راهپیمایی روز قدس دشمنان را به خشم می‌آورد/ سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود

کد خبر: 308108
|
16:46 - 1401/02/02
نسخه چاپی
راهپیمایی روز قدس دشمنان را به خشم می‌آورد/ سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود
راهپیمایی روز قدس دشمنان را به خشم می‌آورد/ سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود : خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: راهپیمایی روز قدس دشمنان را به خشم می‌آورد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران (جمعه ۲ اردیبهشت) به امامت آیت الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه شد.

 

وی در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی جمعه گفت: بخواهیم این نظام و انقلاب همچنان با شتاب به راه خود ادامه دهد باید همانند عاشقان علی شویم، همانند حاج قاسم‌ها سربازان با وفای علی باشیم. مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر بخواهیم این حرکت با همین شتاب و با همه رفتار تداوم پیدا کند و اثربخش باشد باید خود را بسازیم باید همانند پاره های فولاد ایمان‌مان را تقویت کنیم.

 

آیت الله خاتمی در مورد گرانی قیمت کالاها در کشور گفت: این  درد جانکاه مقام معظم رهبری است، در پیام سال نو  هم با تلخی از این گرانی‌ها یاد کردند، روشن است که رئیس جمهور محترم همین درد جانکاه را دارد  ومسئولین همراه  هم در تلاش برای علاج این درد جانکاه هستند. این واقعیت می گوید که مسئولان محترم تدابیر موثرتری برای مقابله با این مشکل مردم بیابند که جامعه آرامش پیدا کنند  اینکه مردم نمی توانند پیش بینی فردا را داشته باشند که قیمت‌ها تا چه مقدار افزایش می‌یابد، ناآرامی در جانشان ایجاد می‌کند.

 

راهپیمایی روز قدس دشمنان را به خشم می‌آورد

 

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی  روز قدس گفت: هفته آینده اولین راهپیمایی روز قدس بعد از دوسال تعطیلی این مراسم بر اثر شیوع بیماری کرونا، برگزار می‌شود، این راهپیمایی به فضل  خداوند باشکوه  برگزار می‌شود، گام‌هایی که در روز قدس به عنوان راهپیمایی برداشته می‌شود بی‌تردید عمل صالح است از گام‌های کاملاً خداپسندانه است.

 

خطیب موقت نماز جمعه افزود: هر گامی که دشمنان شما را به خشم بیاورد عمل صالح است از آن گامها ، گام‌های راهپیمایی روز قدس است  که هر ساله اهمیت ویژه داشته است. امسال دو اهمیت ویژه دارد؛ یکی جنایتی است که در فلسطین اشغالی برای صهیونیست سازی مسجد الاقصی انجام شده و مسلمانان را  از قبله اول  مسلمین بیرون می‌کنند و شهرک‌نشینان را جای آنها می‌گذارد. این کار توطئه‌ای بزرگ است وجای دارد که شعار مرگ بر اسرائیل را با صدای بلند بیان کنیم، راهپیمایی روز قدس در حقیقت فریاد رسای شما علیه این جنایت است.

 

خاتمی گفت: رژیم صهیونیستی خیلی امید داشت که با سازش مرتجعین منطقه، آرامش پیدا کند  ومسئله فلسطین  را به حاشیه ببرد اما فلسطینی‌ها با عملیات جهاد طلبانه و شهادت طلبانه، رژیم‌صهیونیستی را ناکام گذاشتند این‌ها باید پشتیبانی شوند، از آنها پشتیبانی می‌کنیم این پشتیبانی مایه دلگرمی آنها خواهد شد. مطمئنم که به یاری خداوند راهپیمایی باشکوه شکل خواهد گرفت.

 

سوئد نمی‌تواند جلوی موج اسلامگرایی را بگیرد

 

وی با اشاره به رفتار سخیف اهانت به قرآن در سوئد گفت: حمایت پلیس و دولت این کشور از این رفتار سخیف ،جاهلانه است، عجیب است که از شعار آزادی حمایت می کنند. آزادی در سوئد یعنی آزادی اهانت به پیامبران، آزادی در سوئد یعنی بستر فراهم کردن برای نژادپرستی، آزادی آنها شعار است، اگر کسی در برخی از این کشورهای اروپایی علیه هولوکاست حرف بزند و مطلبی را بنویسد، زندانی می شود.

 

آیت الله خاتمی افزود: این آزادی بیان نیست، اهانت به مقدسات ۲ میلیارد مسلمان نه تنها محکوم نمی‌شود بلکه حمایت می‌شود اما به آنها می‌گویم مطمئن باشید این حرکات سخیفانه به ضرر شماست .به فضل خداوند نمی توانید جلوی موج اسلامگرایی را بگیرید.

 

خاتمی در بخش دیگری از خطبه دوم خود با اشاره به روز ۵ اردیبهشت  وسالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بر اثر طوفان شن ، یادآور شد: آمریکا دائم علیه ملت ایران توطئه کرده است از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که رژیم مردم ستیز پهلوی را بر مردم مسلط کرد و از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، یک روز از توطئه علیه ملت ایران بازنمانده است ۶۹ سال مدام توطئه کرده است این است که مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را هیچ وقت فراموش نمی کند.

 

وی اضافه کرد: در این عرصه خدا به داد ملت ایران رسید، شش ماه مخفیانه با طراحی کارتر رئیس جمهور وقت این موضوع  برنامه‌ریزی شده بودند  که هواپیما در طبس بنشیند و هلی بردهای آنها با ورود به تهران گروگان‌ها  و جاسوس ها را آزاد کنند، هیچ کس نمی دانست، اما خدا می دانست،ریگ های بیابان سربازان خدا شدند. این خدا را امروز هم داریم با این خدا باشیم.

 

وظیفه حاکمان افغانستان تامین امنیت مردم است 

 

خطیب نماز جمعه با اشاره به تحولات  اخیر افغانستان گفت: انفجارهای مدامی که در افغانستان صورت می‌گیرد،درد آور است، با صراحت به حاکمان افغانستان می گوییم وظیفه شما تامین امنیت شهروندان است، این وظیفه به کجا رفته است؟ در مسجد و مراکز آموزشی بمب منفجر می‌شود، حق آنهاست که به شما بگویند به وظیفه خود عمل کنید و امنیت را تامین کنید،عاملان این جنایت باید دستگیر شوند و به سزای اعمال ننگین خود برسند و به گوش جهانیان هم برسد که این تروریست را دستگیر و اعدام کردید، این حرف منطقی و عقلایی است.

 

وی با اشاره به حوادث حرم رضوی برای دو شهید این حادثه طلب مغفرت کرد و  افزود: برخی می خواهند روابط برادرانه بین دو ملت مسلمان ایران و افغانستان را تیره کند این شگرد استکباری است به فضل خدا روابط برادرانه بین دو ملت آسیب نخواهد دید.

 

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ذره‌ای از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد

 

آیت الله  خاتمی   در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات وین گفت: همه می‌دانند که مذاکرات وین متوقف شده است،تمام حرف این است آنچه که مقام معظم رهبری می‌خواهند باید تحقق پیدا کند باید تضمین‌های جدی از طرف غربی اخذ شود نه اینکه امروز قرارداد ببندند و فردا  کسی بیاید و نقض کند.

 

وی با اشاره به مسئله pmd  گفت: در این موضوع ایران  را به ساخت بمب اتم محکوم می‌کنند، چند بار ما این موضوع را تکذیب کنیم؟ شما این دروغ را مطرح می‌کنید، پرونده این ماجرا را ببندید و همه تحریم‌ها هسته‌ای و حقوق بشری را لغو کنید.

 

وی افزود: مقامات مذاکره کننده  ما مومن و متدین هستند و ذره ای از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور نخواهند کرد.

 

قطعاً سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود

 

خطیب  نماز جمعه تهران با اشاره به  ۲۹ فروردین سالروز  ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی های  مسلح ما به خصوص ارتش  در تراز انقلاب اسلامی و محبوب دلهای مردمند،خاطره سپهبد شهید قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی که توسط گروهک انحرافی فرقان به شهادت رسید و  همچنین یاد و خاطره سپهبد صیاد شیرازی را گرامی می داریم.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران  گفت: روز دوم اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸  است.سپاه افتخارات فراوانی دارد همین جمله کوتاه امام بر تارک سپاه تا ابدیت خواهد درخشید که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود ».

 

وی افزود:ملت ما قدردان این فرزندان ایثارگر و مایه عزت خودشان هستند. می‌گویند، چرا سپاه پایگاه رژیم صهیونیستی را می‌کوبد، این افتخار سپاه پاسداران است که به دشمن بگوید ما کوبیدیم و اگر دست از پا خطا کنید سیلی محکم تری خواهید خورد و چه بسا  کار  به جای برسد که تل آویو و حیفا با خاک یکسان شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: قطعاً سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود اگر کسی هم نوا با آمریکا و اسرائیل بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها  خارج شود، این سخنان ضد ملی و همسویی با اجانب است،این قصه آزادی بیان نیست، مسئولان محترم با این اراجیف برخورد کنند قرار نیست هر کسی هر چه به ذهنش آمد ولو به ضرر نظام اسلامی  و همسو با دشمن است را  بگوید، سپاه محبوب بوده ،محبوب هست و محبوب خواهد ماند.

 

 

انتهای پیام/
 منبع: ایرنا

    پربازدیدترین ها