مرزهای شرقی کشور در امنیت کامل است/ تحرکات صهیونیست‌ها را دائم رصد می‌کنیم

کد خبر: 308074
|
16:05 - 1401/01/26
نسخه چاپی
مرزهای شرقی کشور در امنیت کامل است/ تحرکات صهیونیست‌ها را دائم رصد می‌کنیم
مرزهای شرقی کشور در امنیت کامل است/ تحرکات صهیونیست‌ها را دائم رصد می‌کنیم : فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با تغییراتی که در ساختار و هویت نیروی زمینی به وجود آمده، این نیرو احراز اقتدار کرده که در تمامی مرزها مبادرت به حضور داشته باشد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز(26 فروردین) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با تبریک روز 29 فروردین و روز ارتش، گفت: ارتش از همان روز نخست ولایتمداری خود را در عرصه های مختلف به منصه ظهور رساند و امروز بار تکلیف بر دوش ماست که پرچم را از 48 هزار شهید ارتش در دست بگیریم و در مسیر ولایت ثابت قدم بمانیم.
وی افزود: امروز‌ آنچه که برای نیروی زمینی از اهمیت بالاتر برخوردار است، ولایی بودن است. امروز رهبر عزیز ما امر به جهاد تبیین فرمودند؛ ارتش جمهوری اسلامی در این عرصه نورانی پیشقدم بوده و جهاد تبیین را حضرت آقا به‌عنوان فریضه فوری، قطعی و همگانی اعلام فرمودند. بخاطر اینکه دشمنان قسم خورده مواردی که هویت انقلابی ما مفتخر به آن است نشانه‌گیری کردند لذا در این عرصه باید انقلابی بودن و انقلابی ماندن و ولایی بودن را تبیین کنیم تا خیال خام دشمن به نیستی سپرده شود.
امیر حیدری با بیان اینکه دشمن اولین و محوری ترین هجمه‌اش به اصل ولایت‌فقیه و بعد اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی و قرآنی و توان دفاعی نیروهای مسلح است، اظهار داشت: در موضوع اقتصاد و فرهنگ، ان شاءالله صاحب‌نظران مربوطه به اظهارنظر خواهند پرداخت و با نصب العین قرار دادن شعار امسال، گام بزرگی ان شاءالله برمی‌دارند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه دو موضوع که در جهاد تبیین مرتبط با کار ماست، تبیین ولایمتداری و تبیین توان دفاعی است، گفت: ما در نیروی زمینی و در نیروهای مسلح با بهره ‌گیری از سوره مبارکه حمد، در غیاب رسول گرامی اسلام و ائمه هدی که نماد مجسم صراط مستقیم بودند، صراط مستقیم را ولایت‌فقیه می‌دانیم؛ اعتقاد ما این است که نعمت عظمای ولایت را خدا بر امت اسلامی ما منت گذاشته و ما را بهره‌مند کرده است و در پاسخ به این نعمت، خوب کار کردن و شکرگذاری را وظیفه خود می‌دانیم و در هر مولفه‌ای باید به آنچه مراد ولایت‌فقیه است اقتدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز بایستی که این سوال پیش بیاید که چرا دشمنان ما توان دفاعی ما را مورد هجمه قرار دادند. در روی این جغرافیای هستی تنها نیروی مسلحی که به فضل خداوند توانسته روی پای خود بایستد و خودکفایی را به منصه ظهور برساند تا مقابل زیاده‌گویی‌ها دشمنان اسلام بایستند، نیروهای مسلح است.
امیر حیدری با بیان اینکه اقتدار دفاعی به این نیست که مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشور را به انبار باروت تبدیل کنیم و انبار تسلیحات عاریه‌ای بشویم، اظهار داشت: این روش اقتدار نیست چون استمرار نخواهد داشت بلکه توان دفاعی بن‌مایه آن خودکفایی و داشتن استمرار عملیات است. از روزی که مستشاران آمریکایی کشور را ترک کردند و نیروی زمینی در 23 رسته تنها گذاشتند، خودکفایی را به منصه ظهور رساندیم و در 23 رسته به خودکفایی رسیده‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آثار و برکات این استمرار و روی پای خود ایستادن در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رسیده است، گفت: با تغییراتی که در ساختار و هویت نیروی زمینی به وجود آمده، این نیرو احراز اقتدار کرده که در تمامی مرزها مبادرت به حضور داشته باشد. حضور ما در مرزها به معنی این نیست که خطری ما را تهدید می‌کند بلکه به معنای پا در رکاب نگه داشتن نیروها است.
وی افزود: در جنگ قره باغ در منطقه مهم و راهبردی شمال غرب، به فرمان فرماندهی کل قوا اطلاعاتی به دست ما رسید که رژیم نامشروع صهیونیستی در یکی از کشورهای طرف تخاصم حضور دارد و قصد دارند که ژئوپلتیک منطقه را تغییر دهند، نیروی زمینی رزمایش فاتحان خیبر را رقم زد. ما دو شرط مهم و راهبردی را اعلام کردیم؛ یک اینکه اجازه تغییر در ژئوپلتیک منطقه را نمی‌دهیم  ودوم اینکه ایادی رژیم صهیونیستی باید آن منطقه را ترک کنند که در منطقه ماندیم و این دو شرط محقق شد و تحرکات صهیونیست‌ها را همچنان رصد می‌کنیم.
امیر حیدری ادامه داد: از دیگر مولفه های اقتدار ما این است که نیروهای مسلح ما بودند که هیمنه آمریکا را فروریختند. وقتی که عرض می‌کنم نیروی مسلح ما اقدامی انجام می‌دهند یعنی ما یک ید واحده هستیم و اگر هیمنه آمریکا به‌دست عزیزان سپاهی ما در هم شکسته می‌شود، به‌معنای این نیست که نیروهای دیگر دخالت نداشتند بلکه نیروها مکمل همدیگر هستند و همپوشانی دارند.
فرمانده نیروی زمینی با  تصریح بر این نکته که ما در سر در تمام پادگان‌ها روزشمار رژیم صهیونیستی را نصب کردیم و با عنایت خداوند این روزها هرلحظه کمتر می‌شود، گفت: امروز ارتش در کنار سایر نیروها همچون نیروی انتظامی و مرزبانی به ویژه در مرزهای شرقی و همسایگی کشور افغانستان مستقر است؛ کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است و شیطنت‌ها در فضای مجازی درباره مرزها کار دشمن است و نیروی زمینی در رکاب ولایت به گونه‌ای عمل کرده که رهبر ما نیروی زمینی را مصداق «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» خطاب کردند.
وی در پایان به حضور نیروی زمینی در عرصه‌های مردم یاری و کمک به مردم در سیل و زلزله اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا از روزی که شیوع پیدا کرد، 28 بیمارستان و 12 هزار کادر پزشکی در اختیار سامانه بهداشت داشتیم و 10 شهید سلامت تقدیم کشور کردیم؛ همچنین 9 بیمارستان تنفسی از سوی ارتش ساخته شد.
انتهای پیام/

 

    پربازدیدترین ها