در راستای توجه به توسعه عدالت آموزشی و ورزشی در شهرستان صورت گرفت؛

افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه کم برخوردار و محروم اسلام آبادغرب

کد خبر: 308917
|
14:27 - 1401/08/02
نسخه چاپی
افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه کم برخوردار و محروم اسلام آبادغرب
در راستای توجه به توسعه عدالت آموزشی و ورزشی در مناطق کم برخوردار و محروم کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه امامت اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مجتبی عبدی در افتتاحیه کلاس درس تربیت بدنی (طرح شهید سلیمانی دبستان امامت)،  که با حضور فرماندار شهرستان، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش اسلام آبادغرب صورت گرفت، اظهار کرد: تحرک و فعالیت های بدنی برای تمام سنین فواید بسیاری دارد. فعالیت بدنی بخصوص درنوجوانی و جوانی دارای اهمیت زیادی است، به خاطر اینکه پایه و بنیان عادات زندگی از جمله ورزش در دوران کودکی و  نوجوانی شکل می گیرد.  کودکان و نوجوانان که به طور منظم در فعالیت بدنی شرکت می کنند، خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آنها کاهش پیدا می کند.

 

مدیرآموزش و پرورش شهرستان در ادامه افزود: تربیت بدنی در مدارس علاوه بر تاثیر بر روی آمادگی جسمانی و سلامتی دانش آموزان، سبب این می شود که دانش آموزان فعالیت‌بدنی را بهتر بفهمند و انجام دهند و آثار مثبت دراز‌مدت آن را لمس کنند. علاوه بر این فواید، دانش و مهارت هایی مانند کارگروهی، بازی جوانمردانه، ترویج احترام و آگاهی از بدن خود و اجتماع را به ارمغان می‌آورد که دانش‌آموزان می‌توانند در امور دیگر در مدرسه یا در شرایط دیگر زندگی از آن استفاده کنند.

 

در ادامه در این افتتاحیه، حسین مرعشی معاون پرورشی و تربیت بدنی با ذکر نکاتی در ارتباط با اهمیت تربیت بدنی و ورزش در مدارس، عنوان کرد: سلامت بدنی دانش آموزان موجب می شود آنان وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام داده و توانایی لازم را برای مقابله با پیش آمدهای ناگهانی داشته باشند.در این زمینه یکی از مهمترین برنامه ها برای همزمانی رشد علم آموزی و سلامت، نهادینه کردن زنگ ورزش در مدارس است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد