جروزالم پست:

پدافند ایران آسمان خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد

کد خبر: 308985
|
18:19 - 1401/08/15
نسخه چاپی
پدافند ایران آسمان خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد
روزنامه صهیونیستی نوشت، ایران به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سلاح‌ها از جمله ساخت موشک و رادار ادامه می‌دهد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک روزنامه صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به اعلام صنایع دفاعی ایران در ساخت موشک جدید برای سامانه پدافند هوایی «باور-۳۷۳» نوشت، ایران دفاع هوایی خود را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بهبود می‌بخشد.

«سث جی فرانتسمن» تحلیلگر امور نظامی در مطلبی که روز یکشنبه در روزنامه «جروزالم پست» منتشر شد نوشت، سامانه باور-۳۷۳ برای افزایش برد و قدرت پدافند هوایی ایران طراحی شده است. ایران می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند آسمان خلیج فارس را  با پدافند خود پوشش دهد و حتی به دریای عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با جمهوری آذربایجان و مرز با کردستان عراق محافظت کند.

فرانتسمن نوشت، ایران می‌خواهد نشان دهد که علی‌رغم بروز اغتشاش‌ها، به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سلاح‌ها از جمله  ساخت موشک و رادار ادامه می‌دهد.

چندی قبل نیز یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

وبگاه «مانیتورینگ آرم‌ریس» که به بررسی تحولات نظامی منطقه و اوراسیا می‌پردازد، در گزارشی تحت عنوان «فناوری پیشرفته دفاع موشکی ایران» نوشت، جمهوری اسلامی ایران در طول یک دهه، سامانه‌های پدافند هوایی متعددی را مونتاژ و با سرعتی چشمگیر به شاخه‌های مختلف نظامی خود معرفی کرد. اگر چه پذیرش و مهندسی معکوس فناوری خارجی بسیار مهم است، اما روند آشکار این است که ایران تقریباً در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آنها به خودکفایی کامل رسیده است.

این وبگاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای ذخایر فراوانی از سامانه‌های موشکی  به ویژه برد کوتاه هستند و این ایده که هدف رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ متحد کردن شاخه‌های پدافند هوایی در جریان یک سناریوی جنگی بود، با اضافه شدن «سامانه برد کوتاه مجید» ارزش و اعتبار کافی گرفت. هنگامی که این سامانه با آتشبارهای توپخانه ضدهوایی، سامانه پدافندی «دزفول»، «مرصاد-۱» و «سوم خرداد» استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد که شکست پهپادهایی که در ارتفاع پایین  پرواز می‌کنند، جدی است.

 بخش نظامی،صنعتی ایران در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی، چهار سامانه دفاع موشکی متحرک مختلف را راه‌اندازی کرده و این دستاورد شگفت انگیز است.