قالیباف:

دولت و قوه قضائیه درباره حجاب لایحه بدهند خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم

کد خبر: 309612
|
15:22 - 1402/01/16
نسخه چاپی
دولت و قوه قضائیه درباره حجاب لایحه بدهند خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم
اخبار سیاسی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این حرف از اساس کذب است که مجلس شورای اسلامی جلوی قانون مربوط به عفاف و حجاب را گرفته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب رهنمودهای اساسی را به خصوص در بحث اقتصادی بیان کردند. ایشان نظراتشان را برای قوای سه‌گانه مطرح کردند و انتظار می‌رفت صبح امروز رئیس مجلس در نطق پیش از دستور اشاره‌ای به بیانات رهبری می‌کرد.

وی خطاب به قالیباف، گفت: شما به عنوان یک سرباز بر سر خط هستید، همانطور که ما هم سرباز هستیم و باید همه فرمایشات رهبری را اجرایی کنیم. پیشنهاد می‌کنم بیانیه‌ای صادر کنید مبنی بر این‌که آماده اجرای فرمایشات رهبری به خصوص در تحقق شعار سال هستیم و مهار تورم و رشد تولید را به مرحله اجرا در بیاوریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های قالیباف در جلسه رهبری با مسئولان نظام، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی نطق خوبی داشت انتظار می‌رفت امروز هم در نطق ابتدایی در مجلس برای اجرای منویات رهبری اعلام آمادگی می‌کرد.

در بحث فرهنگی و حجاب باید به فرمایشات رهبری عمل کنیم

وی ادامه داد: تأکیدات رهبر مبنی بر همکاری همه قوا برای رفع آلام مردم و کاهش تورم بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی کافی برای پیاده کردن منویات رهبری را در راستای مهار تورم و رشد تولید دارند و در بحث فرهنگی و حجاب هم باید به فرمایشات رهبری عمل کنیم. رهبری در عرصه اقتصاد، فرهنگ و حجاب تاکیداتی داشتند که مجلس شورای اسلامی باید حرکت ویژه‌ای برای پیاده کردن آن انجام دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: شب گذشته مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند که همه ما توفیق حضور در آن جلسه را داشتیم و شنیدیم. توقع حضرت آقا از بنده، مجلس و دولت این است که به جای بیانیه دادن و صحبت کردن کارمان را انجام دهیم و این روشن و قطعی است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری دیروز درباره موضوع مهار تورم و رشد تولید بیاناتی داشتند و بنده هم در محضر ایشان صحبت‌هایی را مطرح کردم که ناظر به توضیحات ایشان در روز اول فروردین ماه بود. حتی گفته شد که باید مجلس شورای اسلامی و دولت بدانند که مهار تورم و رشد تولید کار یک ساله نیست و باید در برنامه هفتم توسعه قید شود. بر این اساس مجلس آمادگی دارد که برنامه‌های دولت را با فوریت در مجلس بررسی و تصویب کند، بعد شما می‌گوئید که بیانیه صادر کنیم!

مجلس جلوی قانون حجاب و عفاف را نگرفته است

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده همدان در تذکر شفاهی، گفت: شب گذشته مقام معظم رهبری نظر صریحشان را در مورد بحث عفاف و حجاب مطرح کردند که این اتمام حجتی برای سران قوا شد و باید کار جدی و عاجل صورت گیرد.

وی بیان کرد: رهبری مجدداً بحث فضای مجازی را مطرح کردند که مجلس شورای اسلامی در این باره مورد سوال قرار گرفته و علاوه بر این در رسانه‌ها گفته می‌شود که مجلس شورای اسلامی جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است. همچنین قانون فضای مجازی مطالبه چند ساله رهبری است و سوال ما این است که چرا در دستور کار قرار نمی‌گیرد؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: مجلس کجا جلوی قانون مربوط به عفاف و حجاب را گرفته است؟ این حرف از اساس کذب است.

وی ادامه داد: امروز مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده است. اخیراً هم گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب در حوزه ایجابی و سلبی در مجلس قرائت شد و حداقل ۳۲ دستگاه کوتاهی کرده بودند. در همان زمان اعلام آمادگی شد که ما آماده‌ایم هر نوع پیشنهاد خلأ قانونی را رفع کنیم، این پیشنهاد چه از ناحیه دولت و چه از ناحیه قوه قضائیه باشد، آن را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به طور روشن درباره بحث حجاب حرف‌هایم را بیان کردم و جای ابهام نیست. شخصاً مصوبات شوراهای بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور را به رئیس کمیسیون فرهنگی دادم تا مطالعه کند. اینکه برخی عزیزان در تریبون‌ها طور دیگری بیان می‌کنند، کذب است و آنها حتی از بنده صحبت‌هایی را می‌گویند که آن هم کذب است. فرمایش آقا روشن است و روز گذشته در نطق خود مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایم را در مورد حجاب بیان کردم و اینها را در اتاق بسته نگفتم.

  • برچسب ها