منافقین انگل‌وار ابزار دست آمریکا و اروپا شدند/ منافقین زمانی با لیبرال ها در تقابل بودند اما امروز از در دوستی با آمریکا وارد شدند!

کد خبر: 308236
|
16:45 - 1401/02/28
نسخه چاپی
منافقین انگل‌وار ابزار دست آمریکا و اروپا شدند/ منافقین زمانی با لیبرال ها در تقابل بودند اما امروز از در دوستی با آمریکا وارد شدند!
منافقین انگل‌وار ابزار دست آمریکا و اروپا شدند/ منافقین زمانی با لیبرال ها در تقابل بودند اما امروز از در دوستی با آمریکا وارد شدند! : معاون اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این جریان امروز نه هویت ملی و اخلاقی دارد و نه هویت دینی و یا مارکسیستی گفت: گفتمان آنها امروز به طور کلی از بین رفته و انگل وار ابزار دست آمریکا و اروپا شدند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«ابوالفضل ظهره وند»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دیدار مایک پمپئو و مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین گفت: جریان مجاهیدن خلق که بعدها عنوان منافقین به آنها اتلاق شد، جریانی بود که از دل جریانات کف مارکسیستی بیرون آمد و القاطی از اسلام و مارکسیست را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه این جریان در ابتدای شکل گیری خود تلاش کرد برای بقای تفکرات التقاطی خود از درون برخی پاکسازی هایی را انجام دهد ادامه داد که در نهایت تبدیل به پدیده ای شدند که نه شبیه ماکسیست بودند و نه اسلام و به سمت عملگرایی محض و گروهک توتالیتر حرکت کردند و مسعود رجوی مسئولیت آن را برعهده گرفت.

این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به اینکه این گروهک عملگرایی در بدترین شکل و بریدن از هر نوع هنجاری را در پیش گرفت تصریح کرد: در نهایت در اوایل انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به آغوش رژیم بعث عراق رفتند و سرسپرده علیه امنیت کشور شدند.

ظهره وند با اشاره به اینکه این جریان نه جنبه ملی گرایی داشته و نه ایدئولوژی مشخصی در آنها قابل تصور بود گفت: حتی بنی صدر که روزی در ورطه همراهی با آنها افتاده بود در اظهار نظری نسبت به همکاری آنها با رژیم بعث عراق عنوان کرد که قرار گرفتن منافقین کنار دشمن ملت خیانت به مردم ایران بود.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه این مجموعه در نهایت پدیده ای را ساخت که تنها بهره وری آنها بقا و حفاظت از مسعود رجوی بود گفت: منافقین در نهایت به ابزاری علیه ایران تبدیل شدند و آنقدر در باتلاق بی اخلاقی و عملگرایی محض فرو رفتند که بدترین جنایات در ایران و عراق انجام دادند.

وی دیدار مریم رجوی با پمپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ را نشان دهنده استفاده ابزاری غرب از این جریان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر بقایای این جریان نفاق به عوامل اجرایی ضد انقلاب تبدیل شده است و تحت حمایت کشور فرانسه تلاش می کند به حیات مصنوعی خود ادامه دهد.

ظهره وند با اشاره به اینکه این جریان امروز نه هویت ملی و اخلاقی دارد و نه هویت دینی و یا مارکسیستی خاطرنشان کرد: گفتمان آنها امروز به طور کلی از بین رفته و انگل وار ابزار دست آمریکا و اروپا شدند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه این جریان روزی به بهانه لیبرال بودند آمریکایی ها با آنها در تقابل بود و امروز با آنها از در دوستی وارد شده است یادآور شد: این نشان دهنده همان ماهیت نفاق گونه جریان منافقین است.

انتهای پیام/ک