یادداشت؛

مثلی که حکایت این روزهای برخی مردان است / «آش معاویه را می‌خورد، پشت علی نماز می‌خواند»

کد خبر: 309615
|
09:04 - 1402/01/17
نسخه چاپی
مثلی که حکایت این روزهای برخی مردان است / «آش معاویه را می‌خورد، پشت علی نماز می‌خواند»
حکایت این روزهای معدود مردان و پدرانی است که امروزه با بی‌حجابی دختر یا همسر خود مشکلی نداشته و همراهی با این حرام شرعی، بر مخالفت با آن را ترجیح داده‌اند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد ویسمرادی* در یادداشتی نوشت: حکایت این روزهای معدود مردان و پدرانی است که امروزه با بی‌حجابی دختر یا همسر خود مشکلی نداشته و همراهی با این حرام شرعی، بر مخالفت با آن را ترجیح داده‌اند. در قضیه‌ی بی‌حجابی‌های مهندسی شده‌ی اخیر، اکثر ذهن‌ها به سمت بی‌حجابان رفته، در صورتی که اگر چراغ سبز پدران و مردان نباشد، شاهد ضریبِ کمتری به نمود بی‌حجابی خواهیم بود.

جهت بیشتر پی بردن ارتباط تنگاتنگ این حکایت با معدود مردان و پدران بی‌تفاوت، شمارا به خواندن این حکایت دعوت می‌کنم.

در کتاب ریشه‌های تاریخی امثال و حکم در مورد ضرب المثل «آش معاویه را می‌خورد پشت سر علی (علیه‌السلام) نماز می‌خواند« آمده است:

«ریشه تاریخی این مثل، بدین شرح است: عبدالرحمن بن صخرازدی معروف به «ابوهُریره» از فقیرترین اصحاب پیامبر (صلی‌ا…علیه و آله) و از عشیره «سلیم بن فهم» بود. نامش به عهد جاهلیت «عبدقیس» یا «عبد شمس» بود و به سال «غزوه خیبر» که مسلمان شد، نامش به «عبدالرحمن» تبدیل شد. گویند در خلافت عمر بن خطاب ولایت بحرین را داشت. به روزگار عثمان، قضای مکه به او محول گردید. و به زمان معاویه چند روزی والی مدینه شد. مشهور است که ابوهریره در محاربات صفین حاضر و ناظر بود ولی در جنگ شرکت نداشت.

کارش این بود که موقع صرف طعام نزد معاویه می‌رفت و در کنار سفره چرب و نرمش می‌نشست؛

هنگام نماز و صلوات در پشت سر علی (علیه‌السلام) نماز می‌خواند.

ولی هنگام مصاف از معرکه جنگ دور می‌شد و در گوشه‌ای مبارزه جنگجویان را تماشا می‌کرد.

وقتی علت این سه حالت را از او سؤال کردند در پاسخ گفت: نماز در پشت سر علی (علیه‌السلام) کامل‌ترین نماز است و غذای معاویه چرب‌ترین غذاها و احتراز از جنگ و کشتار سالم‌ترین کارهاست. »

این روزها برخی مردان و پدران موافقند که همسر یا فرزندان خود با بی‌حجابی و بدحجابی بیرون بیایند، ولی با پیامدهای این ناهنجاری اجتماعی و شرعی موافق نیستند و دیدگاهشان وضع امنیت اجتماعی کنونی را انتخاب می‌کند.

به عبارتی دیگر در پاسخ به این پرسش که چرا مشکلی با این ناهنجاری اجتماعی و شرعی ندارید و همراهی می‌کنید؟ می‌گویند که جامعه باید آزاد باشد و همسر و فرزندان ما هم این آزادی را انتخاب می‌کنند؛ اما در پاسخ به این سؤال آیا با پیامدهای آن موافقید و حاضرید این امنیت اجتماعی از بین برود و دیگر با امنیت و خیال راحت همسر و فرزندان نتوانند در اجتماع حاضر شوند؟ پاسخ صریح آن‌ها با جدیت «نه» هست و وضعیت امنیت امروز، که سایه اسلام بر روی آن هست را به امنیت کشورهای لاییک و غیر اسلامی ترجیح می‌دهند.

فلسفه حجاب، مکتوم و پنهان نیست؛ زیرا برهنگی زنان که به‌طور طبیعی پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن را به همراه دارد، مردان و به خصوص جوانان را در حال تحریک دائم قرار می‌دهد؛ تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آن‌ها و ایجاد هیجان‌های بیمار گونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می‌گردد. و همچنین می‌توان بیان کرد که گسترش دامنه فحشا، از پیامدهای دردناک بی‌حجابی است و دلایل آن مخصوصاً در جوامع غربی به طور کامل نمایان است.

 

  • فعال رسانه

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد