مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمانشاه برگزار می شود

کد خبر: 309025
|
19:15 - 1401/08/21
نسخه چاپی
رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمانشاه برگزار می شود
مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج از بیست و پنجم تا بیست و هفتم آبان به مدت ۴۸ ساعت به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، دکتر سعید کریمی در نشست خبری امروز با موضوع تشریح چگونگی برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال، اظهار داشت: در سالهای گذشته شاهد وقوع اتفاقات بسیار مهمی در سطح کشور بودیم و در این ميان با اغتشاشات و چالشهایی مواجه شدیم که از نقش اثرگذار فضای مجازی در شرایط مذکور حکایت دارد تا جایی که فعالیت در بستر اینستاگرام ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش پدیده مهاجرت به خارج از کشور، افزود: در گذشته عموما پس از شنیدن واژه مهاجرت عموما مهاجرت نخبگان و افراد تحصیلکرده در ذهن ما تداعی می شد در حالی که این روزها شاهد مهاجرت تکنیسین ها و برنامه نویسان به کشورهای دیگر هستیم.

مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با تاکید بر نقش راهبردی متخصصان و کارشناسان برنامه نویسی، تصریح کرد: به منظور حفظ این سرمایه ها باید راهکارهای موثری ارائه شود.

کریمی کسب و کار در فضای مجازی و به صورت اینترنتی را، یکی از جذاب ترین و پردرآمدترین شغل های دنیا خواند و گفت: در سایت های کاریابی آگهی های فراوانی با موضوع جذب برنامه نویس در کشورهای مختلف دیده می شود.

وی با برشمردن پیامدهای مهاجرت برنامه نویسان و فارغ التحصیلان رشته نرم افزار، عنوان کرد: با وجود اینکه توان راهبردی ما چندان وسیع نیست، با هدف مشارکت گسترده ظرفیت‌های استانی در توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فضای مجازی، درصدد برگزاری چهارمین مرحله رویداد تولید محتوای استانی برآمده ایم.

کريمی تصریح کرد: منابع انسانی نظیر مهندسان، متخصصان، نیروهای کارآمد تکنسین ها به عنوان سرمایه های انسانی تلقی می شوند و فرار این نیروها سبب محرومیت جامعه از علم، تخصص و مهارت های فنی این افراد خواهد شد.

وی با گریز به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، عنوان کرد: انتظار می رود با برگزاری چنین رویدادی شاهد توسعه تولید محتوا و ارائه خدمات بومی و منطقه ای و رونق کسب و کارهای استانی در فضای مجازی باشیم و از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصاد استان بیشتر استفاده شود.

زمینه مشارکت نخبگان استان کرمانشاه در برنامه های ملی فراهم شود

مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه اذعان کرد: باید استعدادهای جوانان متخصص و علاقه مند به حوزه تولیدات دیجیتال شکوفا شود و زمینه مشارکت نخبگان استان و شهرستان در برنامه های ملی فراهم شود.

کريمي با بیان اینکه رویداد مذکور از بیست و پنجم تا بیست و هفتم آبان به مدت ۴۸ ساعت به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: فرایند تولید محتوای شرکت کنندگان در این رویداد به صورت آنلاین ارزیابی و داوری می شود.

وی افزود: رویداد تولید محتوای دیجیتال در سه بخش پویانمایی، نرم افزارهای موبایلی و بازی های موبایلی برگزار می شود و در این راستا علاقه مندان می توانند در قالب تیم های سه تا پنج نفره با مراجعه به سایت Event.bsjmajazi.ir نسبت به ثبتنام اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه تولیدات تخصصی و کاربردی در بستر فضای مجازی علاوه بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می‌تواند در بحث اقتصادی هم اثرگذار باشد، گفت: به برگزیدگان این رویداد دیجیتال، جوایز ارزنده ای تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان پاسخگویی به سوالات علاقه مندان به شرکت در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمانشاه از طریق برقراری تماس با شماره ۰۹۲۱۷۶۵۳۴۳۸ فراهم شده، آخرین مهلت ثبت‌نام را بیست و سوم ماه جاری اعلام کرد.

مدیر مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه درباره جوایز این رقابتها، گفت: به تیم نخست مبلغ ۷۰ میلیون ریال، تیم دوم ۴۰ میلیون ریال و تیم سوم ۲۰ میلیون ریال هدیه اهدا خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/