«عهدخدمت»؛ تعهدی راستین به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب/ عزم جهادی ۴۸۰۰۰ نیروی متخصص، با هدف خدمت و محرومیت‌زدایی

کد خبر: 308124
|
14:35 - 1401/02/06
نسخه چاپی
«عهدخدمت»؛ تعهدی راستین به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب/ عزم جهادی ۴۸۰۰۰ نیروی متخصص، با هدف خدمت و محرومیت‌زدایی
«عهدخدمت»؛ تعهدی راستین به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب/ عزم جهادی ۴۸۰۰۰ نیروی متخصص، با هدف خدمت و محرومیت‌زدایی : گروه های جهادی ۴۸هزار نفره در قالب ۱۹۰ قرارگاه جهادی در طرحی موسوم به « عهدخدمت» و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب با سفر به مناطق محروم و کم برخوردار خدماتی چون خدمات دهان و دندان، تدریس و رفع اشکال دانش آموزان و ... را از آغاز سال نو تا پایان ماه مبارک رمضان برعهده داشتند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از اقدامات ارزشمندی که سازمان بسیج سازندگی در طول نوروز سال1401 در سراسر کشور انجام داد، طرحی گسترده موسوم به «عهد خدمت» بود که با حدود 50 هزار نیروی متخصص درقالب اعزام گروه های جهادی ایام نوزوز 1401» شکل گرفت.

در این ایام 4هزار و 250 گروه جهادی در سراسر کشور بصورت داوطلب که جمعی بالغ بر 48 هزار نفر را تشکیل می دادند در حوزه های تخصصی اقدام به خدمت رسانی و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان های کشور نمودند. 

 

این اقدام که مستقیما در رابطه با منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت، در قالب 190 قرارگاه جهادی ملی و استانی توسط سازمان بسیج سازندگی ساماندهی و هر گروه به مناطق یاد شده اعزام شدند.

 

 

 

از این تعداد 3هزار و753 گروه محله محور،497 گروه جغرافیا محور در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی اعم از خدمات عمرانی و محرومیت زدایی، پزشکی و سلامت، آموزش و اشتغال، فرهنگی و هنری، مشاوره و خدمات اجتماعی، کمک مومنانه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و... مشغول خدمات رسانی به مردم شریف و هموطنان عزتمند کشورمان بودند.

در این رابطه گفت و گویی با برخی از این جهادگران انجام شده که در ادامه تقدیم خواهد شد،

 

 

گروه ها و شیفت های بهداشت دهان و دندان 

 

 

 

 

دکتر رضا اصلان زادهدر رابطه با دلایل اعزام به مناطق محروم غرب کشور، ضمن معرفی خود گفت: من فرمانده پایگاه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هستم که به همراه دو گروه پنج نفره بصورت دو شیفت دو روزه به شهرستان میاندوآب و روستاهای اطراف آمده ایم.

 

 

 

 

وی در ادامه هدف از سفر و اعزام خود به شهر میاندوآب خاطر نشان کرد: ما در واقع برای کشیدن دندان و آموزش بهداشت عمومی و معاینه و خدمات رسانی به هموطنان عزیزمان به این منطقه اعزام شده ایم. 

 

 

ساماندهی 45هزار نفر از جوانان

 

 

 

 

در ادامه یکی از مسئولان بسیج سازندگی در تشریح این اقدام انسان دوستانه گفت: سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه های محرومیت زدایی و همچنین با هدف خودسازی خود آنها اقدام به ساماندهی 45هزار نفر از جوانان در قالب گروه های جهادی کرده ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در استان آذربایجان غربی سه قرارگاه در کل استان برای ایام نوروز راه اندازی شده است که این قراگاه ها در حوزه های مختلف و برای خدمت به مناطق محروم توانسته اند خدمات متنوعی را در ایام نوروز ارائه دهند. 

 

 

 

 

تدریس در روزهای تعطیل نوروز

 

یکی از دبیران بانو که در این اردوی جهادی شرکت داشت در بخش دیگر این گفت و گو عنوان کرد: ما خدمت مردم شریف میاندوآب و روستاهای اطراف رسیده ایم که در اینجا در خدمت عزیزان و اهالی شریف و مردم مهمان نواز این روستاها باشیم. روستاهایی که جزو مناطق محروم استان آذربایجان است که تمام سعی ما این بوده که به همراه بسیج دانشجویی و جهادگران عزیر مشکلات این روستا را حل کنیم. 

 

وی در ادامه گفت: بنده دبیر هستم و در قسمت آموزشی فعالیت می کنم. من و دوستانم بخش آموزش را در این اردو به عهده گرفته ایم. اگر دانش آموزان مشکلی در دروس داشته باشند رفع اشکال می کنیم. ما چند روزی است که در اینجا مستقر شده ایم در حالیکه روستاهای مختلف را بصورت یک روزه سفر می کنیم اما در اینجا مانده ایم که اگر بچه ها مشکلی داشته باشند بتوانیم در خدمتشان باشیم.

 

 

به گزارش دانا، اردوهای مورد بحث که تحت عنوان «اقدامات گروه های جهادی در ایام نوروز1401» بارتاب بسیار خوبی در بین مردم و رسانه ها داشت تنها مربوط به ایام نوروز امسال نبود و این خدمات رسانی ها و محرومیت زدایی ها در حوزه های یاد شده از ایام نوروز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 

 

 

انتهای پیام/