فرمانده سپاه اسلام آبادغرب مطرح کرد:

اجرای بیش از 10 عنوان برنامه در شهرستان اسلام آبادغرب بمناسبت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر

کد خبر: 308240
|
15:29 - 1401/02/29
نسخه چاپی
اجرای بیش از 10 عنوان برنامه در شهرستان اسلام آبادغرب بمناسبت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب گفت: بیش از 10عنوان برنامه های فرهنگی، بصیرتی، ورزشی و آموزشی در این شهرستان بمناسبت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار ارسلان سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آبادغرب در گفتگو با   اسلام آباد خبر ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و 1280 شهید شهرستان اسلام آبادغرب و به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر، ایام رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و آیت الله فاطمی نیا را تسلیت و گرامی داشت.

 

وی بزرگداشت یوم الله سوم خرداد و فتح خرمشهر را از برنامه مهم دانست و گفت: اتحاد نيروهاي نظامي و همكاري مردم معادلات صدام را بهم ريخت و فتح خرمشهر زمينه ساز پيروزي رزمندگان اسلام در دیگر جبهه هاي جنگ یکی پس از دیگری گردید.

 

فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به بیان بخش هایی از رشادت ها و مقاومت های مردم و رزمندگان در عملیات بیت المقدس، گفت: مقاومت و پایداری رزمندگان اسلام پیش از سقوط خرمشهر و پس از آن آزادسازی و فتح خرمشهر با تلاش و ایثارگری رزمندگان سپاه، ارتش و بسیج مردمی از تاریخ های سرنوشت ساز جهاد و مقاومت است و امام خمینی رحمة الله علیه فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد که این مبنای این آیه قرانی ست؛ «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی...» یعنی قدرت جسمانی و روحانی و نیروی ایمان که مسلمانان با کمک آنها بر دشمن غلبه پیدا کردند، از جانب خدای متعال بوده و آنان با نیروی خدا به سوی او گام برداشتند.

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه های سالروز فتح خرمشهر گفت: باید هویت ملی قشر جوان و نوجوان تقویت شود و قدر و منزلت قهرمانان ملی کشورمان باید پاس داشته شود و نسل جوان باید بفهمند  در سال ۱۳۶۱ چه اتفاق مهمی رخ داده است؛ آزادسازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس نشان از قدرت ایمان و اثبات برتری نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر کشور متجاوز با پشتیبانی ابرقدرت های پوشالی بود.

 

وی عنوان کرد: در تاریخ ۳۰۰ ساله معاصر ۵۷ جنگ در ایران رخ داده که هر بار قسمتی از مملکت ما جدا شده تا اینکه در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاکش کشور جدا نشده و این مدیون رهبری پیامبرگونه امام راحل و پایمردی و ایثار مردم ایران می باشد و این باید در راستای هویت ملی بعنوان سند افتخار پاس داشته شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب با بیان اینکه در راستای بزرگداشت عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر شهرستان اسلام آباد غرب بیش از 10 عنوان برنامه با همکاری سپاه، بسیج و دیگر ادارات اجرا می شود گفت: زنگ ایثار و مقاومت، غبارروبی مزار شهدای گمنام،  یادواره شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی و برپایی مسابقات ورزشی از جمله این برنامه هاست.

 

 

وی برگزاری رزمایش گردان های بیت المقدس ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، رزمایش گروه های جهادی و کمک مومنانه، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری میز خدمت و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را از دیگر برنامه های بزرگداشت عملیات بیت المقدس اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها