آغاز سراشیبی «عصرجدید»/ ضربدر قرمز مخالفان زده شد!

کد خبر: 308093
|
17:37 - 1401/01/29
نسخه چاپی
آغاز سراشیبی «عصرجدید»/ ضربدر قرمز مخالفان زده شد!
آغاز سراشیبی «عصرجدید»/ ضربدر قرمز مخالفان زده شد! : فصل سوم برنامه «عصر جدید» برخلاف دو فصل قبلی به جای معرفی استعدادهای نوظهور، به برنامه و شویی نمایشی تبدیل شده که زمینه را برای کاهش مخاطبان آن فراهم می‌کند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت؛ برنامه ای به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی که توانسته در زمان پخش، همواره عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیون را از آن خود کند.

مهمترین تغییر این برنامه در فصل سوم، تغییر در ترکیب هیات داوران «عصر جدید» بود که ژاله صامتی، کارن همایون فر و مجید اسماعیلی به همراه امین حیایی وظیفه این داوری را برعهده دارند.

و اتفاقا بیشترین حاشیه ها و انتقادها نسبت به این برنامه، به همین ترکیب تازه داوران برمی گردد؛ انتقادهایی همچون احساسی برخورد کردن داوران در برابر برخی شرکت کننده ها به طوری که منطقی برای دادن رنگ سفید و یا قرمز دیده نمی شود، رای دادن هایی که با عدم شناخت درست نسبت به استعداد روی صحنه، گاها انتظارات دیگری از اجراکننده دارند و شاید همه این ها به پیشینه این مسابقه برمی گردد.

داوران مسابقه «عصر جدید» در دو فصل قبلی این برنامه به نحوی به اجراکنندگان القا کرده بودند که برای رنگ سفید گرفتن از داوران، علاوه بر اجرای برنامه خود، گویا باید یک شو و نمایش نیز در کار خود داشته باشند تا بتوانند نظر مثبت داوران را به خود جلب کنند.

البته شاید تهیه کنندگان این برنامه بر اثر اقتضاء یک برنامه تلویزیونی که جذابیت یکی از المان های آن است، تمامی اجراهای عصر جدید را از همان ابتدا با یک نمایشی تلفیق کردند تا تماشاگران بیشتری جذب این برنامه شود و مخاطبان تلویزیون شاهد یک برنامه استعدادیابی صرف نباشند؛ همین نکته پس از گذران سه فصل از برنامه باعث شده تا میزان نمایشی بودن این برنامه بر هدف اصلی آن که معرفی استعدادهای تازه است، غلبه کرده و «عصر جدید» را به برنامه ای نمایشی تبدیل کند.

در ادامه همین مسیر، متلک پرانی ها و سرک کشیدن های گاه و بیگاه مجری برنامه به زندگی شخصی اجراکنندگان کوچک و بزرگ را می شود تکمیل کننده این پازل نمایشی بودن برنامه توصیف کرد.

برنامه «عصر جدید» به سمت و سویی کشیده شده که دیگر همه شرکت کننده های این برنامه به نحوی اصطلاحا قلق رای گیری داوران دستشان آمده و یاد گرفته اند که چگونه با بازی قرار دادن احساسات داوران، رای سفید بگیرند؛ اضافه کردن یک کودک خردسال شیرین زبان در میان یک گروه ژیمناست و یا ورزش های رزمی، بدون شک می تواند چه به لحاظ رسانه ای و چه به لحاظ تلطیف کردن احساسات داوران کمک شایانی به آن گروه کند!

با همه این تفاسیر همچنان برنامه «عصر جدید» یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون به شمار می رود و بدون شک تهیه کنندگان این برنامه پرطرفدار برای دیده شدن بیشتر برنامه و وایرال شدن بخش هایی از عصر جدید در فضای مجازی، دست به این حاشیه سازی ها زده اند تا علاوه بر معرفی استعدادهای سراسر ایران در حوزه های مختلف، تماشاگران بیشتری جذب تلویزیون شوند؛ اما نکته این گزارش، این است که این برنامه در دو فصل قبلی خود نیز با رعایت استانداردهای اجرا و داشتن جذابیت های نمایشی و داوری های سنجیده تر بر پایه منطق بیشتر توانسته بود همین مخاطب را با رضایت بیشتری جذب برنامه خود کند؛ اما حالا با رفتن برنامه به سمت نمایشی شدن، کم کم صدای مخالفان این برنامه هم درآمده است.

انتهای پیام/