نه بزرگ بازاریان به اغتشاشگران

کد خبر: 309044
|
19:52 - 1401/08/24
نسخه چاپی
نه بزرگ بازاریان به اغتشاشگران
با وجود تلاش عناصر ضدانقلاب و انتشار فراخوان‌هایی برای تعطیلی امروز - سه‌شنبه - بازار و فعالیت کسبه، مشاهدات خبرنگاران ایرنا سطح شهر از شکست این پروژه حکایت دارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با روشن شدن اهداف پشت پرده اغتشاشگران در ایجاد آشوب و ناامنی در کشور و هدف قرار دادن اتحاد و حرکت به سمت تجزیه ایران، مردم از فراخوان‌های جریان های ضدانقلاب رویگران شده اند.

شکست پروژه اعتصاب بازار در روز ۲۴ آبان ماه که امروز رخ داد را می توان در این راستا تعریف کرد؛ مشاهدات خبرنگاران ایرنا از سطح شهر نشان می‌دهد که قاطبه مردم با تحرکات عناصر آشوب طلب همراهی نکردند.

روایت خبرنگاران ایرنا بازار تهران و خیابان‌های اطراف نشان می‌دهد، از صبح امروز  بازاریان و کسبه در مراکز تجاری و مراکز خرید فعالیت معمول خود را آغاز کردند و امروز تعطیلی و اعتصابی در مراکزی چون بازار شهرری، بازار تجریش، بازار بزرگ تهران و خیابان‌های پر رفت و آمد و مراکز خرید رخ نداده و فعالیت کسبه عادی است.

در خیابان انقلاب که راسته کتابفروشان و فعالیت های فرهنگی است، به وضوح مغازه داران مشغول فعالیت بوده و این وضعیت در خیابان‌های دیگری چون ولیعصر و جمهوری و مراکز خرید در اطراف میدان هفت تیر نیز برقرار است.


البته در خیابان جمهوری اسلامی و محدوده پاساژ علاءالدین حوالی ظهر امروز برای ساعتی تجمعی رخ داد و اغتشاشگران سعی داشتند با آتش زدن سطح زباله و آسیب زدن به نرده‌های خیابان هراس افکنی کرده و مغازه داران را مجبور به تعطیلی کنند که با ورود نیروی انتظامی در اجرای پروژه خود ناکام ماندند.


شکست این فراخوان‌ها موجب شد تا اغتشاشگران تلاش کنند با تهدید و ارعاب کسبه آنها را مجبور به بستن مغازه‌های خود کنند؛ اسناد و تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد که آشوب طلبان با پرتاب سنگ و چماق و شکستن مغازه‌ها و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی مردم سعی دارند آنها را مجبور کنند تا کسب و کار خود را تعطیل کنند. این امر موجب شد تا برخی مغازه داران برای ساعتی فعالیت خود را متوقف کنند زیرا آشوبگران آنها را تهدید می‌کردند در صورت بسته نبودن مغازه، آن را آتش می‌زنند.

در بازار تهران برخی عناصر آشوب طلب قصد ورود به بازار را داشتند که مغازه داران برای حفظ اموال خود و جان مردمی که برای خرید به بازار آمده بودند، مجبور شدند در سرا را ببندند؛ یا در مورد دیگری چند نفر از آشوبگران در حالی که نقاب بر چهره داشتند، اقدام به سردادن شعارهای هنجار شکنانه کرده و کسبه را تهدید کردند که مغازه هایشان را ببندند.


با وجود این تلاش ها و تجمع‌های پراکنده و موقتی، فعالیت بازار و کسبه امروز همچون گذشته جریان داشت و بار دیگر اغتشاشگران در رسیدن به منافع و مقاصد خود با آگاهی و هوشیاری بازاریان ناکام ماندند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور نیز موید آن است که در اغلب کلانشهرهای کشور مشهد، رشت، گرگان، مردم با آشوب طلبان همراهی نکردند و بازاریان طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه دادند.