شاگردان الکساندر در خط آغاز؛

مسیر دشوار تیم ملی واترپلو برای راه‌یابی به مسابقات جهانی/ چیریچ و ایران؛ عاشقانه‌ای ناتمام!

کد خبر: 308997
|
15:06 - 1401/08/17
نسخه چاپی
مسیر دشوار تیم ملی واترپلو برای راه‌یابی به مسابقات جهانی/ چیریچ و ایران؛ عاشقانه‌ای ناتمام!
تیم ملی واترپلو که راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده، در صورت صعود به فینال به طور حتم راهی مسابقات جهانی خواهد شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا در حالی که پیش از این قرار بود با حضور ۱۱ تیم در شهر بانکوک تایلند برگزار شود، با انصراف تیم ملی ازبکستان تعداد تیم‌های شرکت کننده به ۱۰ تیم در قالب ۲ گروه ۵ تیمه رسید که در این بین، گروه ایران از ۶ تیم به ۵ تیم کاهش یافت.

از همین رو بازی نخست تیم ملی واترپلوی کشورمان که با همین تیم ملی ازبکستان هم بوده، خودبه‌خود لغو گردید و در شرایطی که ملی‌پوشان ایرانی در اوج آمادگی برای تقابل با ازبک‌ها به‌سر می‌بردند، ناچاراً تن به استراحتی اجباری دادند تا از دیدار با هندوستان کارشان را در بانکوک رسماً آغاز کنند.

 

هندی‌ها دیدار روز نخست خود را با نتیجه‌ای سنگین به کره‌جنوبی واگذار کردند و قزاقستان هم تیم میزبان را با نتیجه‌ای بسیار عالی شکست داد. ایران، کره‌جنوبی و قزاقستان در واقع ۳ تیم مهم قاره آسیا هستند که هر ۳ در همین گروه A افتاده‌اند و حتی با وجود انصراف ازبکستان، قطعاً گروه مرگ را رقم زده‌اند.
 

تیم ملی واترپلوی کشورمان پس از برگزاری اردوی آماده‌سازی در کشور یونان زیرنظر الکساندر چیریچ، برای ادامه فاز تمرینی به تهران بازگشتند و زیر نظر وحید رضایی، مربی تیم ملی به تمرینات جدی و پرفشار برای رقابت‌های قهرمانی آسیا پرداختند که همین امر نگرانی‌هایی را هم از بابت سرمربی تیم ملی به همراه داشت.

 

چیریچ طی قریب به ۵ سال حضورش در تیم ملی واترپلوی ایران به چهره‌ای محبوب، کاربلد و ایران‌دوست در انظار عمومی و بین شاگردانش تبدیل شده، در آخرین اردوی تیم ملی در تهران حضور نداشت و به علت داشتن قرارداد با تیم المپیاکوس یونان در این کشور برای بازی‌های لیگ واترپلوی یونان حضور یافت.

 

اگر چه تمام تمرینات تیم ملی واترپلو تاکنون زیرنظر چیریچ ادامه یافته و وی هم‌زمان با ورود تیم ملی به بانکوک به تایلند رسیده، اما باز هم نگرانی‌هایی درباره ادامه هم‌کاری او با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو و حتی شاید المپیک ۲۰۲۴ پاریس وجود دارد.

 

چیریچ: می‌خواهم در واترپلوی ایران بمانم

چیریچ در رابطه با ادامه کار با فدراسیون گفت: ادامه همکاری فقط به من بستگی ندارد. اگر نظر من به عنوان یک طرف قرارداد مطرح است، خیلی دوست دارم و علاقه‌مند هستم تا با تیم ملی واترپلو ایران ادامه همکاری داشته باشم. بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا حتما با آقای رضوانی نشستی برگزاری می‌کنیم که در مورد این موضوع بحث و بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشیم.

 

به طور حتم در صورتی که ایران به فینال رقابت‌های بانکوک راه پیدا کند و حداقل عنوان نایب‌قهرمانی آسیا را کسب کند، به‌طور خودکار در مسابقات جهانی واترپلو حضور خواهد داشت و همین امر باعث می‌شود تا فدراسیون به هر نحوی که شده، هم‌کاری با این سرمربی موفق و جوان را ادامه بدهد.

 

رضایی: اگر جهانی شویم، برای آن مسابقات برنامه می‌ریزیم

وحید رضایی هم درباره این مسابقات و شانس تیم ملی گفت: اگر جزو ۲ تیم اول قرار بگیریم، راهی مسابقات جهانی خواهیم شد و قطعاً برای آن تورنمنت برنامه‌ریزی می‌کنیم. می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی جایگاه قبلی‌مان را هم ارتقا بدهیم اما فعلاً درباره برنامه آن فکری نکرده‌ایم. مطمئناً اکثریت همین بچه‌ها ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی را تشکیل خواهند داد. ان‌شاالله پتانسیل حضور در فینال آسیا را خواهیم داشت.


از آن جایی که زمان کمی هم تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و حداقل انتظار کسب مدال برنز هانگ‌ژو از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، به‌نظر در صورت موفقیت نسبی تیم ملی در تایلند، هم‌کاری چیریچ با فدراسیون ایران ادامه خواهد یافت.

 

ناگفته هم نماند که در شرایط کنونی، شنیده شده چیریچ با فدراسیون ایران به عنوان سرمربی قرارداد رسمی نداشته و از روی علاقه شخصی و عرقی که به واترپلوی ایران دارد، در مسابقات قهرمانی آسیا با حمایت فدراسیون در کنار پسرانش حضور خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید؛

 

واترپلو قهرمانی آسیا| پیروزی مدعیان در روز استراحت ایران/ واترپلوئیست ها به مصاف هند می روند

    پربازدیدترین ها