در نشست با پیشکسوتان و رزمندگان عملیات مرصاد صورت گرفت؛

میزگرد روایت مرصاد/بازخوانی جنایات یزیدیان زمانه

کد خبر: 308564
|
17:34 - 1401/05/11
نسخه چاپی
میزگرد روایت مرصاد/بازخوانی جنایات یزیدیان زمانه
میزگرد روایت مرصاد در نشستی با پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در راستای بازخوانی جنایات یزیدیان زمانه(منافقین) برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، میزگرد روایت مرصاد در نشستی با حضور پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در راستای بازخوانی جنایات یزیدیان زمانه(منافقین) بصورت روایت شفاهی بمناسبت سالگرد عملیات مرصاد و مصادف شدن با ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان در اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار ارسلان سلطانقلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اسلام آبادغرب در این آیین با اشاره به آیه {إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ ﴿به یقین پروردگار تو در کمینگاه (ستمگران) است} اظهار کرد: وعده خدواند حق است و به درستی مرصاد موقعیت و کمینگاهی است که وعده خدا به حقیقت پیوست و خداوند در کمینگاه مرصاد منافقین را خار و ذلیل نمود.

 سرهنگ سلطانقلی بیان داشت: غبار گذشت زمان نباید باعث فراموشی جنایات منافقین شود تا خدای ناکرده جای ظالم و مظلوم یا جای شهید و جلاد عوض نشود و مردم بدانند که ملت ایران 17 هزار شهید ترور بخاطر جنایات منافقین داده اند.

 

 وی خاطرنشان کرد: جنایات فجیع منافقین هیچ وقت از اذهان مردم این دیار پاک نخواهد نشد؛ این خونخواران دست نشانده استکبار(منافقین) در بیمارستان اسلام آبادغرب مصدومین و بیماران را همچون هیزم بر روی هم قرار داده و به آتش کشیدند تا برای همیشه منفور ملت ایران باشند و هم در دنیا و آخرت خار و ذلیل شوند.

 

  

فرمانده سپاه شهرستان خاطرنشان کرد: ته مانده این خائنین هم اکنون نیز به خیانت به ملت و مردم ایران مشغولند، آنها در کشور آلبانی از طریق فضای مجازی بر علیه کشورمان هجمه هایی وارد می کنند، آنها راست و دروغ را به هم ممزوج کرده و به شبهه افکنی در شبکه های اجتماعی و تفرقه افکنی در بین مردم می پردازند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی ملت ایران با هوشیاری، بصیرت و با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و تقویت جهاد تبیین در مقابل جریان تحریف، این کارزار فرهنگی را نیز پشت سر خواهد گذاشت و نقشه های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

 

فتح الله حقیقی یکی از ایثارگران  که در سن ۲۴ سالگی در ۵ بهمن ۱۳۵۷ به مقام رفیع جانبازی نائل شده و از رزمندگانی است که در عملیات مرصاد  حضور داشته است که در این میزگرد گفت : من هرگز جنایتکارانی مانند منافقین ندیدم آن ها به هیچ چیزی پایبند نبودند زمانی که بیمارستان مورد حمله منافقین قرار گرفته بود با بی رحمی تمام بیماران، مصدومین جنگی و پرسنل بیمارستان را زنده جمع کرده و روی هم می انداخته و سپس آتش زده بودند

 

وی افزود : روایت شهادت امام حسین (ع) و یارانش با حمله منافقین در اسلام آبادغرب باری دیگر رخ داد آن ها به هیچکس رحم نکردند زن ها و بچه ها را به رگبار بسته بودند اما مردم غیور اسلام آبادغرب در مقابل آن ها ایستادند و دلیر مردانه جنگیدند

خدامراد نجفی معاون گردان حر تیپ 127 مقداد از رزمندگان پیشکسوت در این میزگرد اظهار داشت : در زمان عملیات ما در ازگله بودیم به ما دستور عقب نشینی دادند  دو روز قبل از حمله منافقین ما به منطقه دالاهو آمدیم که آنجا مجدد با عراقی ها درگیر شدیم و سپس به کرمانشاه رفتیم و آنجا به ما اطلاع دادند که در تنگه مرصاد درگیری رخ داده، بلافاصله راهی تنگه مرصاد شدیم و همان شب با منافقین درگیر شدیم، نزدیک های صبح بود که فرمانده تیپ آمد، گفت خودتان را به گهواره برسانید گهواره سقوط کرده، راهی گهواره شدیم و آنجا در پاسگاه روستای چنگور مستقر شدیم، ظهر همان روز در همانجا ما با منافقین درگیر شدیم و با پاسگاه گهواره تماس گرفتم که به کمک ما بیایند که با کمک آن ها توانستیم نزدیک به ۸۰ منافق را به درک واصل کنیم.

