اختصاص بودجه برای جبران نواقص تحصیلی ناشی از کرونا

کد خبر: 308352
|
17:38 - 1401/03/26
نسخه چاپی
اختصاص بودجه برای جبران نواقص تحصیلی ناشی از کرونا
اختصاص بودجه برای جبران نواقص تحصیلی ناشی از کرونا : وزیر آموزش و پرورش گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای جبران نواقص دانش‌آموزان در تحصیل، که تحت تأثیر کرونا قرارگرفتند، اختصاص داده‌شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار اظهار کرد: نظام اسلامی ماحصل هجرت امام رضا(ع) و تمدن رضوی است؛ این تمدن ابعاد گوناگونی به ویژه در حوزه علم داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم یکی از برکات حضور حضرت معصومه(ع) بوده است، افزود: امام خمینی(ره) خروجی حوزه علمیه قم بوده است که جمهوری اسلامی را تشکیل داد و علت محدثه این نظام شد.

نوری با بیان اینکه امامین انقلاب خروجی تمدن رضوی هستند، تأکید کرد: ما الان در جهان با قدرت ایستاده‌ایم و جمهوری اسلامی ایران در تمام جهان و در مقابل تمام قدرت‌ها نقش آفرینی می‌کند؛ اگر چه در درون ضعف‌هایی را داریم اما اگر از بیرون ببینیم نشان‌دهنده نقش‌آفرینی ایران در جهان و در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است‌.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های موارد مطرح شده در سفر، ادامه داد: کار برای انجام زیاد است، باید فرصت را نگاه کنیم، اگر به عقب نگاه کنیم که چه کارهایی انجام شده ثمری ندارد، بلکه باید ببینیم از این به بعد چقدر فرصت داریم.

وی بیان کرد: باید افق را ببینیم و حرکت کنیم، زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد با چالش‌های زیادی روبرو بود، چالش اول بدهی‌های قبلی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید اقساط بود که دولت با صرفه‌جویی، نداشته را تبدیل به داشته کرد.

نوری اضافه کرد: کرونا مشکلی بود که باعث تعطیلی همه‌جا شد، البته رفته رفته واکسن تأمین و تولید شد و الان هم ما بدون ماسک اینجا نشستیم، در صورتی که خیلی از کشورها همچنان از شرایط کرونایی رنج می‌برند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت برای نواقص دانش‌آموزان در تحصیل که تحت تأثیر کرونا بودند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده تا بازماندگان از تحصیل، برگردند و از اعتبارات استفاده کنند؛ یک وجه مردمی بودن و عدالت این دولت، همین اقدام است.

وی بیان کرد: علاوه بر بودجه آموزش و پرورش بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در همین مدت در سفرهای استانی  به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ شد؛ سال گذشته آموزش و پرورش ۲هزار ۵۰۹ میلیارد بودجه داشت که امسال حدود ۳ برابر به آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/