سردار حسن‌زاده: امروز سربازان جهاد تولید، کارگران هستند/عبدالملکی: افتخار ما در دولت این است که خادم جامعه کارگری باشیم

کد خبر: 308125
|
14:36 - 1401/02/06
نسخه چاپی
سردار حسن‌زاده: امروز سربازان جهاد تولید، کارگران هستند/عبدالملکی: افتخار ما در دولت این است که خادم جامعه کارگری باشیم
سردار حسن‌زاده: امروز سربازان جهاد تولید، کارگران هستند/عبدالملکی: افتخار ما در دولت این است که خادم جامعه کارگری باشیم : امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری به همت بسیج کارگران کشور نمایشگاه "نیازمندی‌های اشتغال‌آفرین" با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی و با سخنرانی سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران برگزار شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری به همت بسیج کارگران سازمان بسیج مستضعفین کشور نمایشگاه "نیازمندی‌های اشتغال‌آفرین" با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت و باهدف ایجاد بستری مناسب و برقراری ارتباط بین این دو گروه از تولیدکنندگان علم و صنعت با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی و با سخنرانی سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران برگزار شد.

این برنامه در سالن همایش‌های ساپکو در جاده مخصوص برگزار و با سخنرانی سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران آغاز و با اجرای سرود حماسی به مناسبت این روز توسط گروه سرود کارگری و سخنرانی وزیر کار و رفاه اجتماعی و تجلیل از کارگران و مدیران نمونه و خانواده شهدای کارگری ادامه پیدا کرد.

 


فرمانده سپاه تهران با به نیکی یادکردن از یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای جامعه کارگری و با تبریک روز کارگر به این قشر زحمت‌کش خسته نباشید گفت و هفته کارگری و ایام تکریم جامعه کارگری را مهم شمرد و از حضور وزیر کار در این مراسم تشکر کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: سرمایه انسانی در کشور ما مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل رشد اقتصادی است که کارگران به‌عنوان بازوی اصلی تولید در این بخش فعال هستند و نقش این جامعه بسیار مهم است و غفلت از نقش این قشر انقلابی شایسته نیست.

وی گفت: جامعه کارگری ما در تمام عرصه‌ها این کشور چه در زمان جنگ و چه در زمان جنگ اقتصادی نشان داد همواره حامی و پشتیبان کشور و در مبارزه در عرصه انقلاب و اقتصاد بوده و در کنار حضور در جبهه‌ها در تولید اقلام مهماتی که در همان زمان هم مورد تحریم بود سنگ تمام گذاشتند که از این نقش کلیدی آنها کمتر یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از پیروزی‌های انقلاب اسلامی بر استکبار جهانی دستاورد همین جامعه صنعت گران و کارگران است و این قشر جامعه‌ای هستند که 42 سال صبورانه چیزی که امروز به نام تحریم می‌شناسیم را تاب آورده‌اند و امروز عصبانیت دشمنان از این قشر بیشتر است زیرا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند تا جایی که امروز تحریم‌ها موجب توانمند شدن کشور و تبدیل‌شدن به الگویی برای سایر کشورها شده است.

سردار حسن حسن‌زاده ادامه داد: امروز بار جهاد اقتصادی بر دوش کارگران است و امروز مهم‌ترین عنصر اثرگذار افسران و ژنرال‌های این حوزه هستند و امروز ما پیروز این نبردیم و در دوران تثبیت پیروزی هستیم و نباید بگزاریم این روند پیشرفت کند شود.

 

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم پس از تشکر از بسیج کارگری برای برگزاری این مراسم گفت: امام خمینی ره در همان سال‌های اول انقلاب گفت: "امیرالمؤمنین خود کارگر بود" که اشاره داشت به ۲۵ سالی که فرصت حاکمیت بر اسلام به ایشان داده نشد و منطقه‌ای که در مدینه منوره با دست ایشان آباد شده است را داشت.

وی ادامه داد: چه افتخاری بزرگ‌تر از این برای کارگران که الگوی آنها دومین شخصیت جهان اسلام است که برای ما هم افتخار است که عضوی کوچک از این جامعه باشیم و سعادت دنیوی و اخروی را هم زمان داشته باشیم.

وزیر کار توضیح داد: تولید موجب جاری شدن زندگی در جامعه می‌شود و مهم‌ترین بخش تولید نیروی کار است تا جایی که شهید محمدباقر صدر می‌گوید عامل اصلی اقتصاد کار است و سرمایه چیزی جر کار متراکم نیست تا جایی که روایت است کار برای رزق حلال معادل جهاد در راه خداست و این نگاه موجب شده همیشه جریان کارگری در رأس همه تحرکات انقلابی باشد.

عبدالملکی گفت: کارگران عنصر اساسی انقلاب هستند که در دوره سازندگی و اکنون در جنگ هیبریدی دشمن علیه ما در صف اول دفاع بوده و همه مردم کشور مدیون این گذشت آنان هستند و دولت‌های مردمی اولین نگاهشان به کار و تولید است و نگاه رئیس‌جمهور کنونی با حضور در معادن و ... این اهتمام ایشان را به موضوع کارگری بیان می‌کند.

وی گفت: سال جدید با تعامل دوطرفه کارگری و کارفرمایی انجام شده در افزایش حداقل دستمزد سالی متفاوت خواهد بود و امسال اولین سالی که دولت به‌صورت بی‌طرف اجازه داد تا جامعه کاری به نتیجه دلخواه خود برسد که ما نیز بر این تاکید داریم و آن را موجب رشد و ارتقاء تولید می‌دانیم.

عبدالملکی با اشاره به شایعاتی در مورد تأثیر حقوق کارگران بر تورم آن را رد کرد و این افزایش را موجب تقویت روحیه تولید دانست و تشریح کرد که هیچ یک از نظریات اقتصادی اثبات نکرده که این افزایش موجب افزایش تورم خواهد شد که سیاست دولت در افزایش روابط منطقه‌ای موجب خواهد شد تا تولید و صادرات رونق یابد.

وی با اشاره به بازار هزار میلیارد دلاری در حلقه اول کشورهای همسایه گفت: بخش زیادی از این تقاضا از سوی کارگران کشور تأمین خواهد شد و تعامل با همسایه‌ها ادامه دارد که پس از هر سفر افزایش صادرات دیده شده و در شرف افزایش صادرات به روسیه هستیم.

وی در پایان گفت: من حضور در جامعه کارگری را برای خود یک افتخار می‌دانم و خود را امانت‌دار سرمایه‌های کارگران در صندوق‌های زیرمجموعه دانسته و لازم می‌دانم روند مبارزه با فساد در این شرکت‌ها ادامه‌دار باشد و خود را خادم شما در دولت می‌دانم و تاکید می‌کنم مجموعه دولت خود را ملزم به ارائه خدمات به جامعه کارگری می‌داند و امید داریم تا در این ماه عزیز خدمتگزار جامعه کارگری باشیم.