دومین محموله داروی بیماران SMA ترخیص شد

کد خبر: 308600
|
16:19 - 1401/05/18
نسخه چاپی
دومین محموله داروی بیماران SMA ترخیص شد
دومین محموله داروی بیماران SMA ترخیص شد : مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: داروی خوراکی ریسدیپلام (Risdiplam) به عنوان تنها داروی خوراکی بیماران SMA تامین شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز دهم آذر ماه سال گذشته رئیس‌جمهور پس از پایان نشست مشترک هیئت دولت و نمایندگان مجلس بصورت سرزده در جمع خانواده بیماران SMA که از روزهای گذشته در مقابل مجلس تجمع کرده بودند حضور یافت و پس از شنیدن مشکلات این خانواده ها که عموما خواستار وارداتداروی اسپینرازاو ریسدیپلام بودند؛ دستور واردات این داروها را در اسرع وقت صادر کرد.

این رویه به رغم زمان بر بودن پروسه ثبت سفارش و سایر امورات مربوط به خرید و واردات دارو آنهم در شرایط تحریم هایی که برخلاف پروتکل های جهانی غرب دارو را نیز ذر لیست اقلام تحریمی قرار داده است اما در روزهای ابتدای مرداد امسال محموله نخستین دارو یعنی اسپینرازا وارد کشور شد و امروز محموله ریسدیپلام که نام دیگرش «اوریسدی» است از گمرک ترخیص شده تا روند بهبود و آرامش این بیماران در اسرع وفت انجام شود؛ اقدامی که گویا زبان مخالف خوانان را کوتاه کرده است!

***

حمیدرضا اینانلودر تشریج چگونگی ورودداروی خوراکی بیماران SMAبه کشور گفت: به فاصله یک هفته پس از ترخیص داروی تزریقی اسپینرازا برای بیماران SMA، دومین محموله داروی این بیماران با نام ریسدیپلام ترخیص شد.

 

وی با اشاره به اینکه اولین محموله های وارداتی اسپینرازا ۴۰۰ ویال بود، عنوان کرد: ۵۰۰ شیشه شربت ریسدیپلام وارداتی نیز با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت در دسترس این بیماران قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل دارویسازمان غذا و داروخاطرنشان کرد: اقدامات لازم به منظور تامین داروی بیماران SMA با دستور رئیس محترم جمهور در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد و محموله های بعدی نیز به مرور وارد کشور خواهد شد.

 

 

 

به گزارش دانا؛بهرام دارایی در خبر روز پنجم مرداد ماه سال جاری از ورود نخستین محموله داروی بیماران SMA به کشورخبر داده بود و در این رابطه گفته بود: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم تامین داروی بیماران SMA، سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را به منظور ثبت سفارش و نقل و انتقال مالی به منظور تامین سریع دو قلم داروی این بیماران را در دستور کار قرار داد.

 

 

اخبار مرتبط؛

 

ورود نخستین محموله داروی بیماران SMA به کشور

 

حضور رئیس‌جمهور در تجمع خانواده بیماران SMA در مقابل مجلس

 

تشکیل کمیته فوق تخصصی بیماری SMA

    پربازدیدترین ها