دانا گزارش‌ می‌دهد؛

بیگلر در سازمان غذا و دارو ماندنی نشد!/ آقای وزیر به فکر رفع کمبود دارو باشید

کد خبر: 308996
|
15:05 - 1401/08/17
نسخه چاپی
بیگلر در سازمان غذا و دارو ماندنی نشد!/ آقای وزیر به فکر رفع کمبود دارو باشید
کمتر از دو هفته از انتصاب بیگلر به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو از سوی وزیر بهداشت می‌گذرد که صبح امروز خبری درباره انتصاب سید حیدر محمدی به عنوان رییس سازمان غذا و دارو در صدر اخبار حوزه بهداشت قرار گرفت، گویا وزیر بهداشت به جای آنکه مشکل کمبود دارو در کشور را حل کند خود را سرگرم تغییرات در سازمان غذا و دارو کرده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متاسفانهنبود آنتی‌بیوتیکو برخی اقلام دارویی با افزایش شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور، موجب سرگردانی خانواده‌ها شده است، برخی اقلام همچون سرم تنها در بیمارستان‌های دولتی موجود بوده و افراد برای دریافت آن باید ساعت‌ها در صف طولانی داروخانه‌ها منتظر بمانند. این روند تا جایی پیش رفت که صدای بهارستان نیشینان را هم در آورد، به طوری که در جلسه کمیسیون بهداشت به وزیر بهداشت تذکر داده شد تا هرچه سریعتر این مشکل مرتفع شود.

وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت بهداشت در این ایام تنها سکوت کرده و به وعده و وعید بسنده کردند. مسئله دارو در کشور طی ماه‌های گذشته جدی و جدی‌تر شده است. این مسئله در شرایطی رخ داده که بیماری آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا کرده و سلامت بیماران را تحت الشعاع قرار داده است. بی برنامگی  و سوء مدیریت وزارت بهداشت برای پیگیری وضعیت تولید دارو باعث شد تا بیماران برای خرید ساده ترین آنتی‌بیوتیک ساعت‌ها در داروخانه‌ها سرگردان باشند.

مشکلات دارویی تا جایی پیش رفت کهرئیس جمهور، در عرض یک هفته دو بار به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی بهبحران کمبود دارودر کشور و برخورد با عاملان آن را کرده است.

واکنش رئیس‌جمهور به مسئله کمبود داروها

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور چندی پیش در واکنش به کمبود دارویی اخیر در کشور گفت: کسی که مسئولیت سلامت جان مردم را دارد، باید پیش‌بینی کمبودهای احتمالی را می‌کرد. شرکت‌های دارویی که موظف به تولید بودند، چرا تولید نکردند؟ اگر مدیران این دو شرکت تخلف کرده‌اند، قطعا باید از کار برکنار شوند.

دارو کمیاب شد؛ رئیس سازمان غذا و دارو استفا داد!

بعد از واکنش رئیس جمهور بهرام دارایی با توجه به بحران دارایی بعد از یک سال ریاست سازمان غذا و دارو، از سمت خود استعفا داد.

دارو کمیاب شد؛ بیگلر سرپرست رئیس سازمان غذا و دارو شد!

بلافاصله وزیر بهداشت، استعفای بهرام دارایی از سمت معاونت وزیر و رییس سازمان غذا و دارو را قبول کرد و طی حکمی محمود بیگلر، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

در ایام انتصاب سرپرست سازمان غذا و دارو تنها شاهد واردات دارو به کشور و قول‌هایی از سوی مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر رفع کمبود دارو در آینده نزدیک بودیم. به نظر می‌رسد سیاست جدید وزارت بهداشت در مواجهه با پیگیری مشکلات مردم، سکوت و عدم پاسخگویی شفاف و روشن باشد، مسئله‌ای که بارها در وزارت بهداشت دیده شده عدم مدیریت صحیح است، چرا که در زمان بحران تلاش شده مسائل مهم مرتبط با سلامت مردم نادیده گرفته شود.

دارو همچنان کمیاب؛ حیدری رئیس سازمان غذا و دارو شد!

در کمتر از ۱۴ روز، وزیر بهداشت سید حیدر محمدی را به عنوانرییس سازمان غذا و دارومنصوب کرد، این در حالی است که تا عصر دیروز خبری از جابه جایی نبود و بیگلر آنقدر مطمئن بود در سازمان غذا و دارو ماندنی است که در حال برنامه ریزی برای چیدمان تیم جدید بود، حتی روز پنجشنبه شاهد دو تغییر در معاونت از سوی وی بودیم.

وزیر بهداشت در حالی سیدحیدر محمدی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد که تا این لحظه هنوز حکم وی در پایگاه اطلاع رسانی وبدا منتشر نشده است. حال این سوال مطرح است که در وزارت بهداشت چه می‌گذرد؟! آقای وزیر بهتر نیست به جای عوض کردن روسا به فکر رفع کمبود دارو باشید؟! قرار نیست با تغییرات معجزه شود!.

 بیشتر بخوانید:

«محمود بیگلر» سرپرست سازمان غذا و دارو شد

 

دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع اقلام دارویی/ آیا بیگلر سکان سازمان غذا و دارو را به دست خواهد گرفت؟!

لزوم ورود جدی وزارت بهداشت برای رفع سد موانع تامین دارو/ قول مسئولان برای رفع کمبود داروی به زودی

 

 

 

 

    پربازدیدترین ها