با حضور جمعی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

کارگاه سواد رسانه و آسیب های فضای مجازی در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 309024
|
19:32 - 1401/08/21
نسخه چاپی
کارگاه سواد رسانه و آسیب های فضای مجازی در اسلام آبادغرب برگزار شد
کارگاه سواد رسانه و آسیب های اجتماعی فضای مجازی با حضور جمعی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، کارگاه سواد رسانه و آسیب های اجتماعی فضای مجازی با حضور جمعی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اسلام آبادغرب به منظور آسیب شناسی فضای مجازی در خانواده در کانون فرهنگی شهید صادقی کمیته امداد شهرستان برگزار شد.

 

دکتر پرستو آفریننده با تشریح آسیب های اجتماعی فضای مجازی، عنوان کرد: خانواده ها و والدین باید در طول روز برای فرزندان خود وقت بگذارند و و برای دور نگه داشتن از فضای مجازی با بچه ها بازی کنند، گفتگو کنند و در یک کلام والدین ارتباط مناسب با فرزندان خود داشته باشند.

 

وی افزود: یکی از آسیب های دیگر فضای مجازی برای بچه ها، دور شدن از اهداف شان و گم شدن هویت آنها می باشد؛ وقتی فرزند ما در فضای مجازی دیگر بچه ها را در نقاط مختلف جهان می بینند و زندگی خود را با آنها مقایسه می کنند، دچار بی هویتی می شوند و از هویت اصلی خود دور می شوند.

 

 

دکتر آفریننده عنوان کرد: فضای مجازی باید با نظارت و کنترل والدین برای بچه ها استفاده شود چون این ابزار هم می تواند یک تهدید باشد و هم می تواند یک فرصت برای رشد و پیشرفت و ارتقاء آگاهی خانواده بکار گرفته شود و از امکانات مفید آن استفاده کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: الگوی اصلی فرزندان، والدین هستند و اگر ما بخواهیم رفتاری را در فرزندان تغییر دهیم باید پدر و مادر در آن تغییر رفتار پیشقدم باشند و این نیاز به کار بیشتر و همکاری خانواده ها دارد.

 

محمد بیگزاده رئیس کمیته امداد شهرستان در خاتمه با تقدیر از مباحث مفید کارشناس این برنامه، گفت: هدایت و آموزش خانواده های تحت حمایت امداد از برنامه های این نهاد ارزشی است که برای تمامی سنین این خانواده ها برنامه های فرهنگی و حمایتی دارد.

 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد