هیچ‌چیز از نگاه‌کردن به ستاره بزرگ مهم‌تر نیست؛ حتی پیروزی قاسم‌پور/ یزدانی: می‌خواهم باز هم در مسابقات شرکت کنم

کد خبر: 308310
|
15:42 - 1401/03/16
نسخه چاپی
هیچ‌چیز از نگاه‌کردن به ستاره بزرگ مهم‌تر نیست؛ حتی پیروزی قاسم‌پور/ یزدانی: می‌خواهم باز هم در مسابقات شرکت کنم
هیچ‌چیز از نگاه‌کردن به ستاره بزرگ مهم‌تر نیست؛ حتی پیروزی قاسم‌پور/ یزدانی: می‌خواهم باز هم در مسابقات شرکت کنم : سایت اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی به تمجید از ستارگان کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قزاقستان پرداخت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های کشتی بین‌المللی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان در حالی روز گذشته با کسب ۳ مدال طلا و یک مدال نقره برای تیم منتخب ۴ نفره کشورمان پایان یافت که درخشش ستاره‌های طلایی ایران در مسابقات ۲۰۲۱ جهانی، طی گزارشی به شرح زیر مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفت.

پیش از آن که حسن یزدانی روی تشک برود، چند فینال حساس نیز برگزار شد اما اما وقتی نام یزدانی برای فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد، همه می‌دانستند که بزرگترین ستاره این ورزش کیست. پیش از برگزاری مبارزه فینال برابر بورس ماکائوف از اسلواکی، هواداران زیادی برای گرفتن عکس با یزدانی در صف ایستاده بودند و البته به دلیل شلوغی زیاد، برخی از طرفداران موفق به این کار نشدند؛ هیچ چیزی مهم‌تر از نگاه کردن به یزدانی نبود.

قهرمان جهان با گذشت ۷ ماه از مسابقات جهانی اسلو، به تشک برگشت. یزدانی با شکست دادن دیوید تیلور برای اولین بار در چهارمین مبارزه‌اش با او، نگاه‌ها را در سراسر دنیا مجذوب خود کرد؛ بردی که دردش را از باخت در لحظات مرگ فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو تسکین داد. یزدانی در فینال یک‌شنبه فشار خاصی نداشت؛ او برای کسب مدال طلای سری رنکینگ مقابل حریف رده ۱۷ جهان کشتی می‌گرفت و میلیون ها چشم نداشت که او را تماشا کند و امیدوار باشد در برابر حریفی که هرگز نداشته، پیروز شود.

این جوان ۲۷ ساله هنوز هم نمایشی را اجرا می‌کند؛ مثل زمانی که ماکویف یک ضربه کامل روی یک پا گرفت، یزدانی با یک گام به عقب از آن دفاع کرد و ماکویف را برای اکسپوژر ۲ امتیازی بلند کرد؛ یا زمانی که از قدرت خود برای زدن یک برداشتن ۲ پا استفاده کرد. یزدانی اظهار داشت: حدود ۸ ماه می‌شد که در مسابقاتی شرکت نکرده بودم؛ از این رو تصمیم گرفتم در این مسابقات کشتی بگیرم تا نقاط ضعفم را دوباره ارزیابی کنم و بدن و ذهنم را در وضعیت مطلوب نگه دارم تا بتوانم برای مسابقات بین‌المللی پیش رو آمادگی کامل داشته باشم.

پیروزی ۱۱-۰ در دیدار پایانی تنها گواهی بر این بود که چگونه هنوز یزدانی در بهترین فرم است و هیچ چیز برای هیچ‌کس مهم نیست. هواداران بازگشت امیرحسین زارع برای قهرمانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم را فراموش خواهند کرد یا این که کامران قاسم‌پور چگونه در وزن ۹۲ کیلوگرم برتری داشت؛ مهم برد یزدانی است. او ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی فاتح اردین را با نتیجه ۱۱ بر ۰ از پیش رو برداشت و سپس در مرحله نیمه نهایی مورد آزمایش قهرمان آسیا قرار گرفت. کشتی‌گیر قزاقستانی تنها کسی بود که توانست بیش از ۴ دقیقه با یزدانی کشتی بگیرد اما در نهایت ۱۲ بر یک شکست خورد. یزدانی اعلام کرد که برای یک فصل دیگر آماده است و از عنوان قهرمانی جهان در بلگراد صربستان دفاع می‌کند.

قهرمان کشتی جهان عنوان داشت: سطح این مسابقات خوب بود. چند کشتی‌گیر بزرگ آسیایی و اروپایی حضور داشتند که بسیار خوب بودند. هدف اصلی من در این جا این بود که روی تشک باشم و بتوانم بدنم را آماده نگه دارم. این مسابقات به خوبی به من در این هدف کمک کرد. اگر مربی من صلاح بداند دوست دارم در مسابقات شرکت کنم؛ با این حال، پس از ماه‌ها دوری رسمی از تشک، نتایجی را که انتظارش را داشتم کسب کردم و اکنون در این مرحله، تا زمانی که مربی رقابت در یک مسابقه را مناسب ببیند، حاضر به انجام این کار خواهم بود.

همچنین سایت اتحادیه جهانی کشتی به دیگر ستاره آسمان کشتی آزاد ایران و جهان یعنی کامران قاسم‌پور، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم سال ۲۰۲۱ جهان اشاره‌ای داشت و نوشت: قاسم‌پور به همان شیوه غالب، مدعی طلای وزن ۹۲ کیلوگرم شد و ۳ کشتی‌گیر قزاقستانی را شکست داد. کشتی‌گیر ایرانی در ۴ مبارزه خود ۳۸ امتیاز کسب کرد و حتی یک امتیاز هم از دست نداد. قاسم‌پور در اسلو قهرمانی جهان را به دست آورد و از آن زمان به بعد طرفداران او سر به فلک کشیده‌اند. او در مدت کوتاهی با پیروزی مقابل جی‌دن کاکس و ماگومدوف کوربانوف به عنوان برترین کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم شناخته شد.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها