کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

فرودین بهترین زمان برای مبارزه با علف های هرز در مزارع

کد خبر: 308055
|
13:25 - 1401/01/23
نسخه چاپی
فرودین بهترین زمان  برای مبارزه با علف های هرز در مزارع
کارشناس ارشد علف های هرز مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با بیان اینکه علف های هرز مزارع غلات سبب عدم رشد مناسب گیاه و کاهش عملکرد محصول می شود، گفت: فرودین، بهترین زمان برای مبارزه با علف های هرز در مزارع است.

 

مهندس کورش فتاحی کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در گفتگو با  اسلام آباد خبر ، درباره علف های هرز مزارع غلات گفت: علف های هرز مزارع غلات در جذب نور و مواد غذایی با محصول اصلی  (گندم یا جو) رقابت می کنند و سبب عدم رشد مناسب گیاه و کاهش عملکرد محصول به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد در هکتار می شود.

 

وی اظهار کرد: توصیه می شود کشاورزان برای مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع غلات برای علف های هرز پهن برگ از جمله خاکشیر، ازمک، گل زرد، از سموم توفوردی به میزان یک تا یک و نیم لیتر در هر هکتار و یا گرانستار ۲۵ گرم در هر هکتار استفاده استفاده کنند.

 

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب افزود: همچنین برای علف های هرز باریک برگ مثل یولاف، دم روباهی و چچم، از سموم تاپیک به میزان ۰/۷ تا یک  لیتر درهکتار   یا اکسیال ۱/۵ - ۱/۲ لیتر در هر هکتار استفاده کنند.

 

مهندس فتاحی خاطر نشان کرد؛ زمان سمپاشی از مرحله پنجه زنی تا اوایل ساقه رفتن بوته های گندم است،  کشاورزان برای راهنمایی بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات در مراکز خدمات جهادکشاورزی و یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب مراجعه و با آنان مشورت کنند.

 

وی افزود: تمامی سموم مورد نیاز برای مبارزه شیمیایی با علف های هرز و آفات و بیماری های احتمالی مزارع در فروشندگی های مجاز سطح شهرستان و دهستان ها حتی در ایام تعطیلات موجود و در دسترس کشاورزان عزیز است.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد