کمبودی در کالاهای اساسی نداریم/ نان گران نمی‌شود

کد خبر: 309477
|
22:02 - 1401/12/03
نسخه چاپی
کمبودی در کالاهای اساسی نداریم/ نان گران نمی‌شود
استاندار تهران با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در کالاهای اساسی برای ماه رمضان و عید نوروز نداریم گفت: نظام توزیع کالاها باید بهبود پیدا کند و ساماندهی جدیدی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران که عصر امروز در استانداری تهران تشکیل شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه کالاهای اساسی ما نه تنها کسری نداریم، بلکه می‌توانیم برای درازمدت نیز نیازمندی‌های خود را تامین کنیم.

وی با بیان آنکه به دستگاه‌ها تاکید شد که در خصوص کنترل قیمت کالاها نقش داشته باشند، ادامه داد: دستور داده شد که هرکجا که کسری تصنعی ایجاد شود، دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کنند.

استاندار تهران با بیان آنکه سازمان‌ها را مکلف کردیم که برنامه‌های اجرایی خود را برای کنترل بازار ارائه دهند، گفت: بازار از اسفندماه در کنترل عملیاتی دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد و تا پایان ماه مبارک رمضان این کار ادامه خواهد داشت.

فخاری افزود: پیش‌بینی‌های ما برای ذخیره سازی برای بعد از سه ماهه اول سال در جهت حصول اطمینان از تصمیمات خواهد بود.

وی ضمن مکلف کردن دستگاه‌ها به ارائه برنامه‌های خود برای بازار شب عید و همچنین نظارت بر بازار، ادامه داد: لازم است تا تعادلی در بازار ایجاد و حقوق مصرف کننده و تولید کننده نیز تامین شود.

استاندار تهران در خصوص وضعیت قیمت نان بیان کرد: افزایش قیمت نان نداریم و حوزه آرد نیز در حال ساماندهی شدن است، یعنی آرد را از طریق کارتخوان‌های هوشمندی که در نانوایی‌ها نصب شده است کنترل می‌کنیم و از این طریق سهمیه‌های جاری نانوایی ها تعیین خواهد شد.

فخاری افزود: در این قاعده ضمن آنکه یک نظمی در میزان پخت روزانه نانوایی‌ها ایجاد می‌شود، نظمی نیز در ایجاد توزیع آرد به وجود خواهد آورد.

وی گفت: ایجاد نظم در نظام توزیع آرد موجب جلوگیری از قاچاق آرد و یا جلوگیری از فروش خارج از قاعده آن خواهد شد.

پایان پیام/

    پربازدیدترین ها