دانا گزارش می‌دهد؛

تنها ۴ روز مانده تا وعده وزیر آموزش و پرورش/ احکام رتبه‌بندی معلمان چه زمانی اجرایی می‌شود؟

کد خبر: 308895
|
15:27 - 1401/07/26
نسخه چاپی
تنها ۴ روز مانده تا وعده وزیر آموزش و پرورش/ احکام رتبه‌بندی معلمان چه زمانی اجرایی می‌شود؟
قرار بود احکام رتبه‌بندی معلمان تا پایان مهرماه صادر شود و تنها ۴ روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش برای این طرح باقی مانده است.آیا این روند تا پایان مهرماه انجام خواهد شد؟

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال در اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ از سوی دولت وقت به مجلس ارسال و کلیات آن در خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اما به دلیل تغییرات قابل توجه لایحه از سوی نمایندگان مجلس و تأمین‌نشدن بار مالی آن، ماه‌ها در مجلس معطل ماند و یک باره از سوی شورای نگهبان رد و دوباره به مجلس بازگشت.

با انجام اصلاحات و اراده از سوی مجلس در ابتدای اسفندماه، رتبه‌بندی از سوی شورای نگهبان مورد موافقت قرار گرفت و در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس مجلس جهت اجرا به دولت و اواخر اسفندماه از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

دولت مکلف شده بود ظرف مدت یک ماه از ابلاغ قانون، آئین‌نامه اجرایی را تدوین و به تصویب هیئت وزیران برساند که تاکنون اجرا نشده است.

طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش، آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان یک شیوه‌نامه اجرایی نیز دارد که تا کنون منتشر نشده است. در حال پیگیری این قانون و آماده سازی برای اجرا هستیم و امیدواریم تا ابتدای سال تحصیلی همه معلمان رتبه بندی شوند و با انرژی مضاعف در کلاس‌های درس حضور یابند.

صدور احکام رتبه‌بندی برخی از معلمان در مهر ماه

به گفته یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم احکام رتبه‌بندی معلمانی که مدارک خود در سامانه رتبه‌بندی را به صورت کامل بارگذاری کرده‌اند در مهر ماه جاری صادر می‌شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، می‌خواهیم 900 هزار نفر از فرهنگیان را رتبه‌بندی کنیم و کار قدری سنگین است، در جلسه اخیر تصمیم گرفته شد بخشی از کار انجام شود و بخش دیگر به ماه‌های بعد برود البته هرچه زودتر انجام شود، بهتر است.

 

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی‌و‌امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفتگویی درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا پایان مهرماه اظهار کرد: تلاش ما این است اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، بارگذاری مدارک معلمان انجام و خوداظهاری آنها تایید شود و رتبه خود را بپذیرند، احکام صادر شود.

وی افزود: در صورت عدم تایید خوداظهاری معلمان توسط ارزیابان حرفه‌ای و هیئت ممیزه، اگرمعلم نظر آنها را پذیرفت حکم رتبه‌بندی صادر می‌شود، در غیر این صورت می‌تواند اعتراض کند و هیئت ممیزه استانی و مرکزی در وزارت آموزش و پرورش روند را بررسی می‌کنند و پس از تعیین رتبه، حکم صادر می‌شود.

 عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دراین باره اظهار داشت:

لایحه رتبه‌بندی معلمان به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شد.با طرح رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌شود. طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا خواهد شد و حقوق معلمان باتوجه به آن تغییر خواهد کرد.

با توجه به مصوبه مجلس طرح رتبه بندی معلمان باید در موعد مقرر اجرایی می‌شد که تا کنون اجرایی نشده است درخواست ما از وزیر آموزش و پرورش این است که با تسریع زمانی این مصوبه را اجرایی کند.

 

    پربازدیدترین ها