تکرار عملیات کمیته X علیه پرداخت یارانه به مردم بعد از ۱۶ سال/ توجه مستقیم به مردم، خط قرمز لیبرالها

کد خبر: 308167
|
15:26 - 1401/02/15
نسخه چاپی
تکرار عملیات کمیته X علیه پرداخت یارانه به مردم بعد از ۱۶ سال/ توجه مستقیم به مردم، خط قرمز لیبرالها
تکرار عملیات کمیته X علیه پرداخت یارانه به مردم بعد از ۱۶ سال/ توجه مستقیم به مردم، خط قرمز لیبرالها : یکی از نقاط عطف اقدامات برخی دولت ها و مجلسهای گذشته، هدفمندی یارانه ها و پرداخت نقدی به مردم بابت آزاد سازی قیمت برخی کالاهایی بود که ۱۰ درصد از ثروتمندان به جای بقیه مردم آن را مصرف می کردند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایمال کردن مشخص حق مردم با اضافه نکردن یارانه ها و فریز کردن آن روی عدد ۴۰ هزارتومان در دولت روحانی و اختصاص ارز ارزان تر به عده ای خاص به بهانه تامین کالاها به جای پارداخت یارانه ی مردم، سبب شد تا رانت دلارهای ارزان به جیب امثال برادر رئیس جمهور وقت (حسین فریدون) و برادر معاون اول وقت (جهانگیری) سرازیر شده و بعدها به اتهام قاچاق ارز زندانی شوند.

با روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی بناشده تا دلارهای ارزان در اختیار عده ای خاص برچیده شده و پول آن در قالب یارانه مستقیم به جیب عموم مردم برگردد. نفری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر. یارانه نان هم جداگانه به این مقدار اضافه خواهد شد.

اما کمیته موسوم به × جریان اصلاح طلب و رسانه های نزدیک به روحانی که همواره مخالفت عجیبی با توجه مستقیم به مردم داشته اند (از متوقف کردن ساخت مسکن و فریز کردن یارانه ها تا تعطیلی سفرهای استانی و...) عصبانیت خود را پنهان نکرده و به شدت در تلاش هستند تا مانع از رسیدن یارانه به مردم شده و مراقبت کنند تا زمینه قاچاق منابع ملی برچیده نشود.

اما ظاهرا دولت مصمم است طی مدت زمان مشخصی، قطار اقتصادی کشور را از ریل سودجویی لیبرالها به نفع مردم تغییر دهد که اگر چنین نشود بعد از قاچاق منابع کشور به دلیل ارزانی و بروز نایابی کالاها، در خیال تخریب دولت به بهانه ناکارآمدی هستند.

اینها می دانند توجه به مردم و رساندن پول و منابع آنها به خودشان در یک یا دوسال آیند باعث محبوبیت دولت آیت الله رئیسی شده و راه را بر پیاده سازی پروژه ناامیدسازی مردم خواهد بست.

انتها پیام/