تداوم اتهام‌زنی پاریس درباره نقش ایران در غرب آسیا

کد خبر: 309426
|
18:18 - 1401/11/21
نسخه چاپی
تداوم اتهام‌زنی پاریس درباره نقش ایران در غرب آسیا
وزیر امور خارجه فرانسه با تکرار اتهام‌زنی درباره فعالیت‌های ایران در غرب آسیا، خواستار تقویت واکنش جهانی علیه تهران شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه که روز جمعه منتشر شد، خانم کولونا با متهم کردن ایران به آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده نامید، مدعی شد که تهدید روزافزون زرادخانه موشک بالستیک ایران و اشاعه موشک‌ها به بازیگران غیردولتی، نیازمند تقویت واکنش جهانی به این تهدید است.

دو طرف همچنین در مورد «لزوم بازگشت ایران به تعهدات بین‌المللی به ویژه همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی رایزنی کردند.»

به گزارش ایرنا، ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر که در چهارده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اجرای تعهدات خود در برجام پایبند بود، پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های مقابل، گام‌هایی را با نظارت بازرسان آژانس برای کاهش تعهدات برجامی برداشت. جمهوری اسلامی ایران تدابیر صورت گرفته را برگشت‌پذیر خوانده و اجرای تعهدات هسته ای خود را منوط به اجرای کامل برجام از سوی تمام طرف‌ها می‌داند.

دولت ایالات متحده آمریکا هم به رغم ادعای دیپلماسی درقبال ایران و ابراز تمایل برای بازگشت به برجام، اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه ایران ندارد .

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است که وزرای امور خارجه این کشور و امریکا درباره اوضاع جنگ در اوکراین، وضعیت تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و درگیری‌ها در فلسطین اشغالی هم گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف «بر تعهد خود برای تحقق راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل تاکید کرده و از طرفین خواستند حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها نشان دهند. »

    پربازدیدترین ها