شانتاژ فیک‌نیوزها برای مجرمی آشوب‌گر

کد خبر: 309364
|
19:37 - 1401/11/06
نسخه چاپی
شانتاژ فیک‌نیوزها برای مجرمی آشوب‌گر
طی چند روز گذشته خبری در رسانه‌های معاند مبنی بر محکومیت امام جماعت یکی از مساجد شهرستان جوانرود که در اغتشاشات اخیر نقش فعال و پررنگی در تحریک و تشویق مردم برای ملتهب کردن فضای این شهرستان داشت، منتشر شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، طی چند روز گذشته خبری در رسانه‌های معاند مبنی بر محکومیت امام جماعت یکی از مساجد شهرستان جوانرود که در اغتشاشات اخیر نقش فعال و پررنگی در تحریک و تشویق مردم برای ملتهب کردن فضای این شهرستان داشت، منتشر شد.

بنا بر خبر منتشر شده این فرد به ۱۷ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به اردبیل و خلع لباس روحانیت محکوم‌شده است.

در ادامه به منظور تنویر اذهان عمومی ذکر چند نکته در این رابطه ضروری است. نکته اول در انتشار این اخبار دروغ‌پردازی و مغالطه است.

در انتشار این خبر از واژه‌ی حکم مجازات استفاده شده در صورتی که حکم کیفری زمانی صادر می‌شود که پرونده ابتدا به دادسرا رفته و توسط دادستان به دادگاه کیفری ارجاع داده شود. سپس در دادگاه کیفری کیفرخواست صادر شده باشد یعنی در حقیقت خواسته دادستان مبنی بر کیفر متهم به دادگاه مورد بررسی قرار گیرد، دادگاه اگر تحقیقات را تکمیل دانست بعد از تحقیق و بررسی مجدد از متهم و همه اسناد حکم نهایی را صادر میکند که در صورت صدور حکم مجازات باز هم قابل تجدید نظر است و پس از گذشت ۲۰ روز از زمان اعلام شده حکم قطعی صادر خواهد شد.

حال این سوال به ذهن میرسد که در اخبار منتشر شده که از عنوان «حکم قطعی» استفاده شده است، تمام مراحل مذکور را گذرانده است؟

آنچه که در این فریب رسانه‌ای استفاده شده در حقیقت از «کیفرخواست» به عنوان حکم قطعی نام برده شده است. نکته بعد اینکه برای جرائم این چنینی اشد مجازات در نظر گرفته میشود و مجازات به صورت جداگانه مطرح نمیشود یعنی برای این فرد که بنا بر ادعای آن‌ها مجازات‌هایی به صورت جداگانه شامل ۶ سال حبس به دلیل عضویت در مکتب قرآن کردستان، ۱۵ ماه حبس به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، ۶ سال حبس به دلیل تحریک مردم برای بر هم زدن امنیت کشور، دو سال و نیم حبس به دلیل توهین به رهبران انقلاب، ۱۵ ماه حبس به دلیل اخلال در نظم عمومی در نظر گرفته شده تنها اشد مجازات برای وی در نظر گرفته خواهد شد که در موارد مطروحه اشد مجازات ۶ سال حبس است.

 

انتهای پیام/