مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

برای بیماران اورژانسی و اولویت دار مشکل کمبود دارو و سرم وجود ندارد/ کادر درمان با کمبود نیروی پرستاری و خدماتی مواجه است

کد خبر: 308601
|
20:01 - 1401/05/18
نسخه چاپی
برای بیماران اورژانسی و اولویت دار مشکل کمبود دارو و سرم وجود ندارد/ کادر درمان با کمبود نیروی پرستاری و خدماتی مواجه است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود نیروی پرستاری و خدماتی، گفت: برای بیماران اورژانسی و اولویت دار مشکل کمبود دارو و سرم وجود ندارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اسلام آبادغرب به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی شبکه بهداشت و درمان با حضور دکتر محمد علی خدایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، نصرت‌الله کاظم زاده مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) و بهرام محمدی معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

 

در این نشست دکتر خدایی ضمن عرض  تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار و تقارن این روز با دهم ماه محرم بیان داشت : بزرگترین پیام رسان تاریخ حضرت زینب (س) بودند که با سخنان خود باعث آرامش اسرای کربلا شدند و بعدها واقعه عاشورا را برای مردم جهان و آیندگان به خوبی توصیف کردند.

 

وی در ادامه به خصوصیات خبرنگاران اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید صلاح و مصلحت جامعه را در نظر گیرند و به روشنگری و دور اندیشی بپردازند.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: پیشرفت های خوبی در حوزه سلامت و بهداشت ودرمان داشته ایم از جمله کار هایی که صورت گرفته میتوان به اختصاص دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد که با پیگیری های نماینده محترم شهرستان و ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی استان به زودی راه اندازی خواهد شد و مردم شهرستان از نعمت یک MRI قوی بهرمند خواهند .

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ما برابر با استانداردهای تعریف شده کادر درمان با کمبود نیروی پرستاری و خدماتی مواجه است و این نیاز به مجوز استخدام از سوی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت دارد و کمبود برخی داروها و سرم یک مشکل کشوری است که طبق اولویت بندی بیماران برای اولویت اول تا سوم کمبود و مشکلی وجود ندارد و در داخل بیمارستان دارو و سرم به اندازه کافی برای این اولویت ها وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد اما درخصوص اولویت های غیر اورژانسی به داروخانه های خارج از بیمارستان ارجاع می شوند.

 

دکتر خدایی درخصوص مشکل زیر میزی گفت: متاسفانه قشر پزشکان با مشکلات مالی مواجه هستند اما طبق مقررات و ضوابط اگر تخلف زیرمیزی از کسی گزارش و اثبات شود برابر ضوابط با ایشان برخورد خواهد شد.

 

 

در ادامه کاظم زاده مدیر بیمارستان اسلام آبادغرب از همراهی و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه قدردانی کرد و گفت: ما همیشه خبرنگاران را در کنار خود می‌بینیم و امیدواریم که بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد را برطرف کنیم .

 

سپس بهرام محمدی معاونت بهداشتی  شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خبرنگاران را چشم بینای جامعه خواند و از همراهی و همکاری آن ها در دوران زلزله و کرونا تا به حال قدر دانی کرد و اظهار داشت :  خوشبختانه با تلاش های نماینده شهرستان ، دانشکده پرستاری که ۱۰ سال پیش باید به اسلام آباد غرب تخصیص داده می‌شد، امسال در دفترچه پذیرش دانشجو آمده است و این یک خبر بسیار خوب برای جوانان و دانشجویان شهرستان است .

 

 

در ادامه این نشست خبرنگاران مطالبات و سوالات خود را در خصوص رفع مشکلات موجود مطرح نمودند و مدیر شبکه بهداشت و درمان و همچنین مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از دغدغه های خبرنگاران جهت ارتقای سلامت و بهداشت جامعه شایسته و قابل تحسین دانستند و پس از پاسخگویی به سوالات آن ها بیان داشتند در خصوص مطالبات مطرح شده اقدامات و پیگیری های لازم قطعاً صورت خواهد گرفت. 

در پایان به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب از خبرنگاران حاضر در این نشست تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها