رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

پوشش ۷۰ درصدی جمعیت شهرستان اسلام آبادغرب توسط بیمه سلامت/ویزیت 7 هزار تومانی بیمه شدگان سلامت

کد خبر: 308202
|
13:54 - 1401/02/22
نسخه چاپی
پوشش ۷۰ درصدی جمعیت شهرستان اسلام آبادغرب توسط بیمه سلامت/ویزیت 7 هزار تومانی بیمه شدگان سلامت
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۷۰ درصدجمعیت شهرستان اسلام آبادغرب تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیمه شدگان بیمه سلامت رایگان با پرداخت ۷۰۰۰ تومان ویزیت می شوند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، علیرضا آریان رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک هفته سلامت اظهار کرد: یکی از روزهای هفته سلامت تحت عنوان هفته سلامت نقش مردم و مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت نامگذاری شده که در این راستا سازمان بیمه سلامت برنامه هایی در جهت نیل به این هدف و  تحقق عدالت در زمینه خدمات سلامت دارد که امیدواریم به این اهداف برسیم.

 

وی افزود: بیمه سلامت در شهرستان اسلام آبادغرب نزدیک به ۸۵ هزار بیمه شده تحت پوشش دارد و حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش این بیمه می باشند و از این جمعیت نزدیک ۲۷ هزار بیمه شده سلامت همگانی رایگان داریم و حدود ۴۰ هزار بیمه شده روستایی و نزدیک ۲۸ هزار بیمه شده از شهرستان دالاهو به عنوان بیمه روستایی مناطق کمتر از بیست هزار نفر تحت پوشش دارد.

 

آریان تصریح کرد: کارهای خوبی در زمینه تحقق عدالت در بحث بیمه سلامت رایگان صورت گرفته است و ۲۷ هزار نفر تحت پوشش این بیمه داریم که در سال گذشته از شهریور ۱۴۰۰ با راه‌اندازی پزشک خانواده در شهرستان تعداد ۱۷۰۰۰ نفر تحت پوشش خدمات پزشک خانواده قرار گرفته اند.

 

وی افزود: در بحث پزشک خانواده، بیمه شدگان فقط در بخش دولتی خدمات تشخیصی درماني دریافت می کردند ولی با اجرایی شدن این طرح از خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی هم با رعایت سیستم ارجاع می توانند بهره مند شوند.

 

آریان در خصوص ارائه خدمات بیمه سلامت رایگان بیان داشت: شخص بیمه شده در مراجعه به مطب پزشک با پرداخت مبلغ ۷۰۰۰ تومان ویزیت می شود و در صورت لزوم به سطوح بالاتر ارجاع می گردند و با کلیه مراکز خصوصی اعم از پزشک متخصص و موسسات پاراکلینیک و داروخانه بخش خصوصي در کل استان قرارداد داریم .

 

وی افزود: کارگروهی با حضور معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری و روسای  ادارات هلال‌احمر ،کمیته امداد ،  شبکه بهداشت و درمان ، بهزیستی شهرستان و  نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و رابط تسهیلگری  در خصوص بیمه سلامت محلات کم برخوردار تشکیل شده و هدف ما شناسایی و بیمه کردن افراد ساکن در محلات کم برخوردار است.

 

علیرضا آریان در خصوص بیمه همگانی سلامت رایگان در محلات کم برخوردار شهرستان اظهار داشت: در اسلام آباد غرب محله علیرضاوندی، محله شرف آباد، شهرستانی،  محله بهزیستی، پشت بیمارستان ، محله سید حشمت، بدره ای شهرستانی و شهریارشهر به عنوان محلات کم برخوردار معرفی شده اند که اقداماتی برای شناسایی و بیمه نمودن آنها با همکاری نهادهای فوق انجام شده و توانسته ایم ۳۰۰۰ نفر را در این مناطق تحت پوشش قرار دهیم .

 

وی گفت:طبق فرموده  مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت  پوشش خدمات ناباروری و نازایی  از ابتدای سال گذشته آغاز شده و کلیه خدماتی که در بخش ناباروری انجام می شود حدود ۹۰ درصد تعرفه دولتی و بخش عمومی غیر دولتی دولتی و ۶۰ درصد در بخش خصوصی هزینه ها  پرداخت میشود و اگر کسی در سال گذشته هزینه درمانی نازایی متحمل شده باشد با ارائه مدارک به اداره کل بیمه سلامت استان این هزینه ها را دریافت خواهند کرد.

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان  افزود: کار دیگری که در راستای تحقق عدالت سلامت محور انجام شده افزایش سقف خدمات توانبخشی برای معلولین تحت پوشش بهزیستی می باشد که این هم کار خوبی است وهدف کمک به افراد تحت پوشش این نهاد که توان پرداخت هزینه ها را ندارند میباشد.

 

آریان گفت: در بحث الکترونیکی شدن نسخه های درمانی در سال گذشته به صورت کامل اجرا شده و سامانه ها و اپلیکیشن های طراحی شده که توسط سازمان بیمه سلامت افراد می توانند از آن استفاده کنند و خودشان تاریخ خدمات بیمه خود را بررسی کنند.

 

وی تصریح کرد: یکی از این آیتم هاکد *1666#  میباشدکه با این کار می‌تواننداز اعتبار بیمه ای و پزشک خانواده خود مطلع شوند و سامانه خدمات غیرحضوری نیز به آدرس bimehsalamatiranian.ir  طراحی شده و  اپلیکیشنی تحت این عنوان بیمه سلامت من در بازار اندروید قابل دانلود می باشد افراد میتوانند با کد ملی به این سایت وارد شده و از اطلاعات بیمه ای مثل تاریخ اعتبار بیمه ، تمدید بيمه نامه  شناسایی پزشک خانواده   کد رهگیری و تاریخچه خدمات درمانی خود مطلع شوند.

 

آریان در خاتمه با تشکر از فرماندار ، امام جمعه ، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و کلیه نهاد هایی که در راستای تحقق عدالت در نظام سلامت ما را یاری کرده اند تشکر کرد و گفت: از رسانه‌ها و فضای مجازی تقاضا داریم ما را در جهت مطرح کردن بیمه سلامت رایگان  برای اطلاع رسانی به عموم مردم جهت استفاده از اپلیکیشن ها و مراجعه کمتر به ادارات ما را یاری نمایند.

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد