جهاد تبیین برای روشنگری و بصیرت افزایی آحاد جامعه است

کد خبر: 308355
|
18:44 - 1401/03/26
نسخه چاپی
جهاد تبیین برای روشنگری و بصیرت افزایی آحاد جامعه است
جهاد تبیین برای روشنگری و بصیرت افزایی آحاد جامعه است : معین با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اطلاعات و محتواهای فضای مجازی، توسط دشمن به شکل رمزگزاری شده وارد و خارج می شود گفت: در این شرایط، چاره ای نداریم جز اینکه در بحث فضای مجازی به هم افزایی و مدیریت واحد و منسجم برسیم. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازآناج، مسلم معین در آئین افتتاح اولین پایگاه ویژه فضای مجازی سپاه ناحیه امامت تبریز، اظهار داشت: بنا به دلایلی از جمله دور کردن جوانان، نخبگان و دلسوزان انقلابی، از کنترل و مدیریت فضای مجازی، امروز شاهد هستیم که این دشمن است که مدیریت فضای مجازی را چه در بعد محتوا و چه در بعد فنی، در اختیار دارد و این شرایط، اصلا به نفع مردم و نظام نیست.

معین با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اطلاعات و محتواهای فضای مجازی، توسط دشمن به شکل رمزگزاری شده وارد و خارج می شود گفت: در این شرایط، چاره ای نداریم جز اینکه در بحث فضای مجازی به هم افزایی و مدیریت واحد و منسجم برسیم تا مثل حوزه های دیگر، انحصار دشمن را در حوزه سایبری، بشکنیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و ارزش فضای مجازی در افکار مردم گفت: این تأثیرگذاری ها به قدری زیاد است که می توان با تبلیغات و پمپاژ محتوا، جای شهید و جلاد را عوض کرد، پس بر همه ما واجب است که کاملا هوشیارانه، در مقابل این یورش رسانه ای، مقاومت کنیم.

مسئول فضای مجازی بسیج کشور در ادامه با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به این شرایط زودگذر و موقتی که از لحاظ اقتصادی وجود دارد نگاه نکنیم چرا که این شرایط، مقطعی است و مطمئنیم شرایط بهتر خواهد شد، اما دشمن می خواهد با پررنگ کردن مسائل اقتصادی و تورم، دستاوردها و پیشرفت های نظام در حوزه های مختلف را کم رنگ جلوه دهد، در حالی که انقلاب اسلامی ایران، یکی از قدرت های بلامنازع جهانی است.

معین ادامه داد: البته با وجود تمام محدودیت ها و کمبودها، جوانان و بسیجیان حوزه سایبری و فضای مجازی، اقدامات بی نظیری انجام داده اند، که نمونه بارز آن در شهادت حاج قاسم، ایام اربعین و … بود که با ساده ترین ابزارها و امکانات، طوفان توئیتری و مجازی شکل گرفت که حتی تحسین دشمنان را هم در پی داشت.

وی با اشاره به اذعان مؤسسه تحقیقاتی ممری وابسته به رژیم غاصب مبنی بر قدرت سایبری جوانان بسیجی ایران، گفت: همین موارد به خوبی نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل شما جوانان اتقلابی است که خواب و آرامش دشمنان را به هم زده است.

مسئول فضای مجازی بسیج کشور در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین فقط تولید محتوا نیست، گفت: جهاد تبیین یک حوزه وسیع است که تولید محتوا، بخشی از آن است، بخش دیگر این جهاد نیز کنترل و مدیریت فنی، ایجاد امنیت در حوزه سایبری، مقابله با حمله های هکری و مهم تر از همه ایجاد بصیرت و روشنگری در بین آحاد جامعه است.

وی ایجاد چنین پایگاههای بسیج در سراسر کشور را یک ضرورت دانست و گفت: باید از طریق همین پایگاههای فضای مجازی و سایبری، سواد رسانه ای شهروندان را ارتقاء دهیم تا در بزنگاهها و بحرانها، اسیر حاشیه سازی ها و شایعات جعلی ساخت دشمن نشوند.

 

جنگ سایبری و مجازی مخرب تر از جنگ نظامی است

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز هم در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در دنیای کنونی گفت: به جرأت می توان گفت که جنگ سایبری و مجازی، از جنگ نظامی مخرب تر و خطرناک تر است، چرا که خسارتها و ویرانی های جنگ نظامی قابل حل است اما خسارتهای جنگ سایبری و روانی که بیشتر باور و اعتقاد مردم را خدشه دار می کند، غیر قابل جبران خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با بیان اینکه به دلیل اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی، تصمیم گرفتیم اولین پایگاه ویژه فضای مجازی بسیج را در ناحیه امامت تبریز ایجاد کنیم، گفت: سعی داریم در این پایگاه به تولید محتوا، بالابردن سواد رسانه ای شهروندان، مقابله با پمپاژ اخبار جعلی و … بپردازیم.