اعتراف کارشناسان عرب به اقتدار دفاعی و هسته‌ای ایران/ آمریکا برای مقابله با ایران هزاران برنامه ریخته است

کد خبر: 308596
|
16:14 - 1401/05/18
نسخه چاپی
اعتراف کارشناسان عرب به اقتدار دفاعی و هسته‌ای ایران/ آمریکا برای مقابله با ایران هزاران برنامه ریخته است
اعتراف کارشناسان عرب به اقتدار دفاعی و هسته‌ای ایران/ آمریکا برای مقابله با ایران هزاران برنامه ریخته است : به اذعان کارشناسان عرب بین کشوری که توانایی هسته‌ای بومی دارد و خودش سازنده سلاح است با کشوری که به آمریکا پناه می‌برد تفاوت محسوسی وجود دارد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتیتریک، سال‌های مملو از تهدید ترجمان توانایی هسته ای ایران است که هر سال پیشرفت های قابل توجهی دارد و هیچ چیزی مانع آن نیست.

بر اساس اعلام شبکه سعودی الحدث، تهران از ورود به یک مرحله جدید خبر داده و اعلام کرده تنها مانع موجود در راه دستیابی به اولین بمب اتمی، تمایل سیاسی است.

 

این شبکه به سخنان اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی فناوری لازم اعم از غنی سازی اورانیوم را در سطح نظامی دارد اشاره کرده است. 

 

الحدث همچنین اعلام کرد ایران روشن کردن دوربین های آژانس را به بازگشت آمریکا به برجام منوط کرده و به گفته رافائل گروسی ایران در مسیر بمب حرکت می کند.

 

رسانه های اسرائیلی به توانایی ایران اعتراف کرده و معتقدند سطح غنی سازی فعلی ایران به ۶۰ درصد رسیده و توانایی برای رسیدن به ۹۰ درصد هم وجود خواهد داشت.

 

سایت های عبری و عربی در حالی ایران را متهم به استفاده جنگی از تسهیلات نظامی می کنند که کارشناسان عرب با این موضوع مخالف بوده و آن را نقد می کنند.

 

 

حسن مرهج کارشناس امور خاورمیانه با انتقاد از سرکش خواندن ایران به شبکه i۲۴ می گوید؛ ایران قدرتی منطقه ای است و حاکمیتی مستقل داشته است.

 

وی ادامه می دهد؛ آمریکا برای مقابله با ایران هزاران برنامه ریخته است، تمام سیاستمداران اروپایی به ایران سفر کرده و آن را جدی گرفته اند.

 

مرهج اظهار داشت: تاریخ و تمدن ایران قدمتی بیش از تاریخ آمریکا و کشورهای اروپایی دارد، چرا عده ای می گویند ایران سرکش است.

 

وی ادامه داد: ایران کشورهای خلیج فارس را اشغال کرده است یا آمریکا و متحدانش که به عراق و افغانستان حمله کردند و علیه ژاپن از بمب استفاده کرد.

 

صالح الازرق مجری شبکه الحوار هم معتقد است" خجالت آور است درست زمانی که ایران توانایی خود را برای ساخت بمب فریاد می زند کشورهای عربی وابسته هستند.

 

 

کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در صدر کشورهای دارای توانایی نظامی باشند اما قرارادی ۵ میلیارد دلاری برای خرید موشک با آمریکا امضا می کنند.

 

بین کشوری که توانایی هسته ای بومی دارد و خودش سازنده سلاح است با کشوری که به آمریکا پناه می برد و از آن سلاح می خرد تفاوت محسوسی وجود دارد.

 

ایران توانسته خودش را به آمریکا ثابت کند، ایران وابسته به آمریکا نیست و کشورهای عربی باید به این مسئله اعتراف کنند، ما هم به این مسئله معترفیم.

 

اگر عربستان و امارات در تونس، سودان، لیبی یا مراکش سرمایه گذاری می کردند، سود زیادتری نصیب آنها می شد اما آنها منفعت را از اعراب دریغ می کنند.

 

عربستان ۵ میلیارد دلار پول بی زبان را به بایدن و شرکت های اسلحه سازی می دهد تا آنها را راضی نگاه دارد، از این اسلحه ها هم هیچگونه استفاده ای نمی کند.

 

همه می دانند که کشورهای عربی به صورت قانونی به آمریکا رشوه می دهند تا صندلی حکومتشان حفظ شود، در واقع آنها بیشتر به فکر اقتصاد آمریکا هستند.


اگر عربستان پول های خود را صرف آموزش، بهداشت و صنعت می کرد یک دولت پیشرفته بود، این در حالی است که ایران با توانایی بومی به قدرت رسید".

 

طی روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد که قصد دارد تسلیحات نظامی به ارزش ۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات بفروشد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی از این قرارداد، هدف از فروش این تسلیحات را «مقابله با تهدیدات ایران» اعلام کرده است.
 
انتهای پیام/