یادداشت: دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار

پیام‌های عفو حکیمانه و پدرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

کد خبر: 309441
|
22:34 - 1401/11/23
نسخه چاپی
پیام‌های عفو حکیمانه و پدرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی)
دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار به تشریح پیام‌های عفو حکیمانه و پدرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) پرداخت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار در یادداشتی به تشریح پیام‌های عفو حکیمانه و پدرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) پرداخت؛

 

مقام معظم رهبری به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اعیاد رجبیه و بر اساس تقاضای رئیس قوه قضائیه، جمع کثیری از متهمان و محکومان حوادث اخیر کشور را مورد عفو قرار دادند. این اقدام حکیمانه معظم له ضمن اینکه دستاوردهای مهمی دارد، پیام های متعدد و مهمی برای ملت بزرگ ایران، محکومان مورد عفو قرار گرفته و از طرفی برای  دشمنان قسم خورده خارجی ایران اسلامی دارد. 

از جمله این پیام ها این است که ملت شریف ایران که به خاطر حرکت های آشوبگرانه عده ای از مغرضان و فریب خوردگان، آزرده خاطر شدند و امنیت و آسایش آنان در چند ماه اخیر سلب شده بود، به تاسی از رهبر فرزانه خویش این افراد را که در چارچوب عفو پدرانه معظم له قرار گرفته اند، مورد بخشش قرار دهند و آحاد ملت بخصوص کسانی که حوزه نفوذ کلام یا قلمی دارند نسبت به بصیرت افزایی در جامعه اقدام کنند تا در صورت تکرار چنین حوادثی توسط دشمنان، کسی  فریب این تلاش های مذبوحانه را نخورد و شاهد تکرار چنین اتفاقات ناگواری در کشور نباشیم. 

ملت همیشه قهرمان ایران، همچنان با بیداری مثال زدنی در صورت تکرار چنین توطئه‌هایی توسط دشمنان و برخی عوامل داخلی آنها، همچون گذشته با حضور به موقع و مقتدرانه خویش، نسبت به محکوم کردن آنان، مشت محکمی بر دهان دشمنان و دنباله های داخلی آنان بزنند.

پیام این عفو به افراد مورد عفو قرار گرفته این است که منبعد آگاه باشند که تحت تاثیر فضای مجازی و رسانه های بیگانه قرار نگیرند و بدانند که آمریکای جهانخوار، صهیونیزم بین الملل و به طور کلی غربی ها که دشمنان قسم خورده این آب و خاک و این نظام اسلامی که حاصل مجاهدت‌های طولانی بزرگان، مراجع و آحاد ملت ایران است و برای تحکیم آن بیش از ۲۳۰ هزار شهید عزیز تقدیم شده است، دلسوز ملت ما نیستند و راه حل مشکلات کشور، ایجاد آشوب، به آتش کشیدن اموال عمومی، توهین به مقدسات و به شهادت رسانیدن فرزندان ملت و نیروهای خدمتگزار نیست.

عفو حکیمانه ولی امر مسلمین پیامی هم به مسئولین دارد مبنی بر اینکه با تمام توان با پاکدستی و امانت داری در راستای وظایف ذاتی خویش و عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری وبا امید آفرینی  ،تلاش کنند و بدانند هر جا که اهداف و برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور محقق نشد و موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرد و به تبع آن دشمن طمع کرده و فرصت نفوذ و یارگیری پیدا کرده است، به خاطر عدم اجرای کامل رهنمودهای ولی فقیه بوده است.

پیام این عفو به عده قلیلی که با امنیت، آرامش و زیرساخت های متعدد که حاصل  خون پاک شهدای گلگون کفن ورشادتهای جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم است، به جایی رسیده اند و در یکی از رشته های علمی، هنری و ورزشی و ... صاحب نام و نشانی شده اند، این است که بدانند نخواهند توانست خللی در اراده ملت ایران ایجاد کنند و در مقابل اقیانوس بیکران این ملت و عزم پولادین آن ها برای ادامه این مسیر عزتمند ره به جایی نخواهند برد و فریب دلارهای دشمنان و فضای ایجاد شده توسط رسانه های بیگانه را نخورند و بدانند که وطن فروشی و خیانت به آرمان های یک ملت بزرگ در هیچ دین، مکتب و جامعه بشری پسندیده نیست بلکه بسیار مذموم و نکوهیده است و کسان دیگری قبلا این کارها را کردند که برای آن ها جز شرمندگی و آوارگی نتیجه ای نداشت لذا تا دیر نشده و نامشان در تاریخ به عنوان لکه های ننگ ثبت نشده است، توبه کرده از ملت بزرگ ایران عذرخواهی نموده و به دامان ملت بازگردند شاید رافت اسلامی شامل حالشان بشود و بتوانند در خاک پاک وطن و این فضای معطر به خون پاک شهیدان، تنفس کنند.

 این عفو پدرانه امام خامنه ای (مدظله العالی) شامل کسانی شد که مرتکب جرایم مستوجب مجازات محاربه، افساد فی الارض و بغی، جاسوسی به نفع اجانب، برقراری ارتباط مستقیم با سرویس های اطلاعاتی خارجی، قتل و جرح عمومی ، تخریب و احتراق عمده تاسیسات دولتی، نظامی و عمومی نشده باشند.

همچنین کسانی که عضویت و وابستگی در گروهک های معاند و برانداز نداشته، شاکی یا مدعی خصوصی نداشته باشند، نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت موثر کیفری و نیز افرادی که اظهار ندامت کرده و تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار جرم عمدی مشابه را بدهند. اما بعضی از روشن فکر نماها تحلیل نا جوانمردانه ای از این عفو حکیمانه و پدرانه، در رسانه ها داشته و نظام اسلامی را متهم کردند و نوشتند کسانی که این جرایم را داشتند در زندان ماندند اما آنهایی که آزاد شدند هیچکدام از این اتهامات و جرایم را نداشتند پس چرا تاکنون در بازداشت بوده اند؟ به نوعی نظام اسلامی را متهم به بازداشت افراد بی گناه کردند البته از این دسته افراد که سالهاست آب به آسیاب دشمن ریخته و با رسانه های معاند هم صدا هستند، بیش از این انتظار نیست اما بدانند که عفو شدگان یک یا چند درجه پایین تر از آنانیکه در زندان ماندند، مرتکب جرم شده بودند ولی بخاطر ایجاد آرامش در جامعه و بازگرداندن افرادی که به دلایلی تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار گرفتند به دامان خانواده، ممانعت از تحقق اهداف شوم دشمنان ملت ایران در جنگ نرم ،ممانعت از ایجاد شکاف درجامعه و نگاه پدرانه ولی معظم فقیه (مدظله العالی) منجر به این تصمیم بسیار حکیمانه شد.

اما پیام روشن این عفو که در اوج اقتدار نظام اسلامی صورت گرفت، به دشمنان و صاحبان رسانه های غربی و صهیونیزم بین الملل این است که بدانید تمام توطئه های شما با یک اشاره حکیمانه رهبر عزیز ما و حضور دشمن شکن ملت بزرگ ایران، نقش بر آب خواهد بود و همچنانکه خانم رایس وزیر خارجه اسبق آمریکابدین مضمون  گفت: ماهها برنامه ریزی و طراحی ما با یک سخنرانی آیت الله خامنه ای نقش بر آب می شود. بدانید که این توطئه ها جز اینکه برگ دیگری بر دفتر قطور رسوایی های شما بیفزاید نتیجه دیگری در بر نخواهد نداشت. به یاد دارید که توطئه های متعدد شما از ۴۴ سال پیش علیه نهال نوپای انقلاب اسلامی کاری از پیش نبرد، امروز که آن نهال نوپا تبدیل به درخت تنومندی شده است توطئه های شما نمی تواند آسیبی به آن برساند مگر اینکه برگ های خشک و پوسیده ای از آن را جدا کند که آن هم در مقابل رویش های  بیشمار آن چیزی به حساب نمی آید. اما فتنه های شما برای ملت شریف ایران، بصیرت، دشمن شناسی و اتحاد بیشتر را به دنبال خواهد داشت، این ملت با پشت سر گذاشتن هر فتنه ای از سوی شما، برگ زرینی بر دفتر قطورافتخارات خود خواهد افزود.

بدانید که پیام رهبر فرزانه انقلاب و ملت قهرمان ایران به شما مستکبران این است که:

 ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود میبری و زحمت ما میداری

خدای متعال همه ما را قدردان وجود مبارک نائب امام زمان (عج) قرار بدهد و سایه امام خامنه ای (مدظله العالی) را بر سر مسلمین جهان تا ظهور مهدی فاطمه (عج) مستدام بدارد.

 

انتهای پیام/