میخائیل اولیانوف:

دید آژانس اتمی در ایران در نتیجه سیاست‌های آمریکا کاهش یافته است

کد خبر: 309335
|
19:10 - 1401/10/29
نسخه چاپی
دید آژانس اتمی در ایران در نتیجه سیاست‌های آمریکا کاهش یافته است
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پاسخ به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود که دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در نتیجه سیاست‌های ایالات متحده کاهش یافته است. آن را می‌توان با حقایق غیر قابل انکار ثابت کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر بار دیگر از رویکرد آمریکا درقبال ایران انتقاد کرد.

اولیانوف در پیام خود در پاسخ به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با سی‌ان‌ان که گفته بود «دید آژانس در ایران به دلیل قطع برخی دوربین‌های نظارتی کاهش یافته است» نوشت: (قدرت)
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوی خود با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد که افزایش سطح غنی‌سازی و توسعه سانتریفیوژها در ایران موجب پیچیده‌تر شدن شرایط و تعاملات ایران با آژانس در گذر زمان شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این موضوع دیگران را نگران و کار را برای ما هم دشوارتر می‌کند، چراکه نظارت ما به دلیل قطع ارتباط با برخی از دوربین‌ها و سیستم‌هایمان در ایران کاهش یافته است. ما باید در بالاترین سطح سیاسی ممکن با یکدیگر صحبت کنیم و به این توافق برسیم که این وضعیت دیگر نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد.