گزارش دانا از نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است/ ۹۰۰ هزار نفر در قالب ۴۲ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران هفته بسیج

کد خبر: 309042
|
18:48 - 1401/08/24
نسخه چاپی
شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است/ ۹۰۰ هزار نفر در قالب ۴۲ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران هفته بسیج
سردار سرتیپ سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج، گفت: مردم در تشییع پیکر و مراسم وداع با شهدای بسیجی مدافع امنیت، سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیسسازمان بسیج مستضعفینامروز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه در نشست خبری هفته بسیج از برکات تشکیل بسیج از ۵ آذر ۱۳۵۸ سخنان خود را آغاز کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران نوپایی و نونهالی خود به سر میبرد و در مخاطرات بزرگی قرار داشته و تشکیل بسیج عمق راهبردی دفاعی ملت ایران را افزایش داد.

آغاز هفته بسیج با فعالیت ۹۰۰ هزار نفر در قالب ۴۲ گروه جهادی


وی با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج پس از دفاع مقدس، گفت: در سال های اخیر در ابعاد مختلف شاهد نقش‌آفرینی بسیج بودیم که از جمله آنها نقش‌آفرینی در مقابله با بیماری کرونا با انجام اقداماتی از قبیل اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، واکسیناسیون و رزمایش کمک مومنانه بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه هفته بسیج بهانه‌ای است که در آن به گسترش خدمات بسیج بپردازیم، ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز خواند شد و با رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری/ نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین

وی با اشاره به مشکلات و ناآرامی های به وجود آمده حضور گسترده مردم در مراسم وداع با پیکر شهدای بسیجی مدافع امنیت اظهار کرد: مردم در تشییع پیکر و مراسم وداع با شهدای بسیجی مدافع امنیت، سنگ تمام گذاشتند. طبیعتاً ما هم برنامه مرکزی گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا و سایر شهدای بسیجی را خواهیم داشت.

وی افزود: البته مقام شامخ شهدا فقط متعلق به شهدای بسیجی نیست. از روز شنبه پیشرو در استان قم، شاهد برگزاری کنگره‌ای بزرگ برای بیش از ۶ هزار شهید در این استان خواهیم بود. ما مدیون همه شهدا هستیم و راه آنها باید برای نسل‌های آینده الگوسازی و شخصیت سازی شده و افتخارات آنها، منتقل شود.

سردار سلیمانی افزود: در همین حوادث اخیر، شاهد عظمت شهدا بودیم و دیدیم که این عزیزان، چه خانواده‌های بزرگی دارند و به روح و روان همه آنها درود فرستاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر برگزاری دومین رزمایش جهادگران فاطمی در هفته بسیج در سراسر کشور گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در ۱۲ عرصه خدمت‌رسانی در این رزمایش فعال خواهند بود و ۹۰۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است/ نامگذاری روزهای هفته بسیج


سردار سلیمانی همچنین از برگزاری برنامه‌های جهاد علم و فناوری و حماسه اقتدار در هفته بسیج و همچنین از «بسیج خدمتگزار ملت ایران» به‌عنوان شعار و کلیدواژه هفته بسیج امسال، یادکرد.

سردار سلیمانی با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف هفته بسیج ۱۴۰۱ گفت: یکشنبه ۲۹ آبان با عنوان «بسیج سازندگی و پیشرفت»، دوشنبه ۳۰ آبان با عنوان «بسیج، مسجد محوری و جامعه اسلامی»، سه شنبه اول آذر با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه دوم آذر با عنوان «بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل»، پنجشنبه سوم آذر با عنوان «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، جمعه چهارم آذر با عنوان «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه پنجم آذر با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج سال ۱۴۰۱ است.

