امروز برگزار می شود؛

نشست اضطراری اتحادیه عرب در مورد حمله اسرائیل به مسجد الاقصی

کد خبر: 309609
|
15:10 - 1402/01/16
نسخه چاپی
نشست اضطراری اتحادیه عرب در مورد حمله اسرائیل به مسجد الاقصی
اخبار بین الملل اتحادیه عرب امروز یک نشست اضطراری برای بحث در مورد حمله اسرائیل به الاقصی برگزار می کند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از الميادين؛ اتحادیه کشورهای عربی پس از دعوت اردن ساعاتی پیش تصمیم گرفت بعدازظهر امروز نشستی اضطراری برای بحث در موردیورش اسرائیل به مسجد الاقصیبرگزار کند.

اتحادیه کشورهای عربی امروز چهارشنبه یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و گوشه نشینی در آنجا را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اقدامات غیرمسئولانه در اماکن مقدس بر احساسات مذهبی میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تأثیر می‌گذارد. 

وی از جامعه بین المللی به نمایندگی از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا به سرعت حرکت کنند تا "اسرائیل" را برای توقف این تشدید که "خطر شعله ور شدن اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین" را تهدید می کند، تحت فشار قرار دهند.

هشدار ابوالغیط به مردم فلسطین نسبت به بحران اسرائیل

ابوالغیط از دولت اشغالگر خواست تا از این اقدامات تحریک آمیز "که باعث شعله ور شدن احساسات و افزایش سطح خشم می شود" جلوگیری شود و نسبت به صدور بحران سیاسی داخلی در "اسرائیل" به مردم فلسطین هشدار داد.

حملات اسرائیل اقدامی غیرقابل قبول است

در مقابل، وزارت امور خارجه اردن و امور خارج از کشور تاکید کرد: «ادامه حرکت در سطح عربی در چارچوب یک سری رویه‌ها، ارتباطات و هماهنگی‌های انجام شده توسط پادشاهی برای توقف حملات اسرائیل که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، ادامه دارد. 

در بیانیه ای آمده است: «حملات اسرائیل اقدامی غیرقابل قبول و محکوم به هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی بیت المقدس و مقدسات آن است».

و در ادامه این بیانیه آمده است: اردن با هماهنگی برادران عرب خود خواستار اتخاذ همه اقدامات برای توقف این تشدید خطرناک اسرائیل شده و نسبت به عواقب آن هشدار می دهد.

اردن رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این تشدید، که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می کند، می داند.

گفتنی است؛‌ این اقدام پس از حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر به فلسطینیان در عقب نشینی در مسجد الاقصی در سحرگاه امروز چهارشنبه صورت می گیرد.

نیروهای اشغالگر با شلیک گلوله و رگبار گاز خفه کننده و بمب های صوتی، نمازگزاران را به طرز وحشیانه ای با چوب و سلاح مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بیشتر بخوانید

یورش وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی/ ۵۰۰ فلسطینی بازداشت شدند