از وضعیت بد گمرک‌ و تغییر رئیس گمرک تا تغییر ۷۰۰ برابری/ جلوی گلوگاه‌های فساد را با همکاری سه قوه خواهیم گرفت

کد خبر: 308387
|
23:20 - 1401/04/01
نسخه چاپی
از وضعیت بد گمرک‌ و تغییر رئیس گمرک تا تغییر ۷۰۰ برابری/ جلوی گلوگاه‌های فساد را با همکاری سه قوه خواهیم گرفت
از وضعیت بد گمرک‌ و تغییر رئیس گمرک تا تغییر ۷۰۰ برابری/ جلوی گلوگاه‌های فساد را با همکاری سه قوه خواهیم گرفت : رئیس دستگاه قضا به ارائه گزارش عملکرد قوه قضائیه طی ماه‌های گذشته و ارائه برنامه‌های آتی دستگاه قضا در حوزه‌های گوناگون پرداخت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، گفت‌وگوی تلویزیونی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا امشب در گفتگوی تلویزیونی بخش خبری ساعت ۲۱ به ارائه گزارش عملکرد قوه قضائیه طی ماه‌های گذشته و ارائه برنامه‌های آتی دستگاه قضا در حوزه‌های گوناگون پرداخت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر اظهار کرد: هفته قوه قضائیه را به همکاران خود در دستگاه قضا و مردم تبریک عرض می‌کنم.

وی در توصیف قوه قضائیه مطلوب و ممکن گفت: امر قضا یک امر خطیر و مهم است که در قانون اساسی و در شهر به این موضوع با اهمیت پرداخت شده است و امام و رهبر معظم انقلاب به امر قضا و عدالت تاکید ویژه‌ای داشتند.

رئیس دستگاه قضا گفت: عدالت یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است که گسترش آن از جمله وظایف قوه قضاییه است. همچنین احیای حقوق عامه از دیگر وظایف این قوه است. قوه قضاییه باید به وسیله سازمان بازرسی کل کشور نسبت به اجرای کامل قانون نظارت کند.

وی با تاکید به پیشگیری از وقوع جرم و تعقیب مجرم از دیگر وظایف قوه قضایی است که برای تحقق این وظایف نیازمند عواملی است که یکی از این عوامل مهم و کارساز "نیروی انسانی" است. نیروی انسانی در هر دستگاهی نقش کلیدی دارد. امروز قاضی و کارمند ما موظف است بر اساس قانون عمل کند. این قانون باید عادلانه و پاسخگوی مقتضیات زمان باشد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: از جمله عوامل مهم برای دستیابی به یک قوه قضاییه مطلوب بودجه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، اراده، انگیزه و خودباوری است. یکی از مهمترین این ویژگی ها جسارت تصمیم گیری و علم توسط مدیران قوه قضائیه است.

رئیس دستگاه قوه قضاییه با اشاره به سند تحول و تعالی این قوه اظهار کرد: داشتن سند تحول برای قوه قضاییه یک امر مطلوب است که این سند در زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تدوین شد که در آن زمان نیز پیش‌بینی شد که این سند تحول یک ایستگاه نیست بلکه باید در هر زمان مورد بازبینی قرار گیرد و ارتقا پیدا کند. از همین رو به این سند، سند تحول و تعالی گفته می شود.

وی ادامه داد: محورهایی برای ارتقاء این سند پیش‌بینی شده است، در این سند زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت صورت گرفته است، بیش از ۹۰ درصد برنامه های کوتاه مدت سند تحول و تعالی قوه قضاییه انجام شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اکنون ۷۰درصد از برنامه‌های میان‌مدت سند تحول قوه قضاییه دست ما نیست و باید با همکاری دولت و مجلس انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان بندی هایی که مشخص شده است‌، اکنون در برنامه‌های بلندمدت این سند نیز دچار عقب افتادگی نیستیم‌.

وی در خصوص همکاری و هم افزایی قوه قضائیه با دیگر نهادها گفت: ما یک نظام هستیم که استقلال سه قوه هیچ مانعی نیست. روسای سه قوه با یکدیگر آشنا هستند و ما با آیت الله رئیسی بیش از ۴۰ سال است که همکار و دوست هستیم.

رئیس عدلیه اظهار کرد: برای ایجاد و اصلاح قوانین بیشترین نشست را با مجلس داشتیم، هیچ نماینده ای نیست که طی یک سال اخیر با شخص بنده و دیگر مدیران عالی گفتگو نکرده باشد. همین تعامل را با شخص رئیس جمهور داشتیم که شاید بی سابقه باشد.

وی افزود: "مبارزه با فساد" و "پیشگیری از آن" از جمله مسائلی است که در این نشست‌ها پیگیری شد. اگر گلوگاه‌های فساد از بین برود، جلوگیری از آن فایده ای نخواهد داشت./دانا

انتهای پیام/