یادداشت؛

سلبریتی‌هایی که نا آگاهانه و یا عامدانه در زمین دشمن بازی می‌کنند!

کد خبر: 308813
|
02:16 - 1401/07/07
نسخه چاپی
سلبریتی‌هایی که نا آگاهانه و یا عامدانه در زمین دشمن بازی می‌کنند!
به بهانه مرگ دردناک مهسا امینی که همه جامعه را اندوهناک کرد، برخی از سلبریتی ها بجای آرام کردن مردم معترض، با نا آگاهی و یا عامدانه وارد بازی دشمن شدند و باعث شدند تا این خشونت ها هر چه بیشتر شعله ور شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛هنرمندانواقعی یک جامعه در کنار نخبگان به دلیل میزان آگاهی، اطلاعات و سطح بالای دانشی که نسبت به مردم عادی جامعه دارند، می توانند راهنما و چشم و چراغ یک اجتماع باشند و در زمان بحران های اجتماعی، با هدایت گری به موقع و درست خود کشتی جامعه را به سر منزل آرامش هدایت کنند.

اما در میان همین جامعه هنرمندان، برخی هنرمند نما و یاسلبریتیکه با حمایت های ظاهری و مقطعی مردم معروف و بر سر زبان ها افتاده اند و بعضا درکی از شرایط درست و واقعی جامعه ندارند؛ چنین افرادی در بزنگاه های حساس و موقعیت های بحرانی جامعه بجای «سکوت» که کمترین کاری است که در زمان جهل به یک موضوع می شود انجام داد، با موج سواری و شعله ور کردن شرایط بحرانی، عملا در زمین بازی دشمن شروع به میدان داری می کنند و هر روز جو روانی و اجتماعی جامعه را مخدوش و مشوش کرده، با رفتارها و واکنش های خود هیزمی بر این آتش گر گرفته می شوند.

به بهانه مرگ دردناک مهسا امینی که همه جامعه را اندوهناک کرد، در چند روز گذشته نا آرامی هایی در سطح جامعه بوجود آمد که با دخالت برخی عوامل بیگانه، تبدیل به برهم زدن نظم عمومی و خسارت به اموال بیت المال شد و در این روزها و شب های نا آرام، برخی از همینسلبریتی هابجای آرام کردن مردم معترض، با نا آگاهی و یا عامدانه وارد بازی دشمن شدند و باعث شدند تا این خشونت ها هر چه بیشتر شعله ور شود.

اصغر فرهادیکارگردان که پیش تر نیز فریاد اعتراض او به حکومت بارها شنیده شده بود، در این روزها با گذاشتن پست هایی در فضای مجازی مدام در حال تشویق ادامه این اعتراضات است؛ فرهادی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خواستار حمایت شخصیت‌های وطنی و جهانی از معترضین شده است.

فرهادی‌ در این ویدیو می گوید: «من به زنان توانمند کشورم افتخار می‌کنم و از صمیم قلب امیدوارم که با تلاش به اهداف خود برسند.» فرهادی با انتشار ویدئویی از همه هنرمندان، سینماگران، روشنفکران، فعالان حقوق مدنی از سراسر جهان و همه کشورها و همه کسانی که به کرامت و آزادی انسانی معتقدند، دعوت می کند که در هم‌بستگی با «مردان و زنان قدرتمند و شجاع ایران‌زمین» مشارکت کنند چون که این‌کار می‌تواند امید ایرانیان را برای رسیدن به یک هدف زیبا و تاریخی که مردم در ایران در پی آن هستند، افزایش دهد.

اما داستانامیر مهدی ژولهبا صدا و سیما و اعتراض ها، مسخره کردن ها و عذرخواهی هایش دیگر نخ نما و تهوع آور شده است. ژوله با توانایی هایی که در این سال ها کسب کرده به استاد موج سواری در فضای مجازی تبدیل شده است.

هنوز کمپین «من و سانسورچی» جناب ژوله از خاطرمان نرفته است. کمپینی که از طرف این فیلمنامه نویس در فضای مجازی به راه افتاد و از همکارانش در عرصه تهیه سریال های تلویزیونی خواست تجربه های خود را از سانسور روایت کنند.

ژوله همیشه یک پای ثابت اعتراض های اجتماعی بوده است و حالا با دمیدن بر این اعتراضات اخیر، بار دیگر شروه به هیجانی کردن مردم می کند؛ او در اینستاگرام خود می نویسد: «انگ نچسبانید به جان به‌لب رسیده‌‌های کف خیابان. اینها بچه‌های مایند که می‌خواهند شنیده شوند. مثل ما که یک عمر خواستیم و نشنیدید. رای دادیم، صدای رایمان را نشنیدید. رای ندادیم، صدای قهرمان را نشنیدید. دختران ما به محافظه‌کاری و صبوری و بزدلی ما نیستند، آنها آینده‌شان را می‌خواهند. حالا که نتوانستم امروزشان را بسازم برای ساختن فردا، پشت دستشان بازی می‌کنم. صدای این بچه‌ها را بشنوید، با رحم و با شرم با این بچه‌ها رفتار کنید.»

باران کوثریاز دیگر بازیگران همیشه معترض بحران های اجتماعی بوده است؛ او نیز در آخرین پست اینستاگرام خود نوشت:« لیاقت تظاهرات سکوت سه میلیونی ما را نداشتید اگر مقاومت و اعتراض در برابر بربریت و باتوم و گلوله شما اغتشاش است، من باران کوثری یک اغتشاش‌گرم.»

بیشتر بخوانید؛

چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