نقدینگی‌های سرگردان در جامعه اقتصاد را به تباهی می‌کشاند  

کد خبر: 309564
|
10:03 - 1402/01/02
نسخه چاپی
نقدینگی‌های سرگردان در جامعه اقتصاد را به تباهی می‌کشاند   
مرصاد نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نقدینگی‌های سرگردان در جامعه را سبب تباهی اقتصاد دانست.

به گزارش اسلام آباد خبر ، رحمت‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با بیان اینکه حجم نقدینگی مولفه‌ای موثر در اقتصاد است، اظهار داشت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب نقدینگی‌ها باید مدیریت و به عرصه تولید و اشتعال وارد شوند.

 

وی افزود: سیاست‌گذاران در دولت و مجلس باید بتوانند در راستای صیانت از تولید و مدیریت نقدینگی‌ها کمک کنند.

 

نوروزی تصریح کرد: نقدینگی‌های سرگردان در جامعه، اقتصاد را به تباهی می‌کشاند و به هریک از بازارهای ارز، سکه، طلا و مسکن وارد شود مانند آبشاری که یکباره فوران می‌کند، آن بازار را تخریب خواهد کرد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید وارد همان چرخه‌ای شویم که رهبر انقلاب در راستای تبیین شعار سال به آن اشاره فرمودند زیرا در این صورت می‌توانیم با تحریم‌های ظالمانه و اثرات آن بر اقتصاد مقابله کنیم و فشارهای تورمی را کاهش دهیم.

 

نوروزی با تاکید بر ضرورت اعمال سیاست‌های مهار کننده تورم، تصریح کرد: نرخ تورم 46 درصد است که بر روی اقشار آسیب پذیر فشار وارد می‌کند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: همواره دغدغه رهبر انقلاب مسائل معیشتی مردم اعم از کارمندان، کارگران، بازنشستگان و... بوده که باید رفع این دغدغه مدنظر مسئولان قرار گیرد.

 

نوروزی گفت: باید دستیابی به خودکفایی را که مورد نظر رهبر انقلاب و امام راحل است با مدیریت حجم نقدینگی‌ها محقق کنیم که در آن صورت هم تورم مهار خواهد شد و هم هزینه‌های تمام شده کالاهای تولید داخل کشور کاهش خواهد یافت و نرخ ارز هم با توجه به اثرات نامطلوب آن بر سایر بازارها بی‌دلیل افزایش نمی‌یابد.

 

انتهای پیام/