 

تشکیل شبکه مردم پایه سایبری توسط جوانان بسیجی


رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ اختصاصی به سوال خبرنگاردانا؛ در مورد برنامه های سازمان بسیج در فضای مجازی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان گفت: امروز جوانان بسیجی شبکه سایبری گسترده ای را تشکیل داده اند و در آن ایفای نقش می کنند البته دشمن از ابزار و امکانات بسیار خوبی برخوردار است و سرمایه گذاری زیادی در فضای مجازی انجام داده است بر این اساس بسیج برای شکل دادن "شبکه مردمی منسجم در فضای مجازی"، راه زیادی در پیش دارد.

سردار سلیمانی درباره لزوم نقش‌آفرینی بسیج در فضای مجازی با بیان اینکه بسیج باید در همین جنبه‌ها آماده نقش‌آفرینی باشد، گفت: در دفاع همه‌جانبه در دوره جنگ ترکیبی، لازم است که ما در ابعاد مختلف به‌صورت مردم پایه ورود کنیم. وی با اشاره به اینکه بسیج متشکل از فرزندان ملت ایران است، اضافه کرد: امروز جوانان داوطلب و بسیجی در فضای مجازی یک شبکه مردم پایه سایبری را برای انقلاب اسلامی شکل داده‌اند و ایفای نقش می‌کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: دشمن در این زمینه از امکانات زیادی برخوردار است و شیاطین نظام سلطه، اقدامات بسیاری را علیه ملت ایران شکل داده‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه راه میان‌مدتی تا شکل‌دادن به شبکه سایبری مردمی داریم، گفت: این شبکه امروز از درون ملت ایران، برای ملت ایران و در جهت پاسخ‌دهی به شبهات دروغین دشمن، ایجاد شده‌ است.

وی در این باره تصریح کرد: مردم ایران به سطح بالایی از آگاهی رسیده‌اند و ملت ایران ملتی بصیر و آگاه است.

برنامه‌های بسیج در راستای جهاد تبیین  


در ادامه این نشست خبری، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. سردار سلیمانی درباره برنامه‌های بسیج برای جهاد تبیین گفت: طرح شهید هاشمی با محوریت جهاد تبیین، در حال انجام است و این طرح با همکاری اساتید و نخبگان در بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف بسیج، برنامه‌ریزی‌شده است.

 

تسهیلات برای تولیدات دانش‌بنیان


رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین درباره برنامه‌های بسیج برای اشتغال‌زایی و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: با هماهنگی و هم‌افزایی که با سایر استان‌ها صورت‌گرفته، تسهیلات خوبی در قانون بودجه امسال برای تولیدات دانش‌بنیان، پیش‌بینی شده است. وی افزود: جوانان جویای کار می‌توانند با کسب آموزش، در شغل‌های تولیدی و طرح‌های تبدیلی به فعالیت بپردازند.

سردار سلیمانی گفت: با استفاده از ظرفیت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه بسیج سازندگی، ۲۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و ۲۵ هزار شغل هم از طریق تبصره ۱۶ ایجاد شده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امیدواریم که با جذب جوانان عزیز، تسهیلات پیش‌بینی‌شده نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

حرکت بسیج به سمت جهاد امیدآفرینی


سردار سلیمانی درباره حرکت جهادی بسیج به سمت جهاد امیدآفرینی اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج باید به ترتیبی عمل کند که هرکدام از آحاد ملت ایران بتوانند در آن نقش‌آفرینی کنند. وی گفت: در سال‌های اخیر علی‌رغم ویروس منحوس کرونا، تمرکزمان بر تقویت پایگاه‌های مقاومت و رویکرد مسجد محوری بود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: وقتی از جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت نام‌برده می‌شود، باید جبهه‌ای شکل بگیرد و در این راستا با دستگاه‌های مسئول توافقات و تعاملاتی انجام شده است.

در پایان این نشست خبری از پوسترهای هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج و چهارمین جشنواره بسیج و دومین نمایشگاه سراسری پایگاه های مقاومت بسیج (اسوه) با محوریت بسیج محلات و مساجد رونمایی شد.