با حضور کارشناسان جهادکشاورزی در سپاه شهرستان/

جلسه کمیسیون امنیت غذایی در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 309256
|
15:27 - 1401/10/11
نسخه چاپی
جلسه کمیسیون امنیت غذایی در اسلام آبادغرب برگزار شد
با حضور کارشناسان جهادکشاورزی در سپاه شهرستان جلسه کمیسیون امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه کمیسیون امنیت غذایی با حضور کارشناسان جهادکشاورزی در سپاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سمیه محمدی مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی اسلام آباد ِغرب با ارائه گزارشی از عملکرد کارشناسان این کانون، گفت: بسیج مهندسین کشاورزی با شناسایی ظرفیت کشاورزان شهرستان در راستای طرح جهش تولید، علمی نمودن کشاورزی و رفع موانع تولید اقدامات شایان توجهی انجام نموده است.

 

سرهنگ پاسدار بهزاد یوسف وند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آبادغرب در این جلسه اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی به کمک کشاورزی آمده لذا شناسایی ظرفیت های کشاورزی منطقه اهمیت فراوانی دارد.

وی عنوان کرد: با علمی کردن کشاورزی، شناسایی آفت ها برای کشاورزان سریعترو ساده تر می شود و با افزایش بهره وری در محصولات کشاورزی، اهمیت جهش تولید بیش از پیش مشخص می شود.

 

سرهنگ یوسف وند خاطرنشان کرد: با گسترش ضریب نفوذ اینترنت و شبکه های اجتماعی از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آموزش کشاورزان استفاده شود.

 

 

حجت الاسلام مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گفت: از فرصت ها باید استفاده کرد، برکت خدادادی بلوط در این منطقه رها شده است در صورتیکه در شهرهای دیگر بعنوان داروی گیاهی به فروش می رسد.

 

بهرام جمشیدی معاونت فنی اداره جهادکشاورزی اسلام آبادغرب در این جلسه عنوان کرد: شهرستان اسلام آبادغرب 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 10 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

 

وی افزود: در گذشته کشت دیم مورد توجه مسئولین نبوده اما خوشبختانه بسیج مهندسین جهادکشاورزی بدنبال علمی کردن کشاورزی اقدامات خوبی در بهره وری گندم، جو، نخود و عدس انجام داده و رشد قابل توجهی داشته است.

 

مهندس جمشیدی گفت: بسیج مهندسین کشاورزی در کنار کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان مشاوره و آموزش رایگان می دهند و علاوه بر آن نظارت هم دارند.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد