برخلاف تحریم افطاری روحانی توسط هنرمندان در خرداد ۹۷؛ همه سلایق هنری با رئیسی افطار کردند

کد خبر: 308078
|
13:54 - 1401/01/27
نسخه چاپی
برخلاف تحریم افطاری روحانی توسط هنرمندان در خرداد ۹۷؛ همه سلایق هنری با رئیسی افطار کردند
برخلاف تحریم افطاری روحانی توسط هنرمندان در خرداد ۹۷؛ همه سلایق هنری با رئیسی افطار کردند : پنج شنبه ای که گذشت؛ بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی با سلایق مختلف هنری در نشستی صمیمانه میهمان افطاری رئیس جمهور بودند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنج شنبه ای که گذشت؛ بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی با سلایق مختلف هنری در نشستی صمیمانه میهمان افطاری رئیس جمهور بودند.

یکی از نکات مهم و برجسته این افطاری حضور هنرمندان سینمایی، تئاتری و موسیقیایی با سلایق و خط کشی های مختلف هنری سیاسی در این مراسم بود؛ نکته ای که فریم عکس ها، تصاویر و اسامی افرادی که در این مراسم حضور داشتند، می تواند تاییدگر این مطلب باشد.

منوچهر شاهسواری، جواد شمقدری، محمدعلی باشه آهنگر، غلامرضا موسوی، سیدجمال ساداتیان، سیدضیاء هاشمی، مسعود نقاش زده، محمود رضوی، مسعود ده نمکی، جهانبخش سلطانی، محمدحسین لطیفی، احمدرضا معتمدی، حبیب اسماعیلی، انسیه شاه حسینی، محسن علی اکیری، محمدرضا شریفی نیا، علی سرتیپی، سیداحمد میرعلایی، مهدی صباغزاده، سینا مهراد، لیلا زارع، بهرام عظیمی، هادی مقدم دوست، فرهاد قائمیان، مجید اسماعیلی، جمال شورجه، دانش اقباشاوی، سیدجواد هاشمی، حبیب والی نژاد، سعید سهیلی و ده‌ها سینماگر دیگر از جمله حاضران این برنامه بودند.

لوئیس چکناواریان، مصطفی راغب، حمید هیراد، گرشا رضایی، مهدی یغمایی، خشایار اعتمادی، نادر مشایخی، محمد سریر، حمید نوربخش، قاسم افشار، امیر شریفی، امیرعباس ستایشگر، اردوان جعفریان، هادی آزرم، شاهین فرحت، آذر هاشمی، فریدون شهبازیان، محمد اطیابی از حوزه موسیقی و امیر دژاکام، محمدرضا قاسمی، احمد جولایی، محمود فرهنگ، اسماعیل خلج، حسین پارسایی و شهرام کرمی از حوزه تئاتر از دیگر حاضران این برنامه بودند.

همین حضور متنوع هنرمندان با سلایق خاص هنری را می شد در مراسم افطاری رئیس جمهور با مدیران مسئول خبرگزاری ها و مطبوعات نیز مشاهده کرد؛ نکته ای که شاید روایت آن از زبان محمد قوچانی، سردبیر سابق روزنامه سازندگی خالی از لطف نباشد؛ قوچانی در صفحه مجازی خود در این باره نوشت:« روز گذشته در نخستین دیدار با رئیس جدید جمهوری‌اسلامی آقای رئیسی همراه جمعی از مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از اعتماد و شرق و اطلاعات و کیهان و دنیای‌اقتصاد و خراسان و آفتاب‌یزد و فارس و همشهری و ایران و جام جم و … به عنوان مدیر مسئول مجله «آگاهی نو» به دعوت دفتر رئیس جمهور در پاستور میهمان بودم...  به شوخی گفتم همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سال‌ها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفت و گوهای سیاسی است. قاب جالبی بود. آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند.»

اما علی رغم حضور گرم و صمیمی این هنرمندان، بلافاصله در فضای مجازی برخی این مراسم افطاری را با حاشیه هایی همراه کردند که گویا فقط طیف خاصی از هنرمندان به این مراسم دعوت شده اند و یا با وجود دعوت از هنرمندان حوزه های مختلف، تنها عده اندکی به این میهمانی رفته اند.

هنوز تحریم افطاری رئیس جمهور روحانی در خرداد ماه 97 از طرف بسیاری از هنرمندان فراموش نشده است. بسیاری از هنرمندان در آن سال در صفحات مجازی خود با هشتگ «به افطاری رئیس جمهور نمی رویم» این مراسم را درحالی تحریم کردند که فقط یک سال از پیروزی روحانی در دور دوم 4 ساله دوران ریاست جمهوری اش می گذشت.

شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون به مانند بسیاری از هنرمندان در صفحه مجازی خود نوشت: «جناب آقای رییس جمهور باز چه کمکی از ما برمیاید؟ باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟ برای کوچکتر شدن سفره مردم یا گرانتر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟

من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح روز پنجشنبه میخواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم...»

در آن سال آناهیتا همتی، پرستو گلستانی، فلور نظری، برزو ارجمند، احسان کرمی، سپیده گلچین، پرویز پرستویی، مهناز افشار و برخی دیگر از هنرمندان کشورمان که به مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت شده بودند، در اقدامی متفاوت دعوت حسن روحانی را رد کردند.

انتهای پیام/

ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ب
ف