 

سرهنگ پاسدار لطف الله احمدی رئیس کمیته انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب در زمان حمله منافقین در سال 67 هم مروری بر خاطرات خود، از زنی سخن گفت که دو سال قبل از عملیات مرصاد به جرم روابط نامشروع دستگیر شده بود که پس از تحقیقات صورت گرفته متوجه شدند که این زن وابسته به گروهک های منافقین است،و پس از مدتی او اعتراف کرد که مسئول جذب نیروی منافقین در کرمانشاه بوده است، او مدتی به ظاهر با نیرو های امنیتی همکاری کرده و توانست برگ سبز یا امان نامه دریافت کند اما همین خانم "شهین.ق" در زمان حمله منافقین از شاخه فرهنگی به شاخه نظامی می رود و بعنوان فرمانده نظامی اسلام آبادغرب جنایات فراوانی را در شهر اسلام آبادغرب   انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد : منافقین دو روز قبل از عملیات مرصاد منافقین در سرپل ذهاب مستقر شده بودند و روز دوم به منطقه بالاطاق رسیدند و حرکت خود را به سمت اسلام آباد غرب ادامه دادند،در روز سوم به کرند رسیدند و در میدان ورودی شهر کرند با مردم درگیر شدند اولین درگیری آن همین درگیری شهر کرند بود،در حدود ساعت ۴ بعدازظهر همان روز به پادگان الله اکبر اسلام آبادغرب رسیدند و درگیری شهر اسلام آباد غرب در پادگان الله اکبر شروع شد،در روز نیروهای کمکی از سایر استان ها به اسلام آباد غرب رسیدند و در تنگه مرصاد مستقر شدند و راه منافقین را سد کردند.

 

هوشنگ مطاعی از پاسداران دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد : نیروهای سپاه و ارتش به جبهه های مرزی غرب و جنوب اعزام شده بودند و در شب اول حمله منافقین، مجموع نیروهای مردمی مسلح ما برای دفاع از شهر به صد نفر هم نمی رسید به همین خاطر آن ها تقریباً شهررا در بر گرفته بودند اما در مقابل ارتش منافقین مقاومت و مبارزه سختی از خود نشان دادند و با جنگ خیابانی و محله به محله منافقین را در نقاطی از شهر به عقب راندند اما تانک های منافقین در شهر مردم را به رگبار می گرفتند و با تانک از روی اجساد رد می‌شدند منطقه بدره ای مرکز تجمع منافقین شده بود، ما برای عدم شناسایی از هم جدا شدیم  با دور زدن دژبانی منافقین به سه راه ملاوی رسیدم و آنجا مجدد به نیرو های سپاه ملحق شدم تا پس از یکی دو روز نیروهای کمکی رسیدند و رمز عملیات صادر شد و با شکست سخت منافقین در گردنه مرصاد مجدد برای پاکسازی به شهر بازگشتیم و شهر آزاد شد.

 

تیمور بیگرضایی از لشکر امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: از سمت کردستان به ایلام برای آموزش آمده بودیم،ما اولین کسانی بودیم که به گردنه مرصاد رسیدیم زمانی که به گردنه مرصاد رسیدیم متوجه حمله منافقین به اسلام آبادغرب شدیم، همراهانم را برای درخواست کمک به کرمانشاه فرستادم، پس از چند دقیقه یک ستون زرهی از سمت کرمانشاه به من نزدیک شد، یک نفر از آن ها به سمت من آمد و گفت عرافی ها کجا هستند ما از لشکر بدر آمده ایم، با شنیدن این حرف به آرامش رسیدم،من هم به عنوان راهنما به آن ها ملحق شدم و با منافقین درگیر شدیم و تعداد زیادی از آن ها در این درگیری به درک واصل شدند سپس منافقین یک تیپ دیگر را وارد عمل کردند و ما به بالای تپه بازگشتیم چیزی نگذشت که لشکر قائم سمنان هم به ما ملحق شدند و با منافقین در چهارزبر( گردنه مرصاد) درگیر شدند متاسفانه جمع کثیر از رزمندگان سمنانی شهید شدند، شب چهارم مرداد تمام شد، لشکر محمد رسول الله تهران و لشکر های دیگر توانستند دشت ماهیدشت را در تصرف کامل گیرند و از تردد منافقین به سمت کرمانشاه جلوگیری کنند که اگر آن ها نبودند  شاید منافقین به کرمانشاه هم ورود پیدا می‌کردند.

 

در ادامه بهمن صفری از رزمندگان سال ۶۷ از نقش مردم در عملیات مرصاد گفت و بیان داشت : ساعت ۹صبح روز عملیات مرصاد که یکی از بالگرد های هوانیروز در گردنه حسن آباد بعلت اصابت ضدهوایی بر زمین نشست،به سمت بالگرد رفتم که دیدم دو نفر از خلبانان ندانسته به سمت نیروهای منافقین که در چهارزبر حرکت می کنند، خودم را به آن ها رساندم و توانستم آن ها را متقاعد کنم که جلوتر نروند که با منافقین برخورد نکنند،سپس به سمت روستا حرکت کردیم اما یک تویوتا از منافقین ما را تعقیب نمود که با وانتی که داشتیم از دست آنها فرار کردیم و خلبانان را نجات دادیم به خانه که رسیدیم قدری استراحت کردند و با پوشیدن لباس های محلی راهی پاسگاه حمیل شدیم آنجا درخواست بی سیم کردند بی سیم دادند و یک بالگرد از هوانیروز کرمانشاه آمد و به همراه آن بالگرد راهی منطقه خودشان شدند.

 

 

سرهنگ پاسدار محمد رستمی افزود : در سال ۶۷ فرمانده حوزه مقاومت شهید مدنی گواور بودم حدوداً ۱۸ تیرماه بود که یک دستور از ستاد کل به ناحیه ها ابلاغ شده بود که عراق قرار است به خوزستان حمله کند پس از چند روز متوجه تحرکات دشمن در غرب کشور شدیم به همراه چند نفر برای شناسایی وارد خانقین شدیم که آنجا متوجه شدیم گفتند عملیات امشب از غرب باید شروع شود،هنگام اذان صبح باز گشتیم و اطلاع دادیم که عراق قصد یک عملیات در غرب کشور را دارد، ما برگشتیم و یگان های پشتیبانی آمدند و من برای استراحت به سنگر رفتم که ناگهان صدای آتش باران شنیدم از سنگر که بیرون آمدم متوجه شدم که صدا از سمت قصر شیرین است همان  موقع متوجه شدیم که عملیات شروع شده،عراقی ها پشت خاکریز ما رسیده بودند و متاسفانه عراقی ها از قسمت چپ و راست ما وارد ایران شدند و ما مجبور به عقب‌نشینی شدیم اما بعد از انسجام مجدد به نیروهای عملیاتی و پاکسازی عملیات مرصاد پیوستیم و نیروهای یگان ما در تعقیب و پاکسازی نیروهای شکست خورده منافقین نقش مهمی ایفا نمودند.

 

محمدهادی صحرایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه بعنوان کارشناس و مهمان ویژه این میزگرد با اشاره به سابقه انحرافات فرقه رجوی در قبل از انقلاب و کینه ای که بعد از انقلاب از مردم و انقلاب به دل گرفتند، گفت: ضرباتی که کشورمان از جهالت و خباثت مجاهدین خلق خورد را باید بدتر از حمله دشمنان خونی به حساب آورد. اینها به نام اسلام، قوم و خویش و مردم همزبان خود را کُشتند. گروهک فرقان و کومله و دموکرات و امثال آنها هم اگرچه کارنامه ای مشابه دارند ولی این منافقان اند که از کفار بدترند و فتنه آنهاست که از قتل هم بدتر است. و ادامه ردّ خون مردم مظلوم ماست که تا امروزمان کشیده شده و در تاریخ ثبت گردید که خوارج انقلاب اسلامی که خود را مجاهد خلق می نامیدند کاری با مردم خود کردند که چنگیز مغول و رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل نکردند.

 

وی عنوان کرد: منافقان، بیماران بی نا و نفس را در حیاط بیمارستان اسلام آبادغرب مثل هیزم روی هم انباشتند و زنده زنده سوزاندند. گوشت و باقیمانده آنها چنان به هم آمیخته شده بود که پیکرشان به هم جوش خورده و جدا ناشدنی شده بود. سنت مشؤوم تیرخلاص توسط آنها چنان دقیق انجام شد که اسیری از مردم ایران در دستشان نماند. توهم فتح سه روزه ایران و سخنرانی در میدان آزادی تهران و قول مسعود متوهم و معدوم برای دستگیری حضرت امام و تحویل دادنش به صدام، چنان پس مانده عقل آنان را به باد داده بود که چیزی جز بوی خون و دود آتش از آنها به جا نمی ماند. آنها با قول دولت و مجلس آمریکا و وعده پشتیبانی قوای بعثی و حمایت برخی قدرتهای اروپایی به گونه ای مسخ و تحمیر شده بودند که به برادران و خواهران خود نیز رحم نکردند.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد، توان هجومی سازمان منافقین را به شدت کاست و آنها را با شکستی مفتضانه رسوای خلق کرد و تاریخ جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را بست و دوره ای جدید برای بالیدن انقلاب مردم آغاز نمود. صدام و سران نفاق در آتش دوزخ هستند و مابقی دشمنان ایران به مرور به آنها می پیوندند. «خسر الدنیا والآخره» چونکه همچنان بر شیطنت خو کرده و اصرار دارند. باقیمانده سازمان مجاهدین هم اگر به لطف توبه و جبران به زندگی طبیعی و انسانی برنگردند بی شک مسافران بعدی جهنم خواهند بود چراکه وعده خدای متعال است که در کمین ستمگران است و سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد