وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت مردمی و وزارت فرهنگ پذیرای همه هنرمندان کشور است/ اهالی فرهنگ و هنر با قدرت پای وحدت ملی ایستاده اند

کد خبر: 308839
|
18:02 - 1401/07/12
نسخه چاپی
دولت مردمی و وزارت فرهنگ پذیرای همه هنرمندان کشور است/ اهالی فرهنگ و هنر با قدرت پای وحدت ملی ایستاده اند
اسماعیلی با اشاره به نقش هنرمندان در تداوم مسیر انقلاب اسلامی گفت: اهالی فرهنگ و هنر با قدرت پای آرمان های ملت، وحدت ملی و تمامیت ارضی ایران ایستاده اند و این مسیر پرافتخار را همراه با مردم ادامه خواهند داد تا تفکر اصیل ایرانی اسلامی در جهان غالب شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با تجلیل از ایثارگران این وزارتخانه همراه بود، گفت: بنای دولت مردمی و وزارت فرهنگ در دوره جدید، جبران عقب ماندگی های گذشته در تبیین اهداف و دستاوردهای دوران دفاع مقدس با ابزار هنر است که از طریق آثار هنری، دستاوردهای متعالی دوران دفاع مقدس برای نسلی که آن روزهای حیاتی  و دوران طلایی ابتدای انقلاب اسلامی را ندیده است، روایت و تبیین شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از جوانان از روی ناآگاهی شاید شعارهایی بازگو کنند که هیچ تناسبی با جامعه ندارد، گفت:  بدون تردید اینکه نتوانسته ایم نسل جدید را با تاریخ پرافتخار کشورشان آشنا کنیم از کاستی ها و کم کاری ها نشات می‌گیرد و تاکید چندین باره رهبر معظم انقلاب بر اهمیت بر «جهاد تبیین» برای به سرانجام همین هدف است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عموم مردم و جامعه فرهنگی هنری ایران به خوبی به واقعیت های کشور واقف هستند، تصریح کرد: در دیداری که بتازگی با جمعی از  هنرمندان پیشکسوت کشور داشته ام، این هنرمندان شاخص با افتخار از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن می گفتند و از این که صدای اهالی فرهنگ و هنر آنطور که شایسته است به اقشار مختلف جامعه انتقال پیدا نمی کند، گله مند بودند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز انقلاب اسلامی در حال گذار از یک مقطع مهم تاریخی است و تلاش های دشمنان برای جلوگیری از آن کاملا آگاهانه و از روی ترس است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حال طی کردن مسیر تبدیل شدن از قدرت منطقه ای به قدرت جهانی است و ایران اسلامی امروزه در نقطه ای ایستاده است که کشورهای بزرگ تجهیزات نظامی خود را از ایران وارد می کنند و کشورهای مختلف در توسعه تعاملات با جمهوری اسلامی از یکدیگر سبقت می گیرند.

اسماعیلی افزود: دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی تلاش می کند تا ظرفیت بالقوه ای که سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته را به فعلیت برساند تا ایران عزیز با اتکا به توانایی های و منابع غنی خود در تراز یک قدرت جهانی ظاهر شود.

وی با بیان این که شعار امروز ما «دولت قوی، ایران قوی» است، گفت: تجارت منطقه ای ایران در یک سال گذشته چند برابر شده و محموله های ریلی که از روسیه و آسیای مرکزی وارد کشور می شود، از دریای عمان به نقاط مختلف دنیا ترانزیت می شود.

وی افزود: دست و پا زدن دشمن نشانه موفقیت جامعه ایران در تمامی زمینه ها  است و دشمنان قسم خورده ملت ایران می خواهند مانع پرتوافشانی خورشید درخشان انقلاب اسلامی در دنیا شوند.

اسماعیلی با تاکید بر این که دولت مردمی و وزارت فرهنگ پذیرای همه هنرمندان عزیز است، گفت: هنرمندان عزیز را از خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور قلمداد می کنیم و با افتخار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان خدمت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ممکن است در این میان تعدادی از هنرمندان به علت ناآگاهی رفتارهایی انجام دهند که این سوء تفاهم ها با گفتگو و تعامل رفع شدنی است و در این خصوص از رئیس سازمان سینمایی و معاون هنری وزارت فرهنگ خواسته ایم با برپایی جلساتی مختلف پای صحبت ها و دغدغه های هنرمندان بنشینند.

وزیر فرهنگ با اشاره به فعالیت مخرب شبکه های رسانه ای معاند خارج از کشور طی روزهای اخیر گفت: شبکه وابسته به دولت مرتجع منطقه که روزنامه نگار مخالف خود را در کشوری دیگر مثله می کند، هر ۱۰ دقیقه خبری دروغ و ابهام آفرین درباره ایران منتشر می کند و متاسفانه برخی نیز ناآگاهانه این اخبار را پخش می کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: جای تعجب این که دولت مرتجع عقب افتاده منطقه امروز مدعی حقوق بشر در جمهوری اسلامی است، حال آن که گروه های وابسته به آن دولت هم اکنون در حال جنایت در کشورهای منطقه هستند.

وی تاکید کرد: وقتی در افغانستان عزیز که مردم آن همسایه، هم زبان، هم دین و جزئی از خانواده ما به شمار می‌روند، دختران پاک در آموزشگاه به خاک و خون کشیده می شوند، تریبون های وابسته به  دولت مرتجع منطقه هیچ ابراز تأسف و ناراحتی نکردند اما با دروغ و فریبکاری نگران فوت دختر خوب کرد ایران عزیز می شوند.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشان، افتخارات فراوانی برای جامعه ایران به همراه داشته است، که تحقق استقلال، وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی بخشی از برکات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  افزود: در کتابی که به زودی از سوی دانشگاه تهران منتشر خواهم کرد با استناد به منابع خارجی و سخن وفاداران به رژیم پهلوی این نکته را متذکر شده ام که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، خواب چندصدساله دولت های استعماری برای تجزیه ایران رقم می خورد؛ چرا که آن ها قرن هاست در اندیشه فروپاشی وحدت ملی و سرزمینی ایران هستند.

وزیر فرهنگ با یادآوری رشادت جوانان ایران در طول هشت دفاع مقدس و نبرد نابرابر با دشمن بعثی گفت: در خاطرات فرماندهان دفاع مقدس می خوانیم که کشور در مقاطعی از جنگ با کمبود سیم خاردار مواجه بوده است اما یک وجب از خاک را به دشمن بعثی ندادیم.

اسماعیلی تصریح کرد: نفس مسیحایی امام خمینی (ره) در جامعه ایرانی دمید که لحظه به لحظه آن با افتخارات فراموش نشدنی عجین شده است اما متاسفانه ما قدرت کافی برای روایت آن حماسه بزرگ را نداریم.

وی اضافه کرد: امروز رهبری عزیز و حکیم انقلاب اسلامی فریضه جهاد تبیین را مقرر کرده اند تا دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس بیش از پیش به تصویر کشیده شود.

وزیر فرهنگ با اشاره به انتشار کتاب های مرتبط با دفاع مقدس که مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفته اند، گفت: رهبری معظم انقلاب همواره خود با تقریظ، ترویج و تبیین از این دست آثار حمایت می کنند و این همان رویکردی است که باید در همه امور فرهنگی هنری جاری کنیم.  

اسماعیلی تاکید کرد: بهترین ابزار در جنگ تبیین و روایت گری، ابزار هنر است. چنان که قرار بود طی روزهای گذشته شاهد اجرای موسیقی استاد مجید انتظامی در تالار وحدت باشیم که به زمانی دیگر موکول شد. هنرمندی که با خلق آثار شاخص دفاع مقدسی فاخر، خدمت بزرگی به بازنمایی این حماسه در عالم هنر کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش دشمنان برای آسیب به کشور در حالی است که ایران متکی به اراده آهنین مردم و عنایات الهی است و از گذرگاه های خطرناکی چون جنگ تحمیلی عبور کرده است. امروز به مدد شهدای بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی قدرت اول منطقه ای و از قدرت های بزرگ نظام جهانی هستیم.

اسماعیلی یادآور شد: تاکنون راه سختی طی شده اما مسیر تا رسیدن به قله ادامه دارد و در این مسیر وظیفه ما بهره گیری از بصیرت برای ناکام گذاشتن دشمنان در تعبیر خواب های بد برای ایران است. این مسیر را با پشتیبانی از رهبر عزیز و حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ در پایان با اشاره به نقش هنرمندان در آینده سازی کشور گفت: اهالی فرهنگ و هنر با قدرت پای آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت ملی و تمامیت ارضی ایران ایستاده اند و این مسیر پرافتخار را ادامه خواهند داد تا انشاالله روزی قدرت و شوکت ایران بزرگ ما همه دنیا را دربربگیرد و تفکر اصیل ایرانی اسلامی در جهان غالب شود.