مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

توسعه واحدهای تولید حشرات مفید در راستای تولید محصولات سالم کشاورزی دراسلام آبادغرب

کد خبر: 308450
|
12:10 - 1401/04/16
نسخه چاپی
توسعه واحدهای تولید حشرات مفید در راستای تولید محصولات سالم کشاورزی دراسلام آبادغرب
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از توسعه واحدهای تولید حشرات مفید(انسکتاریوم) در راستای تولید محصولات سالم کشاورزی در شهرستان خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، کورش فتاحی مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان در حاشیه بازدید از روند تولید زنبور هابرو براکون در انسکتاریوم مهندس جلیلیان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  به منظور کاهش آثار سوء مصرف سموم شیمیایی و از طرفی حفظ و تولید محصول سالم، بهترین راه، استفاده از روش های مبارزات تلفیقی می باشد که تولید حشرات مفید و شکارگر جهت پارازیت کردن آفات محصولات مختلف یکی از این روش هاست.

 

وی افزود:  با توجه به روند رو به رشد کشاورزی در مناطق مختلف، لزوم حفظ محصول از خسارت عوامل خسارتزا در کنار کاهش مصرف سموم از اولویتهای اجرایی این مدیریت است.

 

مهندس فتاحی گفت: از این رو در راستای تولید محصولات سالم از طریق اجرای روشهای مبارزات تلفیقی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب از سال ۱۳۹۲ اقدام به تجهیز و راه اندازی واحدهای تولید حشرات مفید (انسکتاریوم) نموده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  در اولین سال تولید فقط یک نوع حشره زنبور براکون پرورش و در مزارع گوجه فرنگی رها سازی گردید. در ادامه با توسعه و تجهیز بیشتر انسکتاریوم پرورش تخم زنبور تریکوگراما نیز اضافه گردید. که توانایی پارازیته کردن آفات بیشتری از جمله هلیوتیس گوجه فرنگی، کرم برگخوار ذرت، کرم سیب، کرم خوشه خوار انگور و کرم آلو را دارد.  

 

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان عنوان کرد: زنبور براکون و تریکوگراما از طریق تخم گذاری روی لارو آفات باعث پارازیته شدن آن می شوند که این عمل در زنبور براکون با رهاسازی خود حشره و در زنبور تریکوگراما با کار گذاری تخم زنبور میسر می گردد.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد