رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نقطه عطف پیروزی های محور مقاومت عملیات غرور آفرین بازی دراز و بیت المقدس است / امروز پرچم افتخار به دست ملت ایران برافراشته شده است

کد خبر: 308170
|
17:30 - 1401/02/16
نسخه چاپی
نقطه عطف پیروزی های محور مقاومت عملیات غرور آفرین بازی دراز و بیت المقدس است / امروز پرچم افتخار به دست ملت ایران برافراشته شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیروزی های مردم سوریه و عراق در برابر لشکر های جهل و تاريکی داعش هم الگو گرفته از مکتب دفاعی ملت ایران بود که نقطه عطف این پیروزی ها عملیات غرورآفرین بازی دراز و بیت المقدس است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،غلامرضا سلیمانی شامگاه پنج شنبه در آئین یادواره شهدای بازی دراز که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در جوار حرم احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: دشمن آمده بود تهران را فتح کند اما عملیات بازی دراز بنیان نهاده شد و در مدت یک سال تمام لشکرهایی که آمده بودند بخش‌های مهمی از سرزمین ما را اشغال کرده بودند منهدم و سرزمین آزاد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این عملیات تمام نیروهای عراق یا کشته شدند یا به اسارت گرفته شدند و یا مجروح و مناطق نبرد را ترک کردند، در نهایت بسیاری از آنها به دست جوخه های اعدام سپرده شدند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن متجاوز با پشتیبانی ها و تدارکات شرق و غرب عالم یک بار دیگر لشکرهای خود را سازماندهی کرد، تمام تجهیزات آنها در مناطق اشغالی که توسط رزمندگان اسلام در عملیاتهای غرورآفرین، بازی‌دراز، حصر آبادان، عملیات طریق القدس، عملیات فتح المبین، عملیات الی بیت المقدس برجای گذاشته شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیپ ها و لشکرهای خود را با تجهیزات غنیمتی که از دشمن متجاوز گرفته بود آرایش و سازماندهی کرد.

 

 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در دوره جهاد تبیین به سر می بریم، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمانی به عنوان جهاد تبیین صادر کردند که به عنوان جهاد تبیین شما علاقه مندان به شهدا و کسانی که تمام انرژی و استعداد خود را صرف عظمت و بزرگی و افتخار آفرینی برای ملت ایران قرار داده‌اید حتماً برای جهاد تبیین هم جهل و جهادی ویژه خواهید داشت.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شکل گرفت و بر این مرزوبوم ریشه دواند و امروز به ریشه تنومند و قدرتمند و افتخارآفرینی تبدیل شده که در این دوره چهل و چند ساله در دهه ی اول آن دو سال مبارزه تجزیه طلبان و منافقین کمونیستی و ۸ سال جنگ تحمیلی را تجربه کردیم اما در طی آن حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

سردار سلیمانی اظهار داشت: در مقایسه این دوره با دوره تاریخی قاجار و حکومت پهلوی می‌توان درک کرد که در دوره قاجار علی‌رغم آنکه ارتش دفاعی کشور از نیروهای داوطلب شکل می‌گرفت، سران حکومت قاجار دل در گرو کمک های بیگانه داشتند و فکر می‌کردند انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها از ملت ایران در مقابل دشمنان دفاع می‌کنند و از اهمیت و نقش علما و نیروهای داوطلب غفلت کردند در ۵ معاهده گلستان، ترکمنچای، آخال و پاریس بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از سرزمین‌هایی که دارای شرایط مناسب برای زندگی بود، از کشور ما جدا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما بیش از یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع مساحت دارد در نظر بگیرید بخش زیادی از کشور ما کویر است، از دست دادن یک میلیون کیلومتر مربع سرزمین های حاصلخیز این ماه حصل حدود ۲۰۰ سال حکومت دوره قاجار است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: با اینکه اگر علما به میدان می آمدند و مردم تلاش می‌کردند سرزمین ها را پس می گرفتند اما آنها با فرانسوی‌ها قرارداد بستند و ژنرال گاردان های آنها با وعده اینکه برای ما نیروی دفاعی بسازند به ایران آمدند و نتیجه آن جدا شدن بخش‌های مهمی از خاک کشور ما شد که امروز هر کدام از آنها یک کشور هستند.

وی افزود: چندین کشور از سرزمین ما جدا شدند چرا که حکام این سرزمین قدر این ملت را نمی‌دانستند و پایبند و متعهد به آرمان های یک ملت مسلمان نبودند.

سردار سلیمانی گفت: دوره پهلوی آغاز شد انگلیسی ها یک نفر را انتخاب کردند ابتدا او را سردارسپه قرار دادند و همه قیام هایی که در آن دوره مثل قیام میرزا کوچک خان جنگلی در دوران سردار سپهی سرکوب کردند و بعد بنیانگذار یک نیروی مسلح شدند در واقع پایان حضور نیروهای مردمی در نیروی دفاعی کشور با حکومت رضاخان آغاز شد در قبل از دوره رضاخان در دوره قاجار دو تا سه هزار نفر نیروی ثابت ابنیه دولتی داشتند و مابقی هم عشایر و ایالات نیرو می فرستادند.

وی بیان داشت: یک نیروی مسلح بزرگی را بنیان گذاشت کسانی که در مقابل ملت ایران راهبرد تحریف حقایق را پیش ساخته اند از رضاخان قلدر به عنوان بنیانگذار دوران نو در کشور ما یاد می‌کنند و یکی از برجسته‌ترین کارهای رضاخان را سازماندهی ۱۲۵ هزار نیروی مسلح در قالب لشکرهای مختلف مربوط به مناطق گوناگون می دانند.

 

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: جوانان باید دقت داشته باشند شهریور ۱۳۲۰ در دوران رضاخان از این نیروهای مسلح در تمام مناطق غربی شمالی و جنوبی استفاده کرد و حتی جنگنده‌های نیروی هوایی که سازماندهی کرده بود و مورد بمباران نیروهای عشایر و مبارزه با حکومت پهلوی می‌شدند.

وی اظهار داشت: یعنی از هیچگونه تلاشی به وارد کردن همه این استعدادها ابایی نداشت اما شهریور ۱۳۲۰ کشور ما از شمال و جنوب مورد تجاوز قرارگرفت متفقین وارد کشور ما شدند به نظر شما کسی که فرماندهی نیروهای مسلح تازه‌نفس ۱۳۰ هزار نفری متحدالشکل است چه فرمانی داد، فرمان داد که اسلحه‌ها را زمین بگذارید و اجازه نداد که در مقابل متجاوزین مقاومتی انجام بگیرد.

سردار سلیمانی گفت: این دوره ها را باید مقایسه کنیم و آن وقت کارآمدی حکومت علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی ایران برآمده از انقلاب اسلامی روشن می شود.

وی افزود: کشور اشغال شد مرکزیت و پایتخت‌کشور اشغال شد ملت ایران زیر چکمه‌های اشغالگران قرار گرفت و در خیابان پایتخت جنایت های زیادی شکل دادند انگلیسی ها اکتفا نکردند که تنها نیروهای خود را وارد کنند بلکه مزدوران هندی را نیز وارد کشور کردند و کشور را تقسیم کردند.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: رضاخان دستور دادند از کشور خارج شود و آن قدر جرأت و جسارت نداشت در مقابل آنها ایستادگی کند با پای خود سوار شد و به اصفهان رفت اما اجازه ندادند در آنجا نیز بماند.

وی افزود: برای هر ایرانی و مسلمانی تامل برانگیز است که انگلیسی‌ها با رئیس یک حکومت که تمام مقدرات کشور را هزینه سازماندهی یک نیروی مسلح کرد و بعد هم در دوره پهلوی دوم با یک همه پرسی مضحک بدون مبنا بحرین را از کشور ما جدا کردند.

 

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: این دوره را با دوران دفاع مقدس مقایسه کنید، صدام به نیابت از شرق و غرب عالم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران وارد جنگ شد، جماهیر شوروی سابق و کشورهای بلوک شرق و آمریکای جهان خوار و کشورهای اروپایی همه در کنار صدام قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: دلارهای کشورهای منطقه هم به خصوص عربستان سعودی در اختیار صدام قرار گرفت، ۸ سال بر علیه این ملت وارد جنگ شد ملت ایران به فرمان امام راحل تفکر علوی و عاشورایی را وارد میدان نبرد کرد و نقطه عطف او در مقاومت خرمشهر شکل گرفت و ادامه پیدا کرد.

سردار سلیمانی از تجمع بازی دراز به عنوان تجمع نورانی جهت پاسداشت مجاهدت ها و فداکاری‌های رزمندگان یاد کرد و بیان داشت: عملیات بازی دراز آغاز یک روند افتخارآفرین و آزادی‌بخش برای ملت ایران بود و آزادسازی سرزمین های ما یکی پس از دیگری در سایه سار فرهنگ امامت و ولایت آغاز شد.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: نیروهای مسلح اعم از ارتش افتخارآفرین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، مردم، عشایر، جهاد سازندگی و سایر دستگاه‌ها در کنار رزمندگان در میدان نبرد حضور پیدا کرده و افتخار آفرینی کردند.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه سپر مقاوم ملت ایران در مقابل متجاوزین شد هم در ابتدای جنگ و هم در انتهای جنگ در عملیات غرورآفرین مرصاد که بینی منافقین مزدور را به خاک مالیدند و برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به عنوان یک افتخار آنرا ثبت کردند.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید کارآمدترین نظام منتخب توسط ملت است و مدیریت ولایی ولایت فقیه بود که توانست ما را از گذرگاه‌های سخت عبور دهد.

وی ادامه داد: ملتی که به فرمان ولی فقیه در دوره حیات امام راحل به میدان آمدند و پس از آن نیز در دوره امام خامنه ای در صحنه های مختلف به میدان آمدند و سختی‌ها را تحمل کرده و از منافع مسلمین دفاع کردند.

 

سردار سلیمانی گفت: امروز پرچم افتخار اسلام به دست ملت ایران برافراشته شده است.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم قله‌های پیروزی را فتح کردیم پیروزی و فتح ظفر نهایی نزدیک است.

سردار سلیمانی گفت: امروز به حمد خدا رژیم صهیونیستی و آمریکا تضعیف شده‌اند و اگر اطلاعات موظف آنها کامل شود شاید همه ما نحوه عملکرد من تغییر کند.

وی گفت: اگرچه این کشورها به ظاهر جسم بزرگی دارند اما از درون پوسیده اند و خود آنها پیش بینی کرده اند که قوی ترین قدرت یهود بیش از ۸۰ سال دوام نداشته است.

سردار سلیمانی اظهار داشت: رهبر انقلاب چند سال قبل پیش‌بینی کردند که رژیم اشغالگر ۲۵ سال آینده را نخواهد دید شما نشانه‌های اضمحلال و فروپاشی را مشاهده می کنید و این از زبان و لسان خود یهودیان نیز اقرار شده است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که امام راحل فرمودند قرن و آینده از آن اسلام خواهد بود اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

سردار سلیمانی افزود: پیش‌بینی امام و رهبر چون بر اساس سنت های الهی است قطعاً تحقق پیدا خواهند کرد و ملت ایران در سایه سار فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری آنرا ادامه خواخند داد.

وی گفت: ما یک دوره نورانی را در سایه‌سار فرهنگ عاشورایی پشت سر گذاشتیم و نباید اجازه دهیم دشمنی که راهبرد خود را تحریف حقایق و پنهان کردن توانایی های ملت ایران و ناامید کردن ملت ایران و ملت‌های مسلمان می بیند، به نتیجه برسد و راه آن هم این است که در جهاد تبیین کُنشگری کرده و حقایق را بازگو کنیم.

سردار سلیمانی بر معرفی و بازگو کردن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و ابراز داشت: شهدای افتخارآفرین همچون خلبان شیرودی،شهید پیچک، شهید موحددانش، شهید رضایی و هزاران هزار شهید بزرگ ملت ایران که رهبر انقلاب فرمودند شخصیت این شهدا باید در مقابل دیدگان ملت ایران به خصوص جوانان بازگویی و باسازی شود تا جوانان با ابعاد زندگی آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد: این مهم است که ارزش فرهنگ ایثار و شهادت را بدانیم و بدانیم راه حل همه مشکلات ما از جمله مشکلاتی که امروز به جای مانده است تفکر غربی و وابستگی به بیگانگان، ایران را در مسائل اقتصادی رنج می دهد توسل به فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار سلیمانی اظهار داشت: جهاد در مقابل دشمنان در همه ابعاد از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، جهاد تبیین و اگر لازم شد جهاد دفاعی در مقابل هر نوع تعدی متقارن و نامتقارن از سوی قدرت بزرگ یا قدرت منطقه‌ای که بخواهد جسارت علیه ملت ایران داشته باشد، ضروری است.

وی افزود: قدرت و مکتب دفاعی مبتنی بر فرهنگ عاشورا راهبرد تفکر علوی است که توسط این ملت بنا نهاده شده و این فرهنگ به کشورهای محور مقاومت نیز صادر شده است و از آنها الگو گرفته اند و امروز به پاس همین پیروزی های یمن در مقابل ائتلاف کشورهای به سرسپردگی عربستان را مشاهده می‌کنیم.

سردار سلیمانی اطهار داشت: پیروزی های مردم سوریه و عراق در برابر لشکر های جهل و تاريکی داعش هم الگو گرفته از مکتب دفاعی ملت ایران بود که نقطه عطف این پیروزی ها عملیات غرورآفرین بازی دراز و بیت المقدس است.

رئیس بسیج مستضعفین برپایی این مراسمات را بسیار با ارزش دانست و گفت: امروز به نیابت از مردم ایران در این مکان مقدس جمع شده ایم تا به جهاد تبیین مقام معظم رهبری در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لبیک بگوییم.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم استان کرمانشاه به خصوص مردم سرپل ذهاب گفت: این مردم در طول دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام همانند کوهی استوار بودند.

 

انتهای پیام/