به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| آغاز مبارزات کشتی‌گیران با پیروزی نمایندگان ایران/ ۳ برنز قطعی برای تکواندو

کد خبر: 308605
|
13:46 - 1401/05/19
نسخه چاپی
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| آغاز مبارزات کشتی‌گیران با پیروزی نمایندگان ایران/ ۳ برنز قطعی برای تکواندو
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| آغاز مبارزات کشتی‌گیران با پیروزی نمایندگان ایران/ ۳ برنز قطعی برای تکواندو : رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، امروز هم ادامه خواهد داشت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران بهبازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های والیبال، کشتی آزاد، پاراشنا، تکواندو، دوومیدانی، پاراتیراندازی‌باکمان، تراپ، ژیمناستیک هنری و تنیس‌روی‌میز ادامه خواهد یافت.

اعزام تیم منتخب کشتی فرنگی به قونیه

نفرات منتخب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به شرح زیر برای شرکت در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، بامداد امروز تهران را به مقصد ترکیه ترک کردند؛

۵۵ کیلوگرم: محمدحسیوند پناهی

۶۰ کیلوگرم: امید آرامی

۶۳ کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا

۶۷ کیلوگرم: محمدجواد رضایی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری

۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری

۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی

۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

 

اعلام قرعه مبارزات آزادکاران ایرانی

در وزن ۵۷ کیلوگرم که با حضور ۱۰ نفر برگزار می شود، رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف وحیداف از تاجیکستان می رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۰ نماینده دارد، مرتضی قیاسی در دور اول به مصاف حمزه آلاجا از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم با حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند، محمدصادق فیروزپور در دور نخست با اریلماز از ترکیه کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف ایساکوف از اردن می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول با کاریپبایف از قرقیزستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران الجزایر و چاد می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف بایس کوباتوف از قرقیزستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با ماحمدبکوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.

 

کشتی آزاد؛ پیروزی کریمی، فیروزپور و قیاسی در گام نخست

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ اریلماز از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف ایساکوف از اردن می رود.

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دوم با حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مبارزه می کند.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر و امتیاز ضربه فنی کاریپبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران الجزایر و چاد می رود.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر بایس کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با ماحمدبکوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.

 

اعزام تیم ژیمناستیک ایروبیک به قونیه

تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک برای شرکت در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی عازم ترکیه شد. این تیم به عنوان دومین گروه از تیم ملی کشورمان برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرد.  سعید نجفی، امیرحسین بنی اسد، علی خلیلی و علیرضا نبی پور اعضای تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران در این مسابقات را تشکیل می دهند. محمد مهرتاش به عنوان سرمربی هدایت ملی پوشان ایروبیک را بر عهده دارد. رقابت‌های ایروبیک ژیمناستیک ۲۲ و ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد.

اعزام تیم‌های ملی بسکتبال ۳×۳ آقایان و بانوان به قونیه

تیم‌های ملی بسکتبال سه به سه آقایان و بانوان ایران جهت حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی صبح امروز، چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه تهران را به مقصد قونیه ترک کردند.

تیم ملی ۳×۳ آقایان با ترکیب سینا واحدی، امیرحسین رضایی‌فر، احسان دلیرزهان و متین آقاجانپور زیر نظر رضا هنگام‌پور و تیم ملی ۳×۳ بانوان با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شادی عبدالوند، آیدا گل‌محمدی و نگین رسولی‌پور زیر نظر افسانه حسن نایبی در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

 

تکواندو؛ ۳ برنز قطعی تاکنون

دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و در اولین دیدار خود برابر محمد فوفانا از مالی ۲ بر صفر به پیروزی رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان، قهرمان المپیک توکیو رفت که در مرحله یک چهارم نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و حذف شد.

در نخستین مسابقه زینب اسماعیلی در وزن -۶۷ طی سه راند مبارزه در نهایت ۲بر ۱ از سد اوزدا ازبکستانی گذشت تا در ادامه با نماینده میزبان روبرو شود.  زینب اسماعیلی در ادامه در وزن منهای ۶۷ برابر نماینده قدرتمند ترکیه طی سه راند مبارزه نفسگیر به پیروزی رسید و به یک چهارم راه یافت تا نماینده تکواندو بانوان کشورمان در روز دوم برنز خود را قطعی کرده باشد.

غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم ابتدا از سد حمد مبروک المبروک از عربستان مقتدرانه گذشت و در ادامه از سد حریف پاکستانی گذشت تا مدال خود را قطعی کرده باشد.

در ادامه محمدصادق دهقانی در وزن -۶۳ و غزل خاوری در وزن -۴۹ کیلو گرم از سد حریفانی از کشورهای عربستان سعودی و پاکستان با پیروزی ۲ راندی، مقتدرانه گذشتند تا هر ۴ نماینده کشورمان با پیروزی کارشان را آغاز کرده باشند.

محمد صادق دهقانی در وزن ۶۳ پس از برد برابر حامد مبارک از عربستان در دور دوم مقابل عمر هانتونی از کشور فلسطین قرار گرفت. تکواندو کار فلسطینی که مسابقه خوبی از خود بنمایش گذاشته بود در نهایت چاره ای جز قبول شکست برابر تکواندو کار قدرتمند ایرانی نداشت تا دهقانی سومین نماینده کشورمان در تکواندو باشد که ضمن صعود به یک چهارم نهایی مدال برنز خود را قطعی کند.

پاراشنا؛ صعود نمایندگان ایران به فینال کرال پشت

در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، سه نماینده ایران در ماده 100 متر کرال پشت راهی مسابقه نهایی شدند.

رقابتهای پاراشنای بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز در مرحله مقدماتی ماده 100 متر کرال پشت پیگیری شد که در پایان شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 18 صدم ثانیه، ابوالفضل ظریف با زمان یک دقیقه و 17 ثانیه و 80 صدم ثانیه و سینا ضیغمی نژاد با زمان یک دقیقه و 24 ثانیه و 17 صدم ثانیه به فینال راه پیدا کردند. مسابقه نهایی عصر امروز برگزار می شود.

بیش‌تر بخوانید؛

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| ضرب ۳ مدال خوش‌رنگ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در تکواندو، دوومیدانی پاراشنا

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی؛ برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران

این خبر ادامه خواهد داشت...

    پربازدیدترین ها