در راستای رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی شهرستان صورت گرفت؛

دیدار هنرمندان اسلام آبادغرب با فرماندار شهرستان

کد خبر: 308076
|
22:14 - 1401/01/26
نسخه چاپی
دیدار هنرمندان اسلام آبادغرب با فرماندار شهرستان
هنرمندان اسلام آبادغرب در راستای رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی شهرستان با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، این دیدار صبح روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، رأس ساعت ۱۱ در محل فرمانداری اسلام‌آبادغرب و با حضور هنرمندان برجسته شهرستان برگزار شد.

 

جهانبخش حیدری، فرماندار اسلام‌آبادغرب، ضمن استقبال و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هنرمندان و همشهریان عزیز، پای صحبت هنرمندان نشست.

 

در این دیدار صمیمانه، هنرمندان نقدهایی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایراد نمودند و پیشنهادهایی برای بهبود اوضاع ارائه نمودند.

 

نصرت‌اله سپهر، مدیرکل پیشین میراث فرهنگی استان و سرپرست هیأت اساتید هنرمند در این دیدار، در آغاز به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در پیشرفت‌های مختلف و ظرفیت‌های آن در بازدارندگی آسیب‌های اجتماعی پرداخت. سپس، هنرمندان به تشریح مسائل و مشکلات پرداختند.

 

نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی، کمک به طراحی و تنظیم بهترین المان‌های فرهنگی و هنری، تکمیل و تحویل غرفه‌های صنایع دستی شهرستان، ضعف رسانه‌ای در بازتاب خبری و تصویری واقعیات فرهنگی شهرستان، لزوم تأسیس سالن روباز تئاتر، لزوم توجه بیشتر و بهتر به مبلمان شهری و زیباسازی شهر، پیگیری ساخت سینما پردیس امید، لزوم تأسیس یک مجتمع فرهنگی و هنری دیگر، نقش المان‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، لزوم تهیه و نصب المان‌هایی برای گرامیداشت هویت تاریخی، مفاخر فرهنگی و هنری، و ورزشی، مشکلات استخدام هنرمندان، لزوم توجه به فعالیت فرهنگی و هنری اصیل و نه تبلیغات و تظاهر به این امر، مواردی بود که هنرمندان در صحبت‌هایشان برشمردند. اما مهم‌ترین پیشنهاد هنرمندان، تأسیس جامعه هنرمندان از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان بود که هدف هنرمندان، بسیج تمام ظرفیت هنرمندان و بسیج تمام ظرفیت‌ها و منابع برای بهبود وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان است.

 

فرماندار ضمن استقبال از دیدگاه‌های هنرمندان و قدردانی از تعصب و دغدغه‌ای که نسبت به مسائل جامعه دارند، نقش هنرمندان را در پیشرفت جامعه و سالم‌سازی آن مورد تأکید قرار داد و از خواست و اراده هنرمندان برای تأسیس جامعه هنرمندان شهرستان استقبال کرد و آن را یک ضرورت و بلکه آغاز فصل تازه‌ای از تأثیرگذاری هنرمندان بر جامعه و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان دانست و به فال نیک گرفت. ایشان خواستار اهتمام و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها با هنرمندان شریف و نجیب شهرستان شد.

 

تهیه و تنظیم خبر: میثم رجبی

عکس: قدرت احمدی

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد