شاهین قاسمی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

احتمال تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه/ رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در دستور کار

کد خبر: 309611
|
15:18 - 1402/01/16
نسخه چاپی
احتمال تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه/ رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در دستور کار
اخبار اجتماعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین دور از انتظار نیست و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل کنترل است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره وضعیت کنونیسویه جدید کرونادر کشور اظهار داشت: کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بود که در اواخر اسفند ماه وارد پیک هشتم کرونا شدیم.

کشور همچنان درگیر پیک هشتم کرونا است

وی در ادامه با بیان اینکه کشور همچنان درگیر پیک هشتم کرونا است، گفت: تداومروند افزایشی کروناتا پایان فروردین ماه دور از انتظار نیست، در واقع طی هفته های گذشته افزایش موارد ابتلا و تعداد بستری به سویه بودیم که این امر تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل کنترل است.

موج هشتم با موج های قبلی قابل مقایسه نیست 

قاسمی تصریح کرد:  با وجود اینکه آمار موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است اما این روند افزایشی به هیچ عنوان با روندی که در موج‌های قبلی کرونا شاهد بودیم، قابل مقایسه نیست.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عمده مواردی که درحال حاضر به واسطه ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند گروه سالمندان یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند یا نوبت یادآور واکسن‌های کرونا را تزریق نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجمعات آخر سال و حضور در مراکز خرید بدونرعایت پروتکل بهداشتیعامل افزایش بروز این بیماری شده است، گفت: تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین عواملی است که از پیک هشتم کرونا عبور کنیم، در واقع افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته حتما باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

قاسمی در خاتمه  تصریح کرد: نتایج نشان دهنده آن است که سیستم‌های ایمنی تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می مانند پس بهتر است شهروندان واکسیناسیون را جدی بگیرند و هر چه سریعتر اقدام کنند.