فلسفه وجودی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور است/ ۴۲ هزار گروه جهادی بسیج در سطح کشور داریم

کد خبر: 308650
|
20:10 - 1401/05/31
نسخه چاپی
فلسفه وجودی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور است/ ۴۲ هزار گروه جهادی بسیج در سطح کشور داریم
فلسفه وجودی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور است/ ۴۲ هزار گروه جهادی بسیج در سطح کشور داریم : مسئول بسیج سازندگی کشور در برنامه زنده صبح بخیر ایران شبکه یک سیما حضور یافت و به تشریح اجلاسیه ملی جهادگران کشور در ۱۳ شهریور ماه پرداخت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج سازندگی کشور، در راستای برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران کشور در ۱۳ شهریور ماه(همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی و گروهی از طلاب در شهرستان زلزله زده فردوس در سال ۱۳۴۷ و اقدامات و فعالیت های جهادی معظم له با گروه همراه به مردم آن منطقه) به میزبانی شهرستان فردوس، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور به تشریح این اجلاسیه در برنامه زنده صبح بخیر ایران شبکه یک سیما پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی کشور در این برنامه گفت: سال 1379 چندتا از گروه های جهادی خود جوش به مناطق محروم رفته بودند که گزارش آن خدمت مقام معظم رهبری رسید و ایشون دستور دادند بسیج سازندگی تشکیل و راه اندازی شود. در واقع بسیج سازندگی 17 اردیبهشت 1379 به واسطه حرکت های جهادی خود جوش آن زمان راه اندازی شد.

وی افزود: فلسفه وجودی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور است، چون آن زمان جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد، این خلاء احساس می شد که حضرت آقا دستور راه اندازی آن را دادند.

سردار زهرایی بیان کرد: در آن زمان 49 گروه جهادی بود که در حال حاضر در کشور در 563 شهرستان 42 هزار گروه های جهادی داریم، این 42 هزار نفر دور هم جمع شدند رای گیری کردند و شوراهای جهادی شهرستان را تشکیل دادند. بعد شوراهای جهادی شهرستان جمع شدند، در استان رای گیری کردند و مجمع جهادی استان ها را تشکیل دادند. سپس مجمع جهادی استان ها با روسای شهرستان ها دوره هم جمع می شوند تا مجمع ملی مرکزی رای گیری شود که این برنامه هر دو سال اتفاق می افتد و امسال هم سوم خرداد در خرمشهر برگزار شد و در حال حاضر 7 نفر به عنوان هیات رئیسه مجمع ملی مرکزی و 12 نفرهم کارگروهای تخصصی مجمع، یک نفر به عنوان نماینده قرارگاه عملیات جاری و یک نفر دیگر هم به عنوان ادوار شوراهای جهادی انتخاب شدند.

مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه در همایش فردوس 21 نفر از هر استان حضور خواهند داشت، گفت: در بخشی از این همایش کتاب خاطرات حضرت آقا رونمایی خواهد شد و  راوی واقعه ای که سال 1347 اتفاق افتاده را تبیین و تشریح می کند. همچنین در این همایش جریان جهادی برای جهادگران تشریح خواهد شد.

    پربازدیدترین ها