در دیدار هنرمندان اسلام آبادغرب با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مطرح شد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 308145
|
13:02 - 1401/02/11
نسخه چاپی
کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان اسلام آبادغرب
هنرمندان اسلام آبادغرب در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکید نمودند: ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان را در پی خواهد داشت و هم به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، هنرمندان اسلام آبادغرب در ادامه دیدارها با مسئولان شهرستان با حجت‌الاسلام علیرضا رضایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دیدار نمودند.

 

حجت‌الاسلام رضایی در این دیدار ضمن استقبال از این نظرات هنرمندان شهرستان، این دیدار را به فال نیک گرفت که باب تازه‌ای در همکاری با هنرمندان بگشاید و آرزو نمود این همکاری ادامه یابد و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مؤثر و مفصل، موجبات ارتقای فرهنگی و هنری شهرستان فراهم آید. 

 

وی ضمن اشاره به برخی فعالیت‌های سازمان تبلیغات، کمبود بودجه و اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و امکانات را دلیل عمده کاهش فعالیت‌ها به نسبت دهه‌های گذشته دانست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تقاضا نمود دست‌کم ماهی یک بار با شورای هنرمندان نشست داشته باشد تا برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری شایسته‌ای انجام شود و تاکید نمود که سازمان با تمام وجود در خدمت همکاری با هنرمندان است و افزودند که ما می‌توانیم فضای فرهنگی و از جمله سالن آمفی‌تئاتر  اداره را در اختیار هنرمندان و فعالیت‌های هنری ایشان قرار دهیم.

 

در این جلسه نصرت‌اله سپهر، مدیرکل پیشین ارشاد و میراث فرهنگی استان، با اشاره با فعالیت‌های درخشان فرهنگی و هنری سازمان تبلیغات اسلامی در دهه‌های گذشته، و نیز افت چشمگیر فعالیت‌ها در دوران اخیر، اعلام کرد: هنرمندان آماده‌اند همکاری و تعامل لازم را با سازمان داشته باشند تا این فعالیت‌ها در چارچوب اهداف سازمان دوباره به اوج برسند که این هم ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان را در پی خواهد داشت و هم به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد. 

استاد سپهر تأکید کرد: که کم‌کاری و کمتر بهره گرفتن از هنر و فرهنگ سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی سبب شده که جامعه به سوی مصرف فرهنگ و هنر غربی برود. ایشان بر بهره‌گیری از زبان مؤثر هنر تأکید کردند.

 

در ادامه هنرمندان هر یک به مسائل و مشکلات پرداختند و پیشنهادهایی برای بهبود اوضاع دادند. فرهنگ‌سازی و ایجاد الگوهای اخلاقی و فرهنگی بر مبنای اخلاق شهدای شاخص منطقه و هنر و فرهنگ مفاخر شهرستان، برگزاری جشنواره‌های آئینی در زمینه ادبیات، از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه هنرهای نمایشی در محلات و روستاها، برگزاری کلاس‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری، توجه به کانون‌ها و محافل قرآنی به ویژه در مساجد، کار فرهنگی در میان نسل جوان و به ویژه دانش‌آموزان، از اهمّ پیشنهادهایی بود که هنرمندان مطرح کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها