فرهنگ گفتگو جایگزین سکوت و فردگرایی در خانواده‌ها شود/ شادی و نشاط حلقه مفقوده زندگی در عصر کنونی

کد خبر: 308189
|
14:56 - 1401/02/19
نسخه چاپی
فرهنگ گفتگو جایگزین سکوت و فردگرایی در خانواده‌ها شود/ شادی و نشاط حلقه مفقوده زندگی در عصر کنونی
فرهنگ گفتگو جایگزین سکوت و فردگرایی در خانواده‌ها شود/ شادی و نشاط حلقه مفقوده زندگی در عصر کنونی : معصومه غلامی گفت: در عصر فناوری، فرهنگ گفتگو در خانواده ها رو به فراموشی می باشد و سکوت و فردگرایی در زندگی ها حاکم شده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، معصومه غلامی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگارتیتریکگفت: شاد زیستن پاسخی به چگونه زیستن است، برای جوانانی که زندگی هدفمند را جست و جو می کنند و از بی حسی، بی حالی و پوچی که از شاخصه های انسان وابسته به دنیاست، گریزان هستند.

وی ادامه داد: نشاط، تکاپوبخش و عامل تقویت اراده انسان است که به پشتوانه آن استعدادها و توانمندی های او رشد می کند و به راحتی به اهداف خود دست می یابد.

 

غلامی افزود: شادمانی، زندگی را خوشایند می سازد و اشتیاق فرد را برای پرداختن به فعالیت های اجتماعی آسان می کند.

 

این مشاور تصریح کرد: انسان در خلال انجام کارهای روزانه، در اثر برخورد با عوامل خسته کننده و فشار حاصله از زندگی روزمره، که اثرات زیادی روی جسم دارد، باید رنج و خستگی و فشار زیادی متحمل شود که لذایذ دنیوی ناشی از نشاط و شادی می تواند این فشارها را کاهش دهد.

 

وی گفت: سرور و شادی در زندگی، فرسودگی و ناراحتی ها را جبران کرده و سبب طولانی شدن عمر می گردد، فرصتی که هرکس باید از آن استفاده نماید.

 

غلامی ادامه داد: با شادی زندگی معنا می یابد و عواطف منفی مانند ناکامی، ناامیدی، ترس و نگرانی بی اثر می شود.

 

وی بیان کرد: انسان های شاد سلامت روانی و جسمی بیشتری نسبت به افراد غمگین دارند. همچنین جوامعی که شادی و نشاط درآن ها موج می زند، جوامعی موفق تر هستند.

 

این مشاور افزود: انسان در پرتو شادی می تواند خویش را بسازد و قله های سلوک را بپیماید و در اجتماع نقش سازنده خود را در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایفا کند و نه تنها بیماری های ناشی از ناملایمات قرن حاضر را دور می کند، بلکه قادر است بیماری های صعب العلاج جسمی را نیز مداوا نماید.

 

غلامی گفت: در عصر فناوری، فرهنگ گفتگو در خانواده ها رو به فراموشی می باشد و سکوت و فردگرایی در زندگی ها حاکم شده است.

 

وی ادامه داد: با دور شدن کودکان از بازی‌های دسته جمعی و پیروی از تک فرزندی؛ نسل امروز به جای روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی همه آن‌ها را در فضای مجازی می‌بینند.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شادی و نشاط، کلید حل بسیاری از مشکلات و بحران های جامعه است و اگر انسان در سخت ترین شرایط زندگی بخندد، در آن زمان می تواند بر مشکلات غلبه کرده، سعادتمند و پیروز شود.

 

انتهای پیام/