بهادری جهرمی در حاشیه هیات دولت خبر داد؛

موافقت هیات وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان

کد خبر: 309704
|
13:36 - 1402/02/13
نسخه چاپی
موافقت هیات وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان
اخبار سیاسی سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  از  موافقت هیات وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت:  هیات وزیران با پیشنهاد تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیات وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های متمرکز و غیرمتمرکز دولتی موافقت کرد، تصریح کرد: بنا بر این مصوبات، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها و استان‌داری‌ها مکلف شدند در مواردی که شوراهای اسلامی نیازمند پشتیبانی باشند، در سقف امکانات خود این حمایت را به عمل آورند.

وی افزود: مصوبه دیگری به پیشنهاد معونت علمی، فناوری داشتیم که بنا بر آن دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور را مجاز کرد تا بتوانند اموال امکانات و دارایی‌هایی کت در اختیار دارند را به صورت امانی یا قراردادی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوان از امکانات دولتی در جهت اقدامات علمی و آموزشی دانش‌بنیان استفاده بیشتری کرد.

به گفته بهادری جهرمی؛ براساس  مصوبه  فهرست کالاهای اساسی که نرخ حقوق گمرکی آنها از ۴ درصد به ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند به تصویب هیات وزیران رسید تا با این کاهش قیمت شاهد افزایش قیمت خاصی در این حوزه‌ها نباشیم.