قالیباف:

دولت و مجلس با همه توان در کنار مردم زلزله‌زده خوی هستند

کد خبر: 309428
|
18:23 - 1401/11/21
نسخه چاپی
دولت و مجلس با همه توان در کنار مردم زلزله‌زده خوی هستند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با همه توان در کنار زلزله‌زدگان خوی هستند و تمام تلاش خود را برای کمک به مردم منطقه به کار می‌گیریم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از راه دانا؛ محمدباقر قالیباف روز جمعه در جمع مردم زلزله زده در کمپ شهید سلیمانی فیرورق افزود: اعتبارات و تسهیلات خوبی برای کمک به ساخت و ساز مناطق زلزله زده در خوی از سوی دولت تمهید شده که طبق اخباری که دارم، تخصیص نیز داده شده است.
وی اضافه کرد: هم‌ دولت، هم‌ مجلس و هم مسوولان اجرایی و استانی به صورت مستمر پیگیر وضعیت زلزله زدگان هستند و امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت زلزله‌زدگان برداریم.
قالیباف با بیان اینکه اسکان در این اردوگاه‌ها در شرایط آب و هوایی سخت است، ادامه داد: امیدواریم این سختی‌ها که در این هوای سرد بیشتر احساس می‌شود، به زودی رفع شود.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ما تلاش داریم که به زودی سختی‌ها را در مناطق زلزله زده برای مردم به حداقل برسانیم.
قالیباف گفت: همه تلاش ما این است بتوان در ۶ یا هفت ماه آینده خانه‌هایی را که تخریب شده، از نو ساخت و ضمن تعمیر سریع منازل کمتر آسیب دیده، به آنانی همه که مستاجر بوده‌اند، کمک شود که در جای دیگری ساکن‌ شوند.
وی با اشاره به برخی گلایه ها در خصوص نحوه توزیع اقلام و نیازمندی‌های زلزله زدگان افزود: این اشکالات را می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم با مدیریت مناسب، این موارد رفع شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه جاری شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله ها علاوه بر فوت ۳ نفر و مصدومیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شد.

دولت سیزدهم برای جبران خسارت ها و ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض تصویب کرده است.

  • برچسب ها

    پربازدیدترین ها